lördag 3 december 2011

Quick-shots





Hej på er!

Bjuder på lite ostylade, quick-shots från köksbordet i morse. Vi testar för tillfället att använda det gamla slagbordet som jag hittade på Blocket tidigare i höstas. Än så länge tycker vi väldigt mycket om bordet men några i huset vill ha det i stugan, andra här hemma, så vi får pröva oss fram. På bordet står lite saker som jag köpt i Upplands Väsby, ljusstaken från Stadsmissionen och min älsklingskopp från Lenas keramik vid Gamla apoteket. Hjärtstommen är ny för i år och den har jag hittat nere på Steninge slotts julmarknad. Som ni ser på bilden så har jag klätt hjärtat med det sista av min lummer. Maken tyckte det såg lite klent ut men jag gillar ju det sparsmakade. I år blev jag lite besviken över Steninge slotts julmarknad, det fanns mycket fint, men för lite hantverks-stånd i mitt tycke. Jag vill ha en lite mer traditionell julmarknad och jag hoppas att Sigtunas julmarknad lever upp till mina önskemål! Om jag mår lite bättre i morgon blir det kanske en sväng dit.

En underbar andra advent önskar jag
alla som kikar förbi!

♥♥♥
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Gillar dina Quick-shots! Fin andra advent till dig! ♥

Mormors gård sa...

Du har så mysigt så - även ostylat.
Nu skall du krya på dig!
Jag har varit en usel bloggvän under hösten, jag tittar in här regelbundet fastän jag varit lat med kommentarerna!
Ha en skön adventshelg!
Kram, Jessica

promenader på landet sa...

Hej vännen åhh vad jag får adventkänsla från ditt kök i dag och jättefin kaffemugg! Ha en fina andra advent! Kram Maria

Home No.1 sa...

Hej önskar dig en fin andra advent!
Kram Annica.

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej
Så härligt det ser ut i ditt kök.
Jag gjorde faktiskt en liknande krans, ganska tunn men vacker tycker jag.
Sådana gamla ljusstakar älskar jag.
Och vilken mugg, kaffet smakar väl finfint i den...
Ha en härlig andra advent.
Kram Anette

Anonym sa...

HEJ Anna-Lena!
Så fina bilder! Jag måste fråga vad du köpt den underbara muggen??? Ha en bra o fin advent! Lena E i Bankeryd :)