tisdag 28 september 2010

350!

Halloj!

Tänk vad tiden går fort. Det här är mitt 350:e inlägg sedan jag började blogga på blogspot och det tänker jag fira med en liten utlottning snart, så håll ögonen öppna! Bloggandet är för mig ett litet andrum i vardagen och en källa till inspiration och kreativitet. Dessutom berikar bloggandet mitt liv enormt genom alla goa bloggvänner som man fått. Ja, för ni känns som verkliga vänner och till er kan jag skriva och berätta om det mesta och samtidigt blir jag generad när jag får höra att någon i grannskapet läst min blogg. Då känner jag mig lite mer utelämnad på något sätt. Att hitta en balans mellan integritet och personlighet är inte alltid helt lätt och en opersonlig blogg vill man ju inte heller ha...

Nu har jag svamlat nog, jag hoppas att ni förstår vad jag menar. Det här inlägget blev ganska opretentiöst för det är bara lite glimtar från vår köksbänk. Den gamla leksaksspisen, ett loppisfynd från i somras, har jag tänkt mig i ett framtida mailegkaninhus men tills det är klart får den bo i vårt kök. Tycker att den smälter in ganska bra där på bänken.

Till höger i bild skymtar ett av mina senaste tillskott till köket, en hållare för hushållspapper med en blomma som topp. Hållaren har jag hittat i butiken Mormors vita (underbara ting) som för den delen har flyttat till ny adress i Sigtuna. Numera ligger butiken bredvid Gretas greddelser på Stora gatan 59 och dessa två guldkorn får du inte missa om du besöker Sigtuna.

En skön tisdag kväll önskar jag alla som kikar förbi i höstmörkret!

Posted by Picasa

15 kommentarer:

Crinoline sa...

Gratulerer med 350 innlegg,Anna-Lena.For en nydelig liten komfyr.Jeg kunne jammen ha tenk meg en slik komfyr i stor størrelse.God uke.Klem

Vit som snö sa...

Tack för din gulliga kommentar:)
Du kan nog texta fint du oxå:))
Vad söt den är spisen!!!
Jag förstår hur du menar med bloggen precis:) Man blir lite blyg...
Ha det gott!
Kram Cilla

Marita sa...

Ja men precis så känner jag också! En stor tillit till alla mina fina bloggvänner som jag gärna berättar mycket för, visar bilder från mitt liv. Men när någon jag inte har tänkt skulle se eller läsa påpekar ett inlägg känns det jobbigt... Det är verkligen ingen lätt balansgång det där inte!
Grattis till så många inlägg!! Ska bli spännande med utlottning!!
kram, Marita

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Den lilla spisen är ju jättegullig!
Passar utmärkt i köket.

Kram från Australien♥

Hannis sa...

Fnissar lite åt mig själv just nu!
Såg inte kaklet i bakgrunden på första bilden och tänkte vad 17 har hon hittat nu???Hur ska hon fixa till den?
Sen när polletten föll ner så började jag oja mig över vilken söööt spis du hittat!

Visst är det så med bloggandet att det är en balansgång men oerhört kul!
Och givande på ett kreativt sett=))

Kram Hannis

Fågel Blå sa...

Åhhh så söt liten spis!
Jag håller med dej gällande bloggen!
Ha en underbar Dag!
Kram Kathrine

Livet på Vestergård sa...

Grattis till så många inlägg!
Jag vet vad du menar om bloggandet. I bland vet man inte om man lämnar ut för mycket.
Så fin liten spis du har!
Ha en fin dag! Kram Kicki

Mitt hvite hus sa...

Wow det var mange innlegg.. grattis..

Trodde først det var en voksen spis jeg... nydelig var den..

Ønsker deg en fin dag =)

klemmer =))=

Lyckoslanten sa...

Du beskriver precis hur det känns. Man värnar om sin integritet, vill vara personlig och allt det där.
Nostalgi med spisen där! Och grattis till alla de där inläggen! ♥

Jenny sa...

Hej Anna-Lena!
Grattis till dina 350 inlägg! Ser fram emot din kommande utlottning:)

Men åh vilken charmig liten spis!!

förstår vad du menar med bloggen;)

Kraam Jenny

Louise sa...

Gratulerar till dina 350 inlägg! Spisen är härlig!!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj 350 inlägg, du har verkligen varit flitig. Det du säger om att blogga håller med dig om...jaaa varenda ord.

Vilket sött loppisfynd. Undra om det där en är en sådan spis som man använda Meta-tabletter till. Tänk att barnen fick leka med eld för 50 år sen. Meta-tabletterna tände man och sen kunde man koka vatten i små plåtkastruller som hörde till spisen.

Önskar dig en fin torsdag!
Kram,
Regina

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen.
Jag detta är inte lätt, hur mycket man ska lämna ut, hur anonym man ska vara...
Vilken gullig liten spis....
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Ett Vitare Hem sa...

Grattis till dina 350 inlägg och den lilla spisen är ju ursöt! Skickar dina saker idag så borde du ha dem i morgon!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till alla inlägg, roligt att du gjort så många. Och vilken söt spis, där skulle en liten mus kunna laga mat också. Hoppas du har en som flyttar in snart...
Kramar
AnnaMaria