onsdag 5 januari 2011

Morgon med romantisk touché

En liten krans av eucalyptus,

en liten tag av en pärlkedja, gammal lakansbit med spets och ett romantiskt par,

målad jalusilucka, söta barnskor och ljusstake. Det här är vad jag har sysselsatt mig med en liten stund nu på morgonen.

Nu måste jag röja, fixa lite lunch och därefter blir det en sväng till pulkabacken igen. Vet ni vad, efter lite stök och bök i går kväll fick jag i gång symaskinen igen, jihaa!! Först försökte jag böja tillbaka kroken och då fick jag upp tråden men maskinen stod och tuggade, därefter böjde jag kroken åt andra hållet och schvong sade det och kroken lossnade. Efter det gick det hur bra som helst att sy. Hoppas bara att det håller i sig!

En mysig trettondagsafton önskar jag alla som hälsar på!


♥♥♥

Posted by Picasa

25 kommentarer:

Hanna sa...

så söt liten krans.
kram
Hanna

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad du har varit duktig på morronkvisten.Bara så söta saker.Vad skoj att maskinen är fixad.Blir glad för din skull.Önskar dej en mysig och skön trettondagsafton mys och njut rara du.Varm kram Rita ♥

Fågel Blå sa...

Åhhh så fiiint!
Kram Kathrine

Änglarnas hus sa...

Mysigt med lite morgonpyssel!Och fint blev det också..älskar taggen!!

jag har ecalyptus på en tråd i fönstret och den är allt annat än grön nu (efter ett år där..hmmm..)
Skulle allt behöva göra en ny..fräsch nu!!

Ha en bra dag i backen!!

Kramis Sanne

(eddas) sa...

Nydelige bilder...prøvde symaskinen forleden dag...men den vil ikke sy fremover...bare bakover???
ha en kos dag
kelmklem

Hannis sa...

Morgonromantik tackar man aldrig nej till=))
Fint har du pysslat till det.

Nu gav du mig pyssellust också!!

Kram Hannis

Sköna o Gröna Ting sa...

Vilken exemplarisk morgon att få börja dagen med att pyssla:)
Visst är det väl härligt att förnya lite nu efter jul och få in doften ifrån eucalyptus kransen.

Härligt att du fick igång symaskinen igen, jag är bannimej klar med min på lääänge, jag som hatar att sy:)
Nu får dom sist sydda gardinerna hänga länge innan jag ger mig på att sy nya!!!

Ha en UNDERBAR dag
Kram till dig
Marianne

Livet på Berget sa...

Härligt att du fixade symaskinen. Bravo! Ååååå så fina bilder, helt ljuvligt!!!!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Ett Vitare Hem sa...

Åh ni har det så fint, går bet att få tag på eucalyptus här, har letat i snart två år.....men så skönt att det löste sig med symaskinen!
Ha en fin kväll!
Kram/Lena

Louise sa...

vad bra att du fått igång symaskinen!! Gillar verkligen din eucalyptuskrans!! Tack för tips om ett vitare hem. jag ska nu gå in där och surfa runt!! Må så gott!!

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Underbara bilder...Å roligt med lite morgonpyssel..hm jag å min symaskin är inte så bra vänner..ler
Tusen tack för kramen.
Ha en underbar kväll/Irene

Marita sa...

Men åh vilket fint stilleben du har gjort!! Kransen är ju helt bedårande, precis som din tag...de små skorna....oj oj oj vad gulliga!
Härligt att symaskinen skärpte sig och funkar igen, man blir verkligen ställd när den får för sig att leva ett eget liv...eller rättare sagt inte leva alls!
kramar, Marita

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken tur att det ordnade sig med din symaskin=)

Visst är det fint med Eukalyptus. Det stora hjärtat jag gjorde doftar fortfarande. När jag ser din jalusidörr, kom jag på att jag har ett litet skåp med aån dörr. Köpte det på loppis och ställde undan det för jag hade inte tid precis före jul att måla det.

Nu får du överraska maken med något gott på förlovningsdagen;-)
Ha en fin trettonhelg!
Kram,
Regina

Gugis Pärlor sa...

Vad flitig du är i morgonstund! Tur att symaskinen blev i skick. Det finns inget så enerverande som krångel med sånt när man vill göra något färdigt och är g ;O)

Kram Gugi

Cathrin sa...

Önskar dig en fin trettonhelg! Låter ju som om den hittils varit väldigt kreativ. :)

Kram
Cathrin

Mitt hvite hus sa...

Så fin krans du ahr laget...

Godt å få unna litt ting ..

Ønsker deg en fin kveld..

klememr =))

Livet på Vestergård sa...

Så fint du har gjort!
Nu har jag mailat dig igen så vi får hoppas att det kommer fram den här gången. Annars får du höra av dig.
Ha en fin trettondag! Kram Kicki

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaLena!
Vad fint du har gjort i ordning.Vet du,alltid får man inspiration här och där,och nu kom jag på att jag har mina jalusidörrar i källaren.
Såg att det krånglat lite(eller vad man ska säga:) med din symaskin.Vilken tur att du fått rätsida på den igen.
Hoppas att du får en härlig trettonhelg.
Kram Anette

Anonym sa...

Hi .. I found your blog randomly, like, interesting, I'm in Brazil ... "What is truly immoral is giving up yourself." (Clarice Lispector) I am a hairdresser, poet, opera singer, 37, married, no children. Realistic, one that I forgot who it was agreed that the disorder, which looks to you right now. I who fight for myself in that moment, I want to be proud of me ... love me more each day. Always pass through here ... My blog has a translation engine, come visit me, I want to make contact with different blogs ... see you soon ... Annie

Mjuka sa...

Vilken söt krans!!
Ser mysigt ut hos dig!
Kram Malin

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va fräscht du har det på bilderna! Härligt efter julen..
Eucalyptusen så fin, har själv gjort en sådan men lite större, perfekt med en mindre också, nu måste jag inhandla lite mer av den varan..
Ha en bra fortsättning på dagen!
Carin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det håller säkert i sig, vilken tur att du kunde fixa symaskinen själv. Och så fint du gjort med nytt pyssel efter jul.
Ha en fin trettondag
Varm kram
AnnaMaria

Jenny sa...

Hej Anna-Lena!
Vad fina och romantiska saker du skapat! Skönt att symaskinen funkar igen:)

Ha en mysig Trettondagskväll!

Kraam Jenny

Kristin sa...

Gillar verkligen din soffhörna! Tack så hemskt mkt för tipset till mina bestick, ska prova det nu i helgen.
Ha en skön helg :)
//Kristin

Vikeskärs hem och vardag sa...

Väldigt fint...
Ha nu en härlig helg :)
Kramar