måndag 6 april 2009

Vill du veta någonting...

så fråga ugglan! I år har en liten uggla smygit sig in i påskriset. Egentligen köpte jag den till julgranen men den hamnade aldrig där utan låg kvar i en byrålåda. Tycker att den gör sig fin i riset.Under dagen blir det eventuellt påfyllning av lite ägg som jag håller på och målar vita.
På tallrikshyllan i köket har jag också placerat ut lite ägg. Gipsägget är från Tradera och silverägget nedan hittade jag på "Berrys "i Stockholm.


Som ni märker har jag ruvat ordentligt i år för det är nästan bara ägg på bilderna i detta inl-ÄGG. Ska försöka ta mig upp på vinden idag och leta fram lite annat påskpynt. Såg att Anita i Anitas ljuva rum hade målat sina tuppar vita- strålande idé!

Har planterat lite penséer inne tillsammans med mossa och ägg på ett litet zinkfat.

Är svag för hjärtan och det här fina hittade jag i en mysig butik i Sigtuna som heter "Underbara ting!" Tillverkare är Miljögården.


Nu är det dags att sätta fart och släppa datorn ett tag. Här ska vårstädas i både trädgård och båt och kanske grillar vi något till lunch. Hela familjen är nämligen hemma då 2 av 3 fortfarande har vattkoppor.
Önskar dig en härlig dag! NJUT av våren! Kramar Anna-Lena





3 kommentarer:

Helena sa...

Vilka underbara ägg du har hittat och vilken söt liten uggla! Jag ska ut på äggjakt idag så kika gärna in på min blogg lite senare och se om jag haft någon äggtur! Ha en härlig dag! Kram Helena

Nicole sa...

Å såna härliga påskdetaljer! Jag tänkte också böja måla några tuppar och hönor vita ifjol, men då blev det protester. Måste nog smyga lite i år ;).
Ett sånt fint silverägg som du har ska jag försöka få tag på också!

LenaS sa...

Åh såmycket fint du har i din blogg, tack för all insperation och tack för att du vill vara med i min lilla utlottning!
Kramis/LenaS