tisdag 3 maj 2011

Hjälp! Det blir nog bra med lite snickarglädje...

Ibland är maken och jag lite impulsiva, på gott och ont. I helgen när vi började trixa och fixa med vår veranda fick vi ett litet tokryck och sågade upp en öppning i mitten av den.

I och med utbyggnaden kändes det lite trångt i en passage där vi förut hade vår matgrupp, därför har vi nu flyttat på matgruppen till den plats där vi förut hade dagbädden. Det känns lite vemodigt och jag kommer att sakna dagbädden, men om jag ska vara helt ärlig så kändes den inte alltid helt fräsch, med tanke att den stod lite oskyddat. Dagbädden får helt enkelt ge maka på sig till den dag det blir ett inglasat uterum alt. växthus, med andra ord om sisådär 100 år.


Med lite snickarglädje och gröna växter kommer det nog att bli fint på verandan, trots att dagbädden inte är där.

Uppe i hörnen vid stolparna har jag tänkt mig lite fin snickarglädje i gammaldags stil.Som tur är har jag en väldigt snäll slöjdlärare på min skola som ska tillverka lite sådan åt oss

Den här fina snickarglädjen finns på ett gammalt hus i Sigtuna och den hör till mina favoriter av dessa två.
Vär slöjdlärare är oerhört konstnärlig så jag kommer nog att visa honom lite olika bilder och sedan ge honom fria händer.
Min väggordsmålade dörr överlevde inte vintern, tyvärr. I det här inlägget får den statuera exempel för när "shabby chic" förvandlas till "shabby shit"! Förhoppningsvis kan fortfarande använda dörren men då får jag nog vända andra sidan till.

Än så länge ser det tomt och kalt ut på verandan, men det blir nog bra med lite glädje och grönska så småningom!


En härlig kväll önskar jag alla som kikar in!










13 kommentarer:

Handgjorda drömmar sa...

Ser ut att bli kanonfint på altanen! Luftigt och fräscht. Lite snickarglädje gör otroligt mycket det med!

Härligt med lite impulsiva "ryck" emellanåt - har en likadan hemma....
Må så gott!
Kramar Marie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det kanske ser lite tomt och kalt ut nu, men jag kan tänka mig att det är en skön svalka där under soliga heta dagar (som kommer så småningom). Lyckost dig som har en slöjdkunnig person som kan göra fina träornament till verandan, det kommer att bli fint.

Ha det så gott!
Kram,
Regina

Tina (http://blogg.skanskabyggvaror.se) sa...

Jag kan se det framför mig - det kommer att bli jättefint :)

Fröken C sa...

Fin veranda ni har:)
Härligt med öppningen ni sågade upp, bara att kliva ut i trädgården!

Ha det fint!
Kram C

Livet på Vestergård sa...

Det kommer att bli snyggt med snickarglädje! Vilken tur att du har någon som kan fixa det.
Ska bli så skönt när man kan börja sitta ute och njuta av sol och värme. Ha en fin dag!

Feeah Faerie sa...

jag älskar att ni är sådär impulsiva! Det kommer bli jättebra det där.

Jenny sa...

Härligt med förändring ;) Det kommer säkert bli jättefint med lite snickarglädje!
Ha en skön onsdagskväll, kram Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vilken fin veranda.Bara så himla läcker.Blev kanon snyggt när ni öppnade upp.Ha nu en skön kväll.Kraaam Rita ♥

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!!!!!
Så fint! Å med lite grönska så kommer det bli alldeles ljuvligt!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Lisa sa...

Tycker det ser ut som en alldeles underbar veranda jag. Och dörren är väl charmig som den är eller???
Och snickarglädjen är ju drömsnygg.
Så ljuvligt det kommer att bli hos dig.

Kram Lisa

Marita sa...

Men jag tycker att det blev väldigt bra med den stora öppningen i räcket...vi har likadant på vår altan...funkar bra! Vi ska också sätta dit snickarglädje...någon gång...gillar inte att vänta, men eftersom jag inte fixar det själv är det väl bara att gilla läget!
kram, Marita

Cc sa...

Å du har samma planering för framtiden som jag ;) Men Rom byggdes inte på en dag som de säger. Men så fint det blir på verandan, å med snickar glädje det kommer bli kanon fint. Kram

Lissboden sa...

Hej Anna-Lena!
Jag tycker att det blev jättefint med öppningen. Vad härligt ni som har så fin utsikt med ett öppet landskap.
Jag tycker att konsollen som sitter på det gamla huset i Sigtuna var allra finast. Enligt min mening ska det vara lagom med snickarglädje, för mycket skymmer allt:)
Må så gott och lycka till med bygget!
Kram från Maria