söndag 9 januari 2011

Vårkänslor!

Takdropp, fågelkvitter, solsken och videung!


Solskenet varade bara en kort stund men det var alldeles underbart och tillräckligt länge för att jag skulle få lite vårkänslor. Som ni ser har jag plockat in lite videung. Det är ytterst sällan som jag bryter mot allemansrätten men idag var jag tvungen.

I morgon drar vårterminen i gång igen och det ska bli riktigt roligt att få träffa elever och kollegor! De senaste dagarna har jag bara tagit det lugnt och försökt att ladda batterierna. Nu är jag redo för en ny terminen som ska fyllas med massor av skoj!

Maja är också redo. För ett par dagar gav jag mig på hennes kalufs, skulle bara toppa lite... och det blev kortare, och kortare och kortare. Som tur var klädde det henne bra och hon blev riktigt söt i sin nya frisyr, puh! Nästa gång får det nog bli ett besök hos frisören.

En skön söndag önskar jag alla som har vägarna förbi!


♥♥♥

Posted by Picasa

17 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej på dej!
Åh vad foín nheader du har!
Vad duktig du är som klippt din lilla dotter!
Så fint!
Ha en fin Söndag!
Kram Kathrine

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja nog känns det konstigt att det drar igång igen...
Men skoj blir det....
Söt liten som blivit klippt....
Kraam
Sanne

Vikeskärs hem och vardag sa...

Takdropp här med och jag njuter.
Så söt hon blev i nya frisyren :)
Kraam

Hanna sa...

Fint med kvistar.
kram
Hanna

hemma hos lilla mej sa...

Vilket härligt inlägg!Underbar ny header.Bara så fin.Videkvistar som är bara så fint.Jaha mi börjar i morron här börjas det på tisdag.Skönt att det blir som vanligt igen.Vad duktig du är som har klippt din söta lilla dotter själv-Ha nu en fin söndag rara du .Stor Varm kram Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker du har klippt Maja jättebra, kan du göra själv jämt ju. Här har vi också haft sol och takdropp idag, rena vårvädret. Gulligt med dina videkissar.
varm kram
AnnaMaria

OlgaA sa...

Så fint! Jag har inställd mig nu på våren, efter resan i värme, men inser nu hemma att jag har lite tid att vänta på varma dagar ;D

Kramar till dig, vännen!

kram/Ol@

Hannis sa...

Vide!Så fint!
Det går ju inte att låta bli att få vårkänslor nu.
Känns som att det inte är alltför långt kvar i alla fall=))

Kram Hannis

Camillas vita villa sa...

Hej!
Härliga bilder, både på videkvistarna och på din dotter. Jag fick också lite vårkänslor för det kändes som det var lite ljusare ute.
I morgon börjar allvaret även för mig, det ska nog gå bra, men jag tycker verkligen om att vara hemma.
Ha det så bra imorgon!
Kram Camilla

(eddas) sa...

Så fin den var....jeg har en rognebusk som er blitt grønn...den kommer i innlegg i morgen:)
klemklem

Änglarnas hus sa...

hallojsan1

Japp! Nu är även jag redo för en ny termin..och vårteminen är den bästa..enligt mig!!

Jag och maken var ute på en långprommis i solskenet och det behövdes för att öka energi nivån!!

Så söt hon blev ..tösen!!

Ha en fin söndagskväll!! Kram Sanne

Lissboden sa...

Hej Anna-Lena!
Vad härligt att du också känner dig redo för en ny termin och visst har vädret bidragit till att det känns lite lättare.
Jag tycker Maja blev jättefin i sin nya frisyr. Du kan vara en stolt frisör.
Kramar från Maria

Mitt hvite hus sa...

heisan Ann Lena..

Ja litt vårfølelse får man når man ser greiner med litt grønt..

Nydelig header du har laget deg,,,

så fin din datter ble..du kunne jo vært frisør jo..

ha en fin uke..

klemmer =))

Marie Söderberg sa...

hej, hittade hit från fågel blå :) alltid lika trevligt att hitta nya fina bloggar, självklart är jag en av dina följare :) Välkomen till mej, ha en skön dag/Marie

Anonym sa...

Tittar bara in. Vilken ljuvlig blogg du har. Hit kommer vi säkert åter;)

Önskar dig en trevlig dag

Anette sa...

Det känns faktiskt bra att rutinerna är tillbaka igen...även om det kändes motigt för barnen i morse=)
Ha en bra start på året!
Kraaaam/Nettan

Cathrin sa...

Tror stegen kommer att bli välidgt fin inomhus också. Men den är riktigt vacker där den står. Vad duktig du är på att klippa! Jag gjorde ett par försök med min dotter men vi var båda rörande överens om att det var en god idé att gå till frisören... :) Gillar kort hår på små flickor, dessutom sparar det mycket tid på morgonen.

Ha en fin dag!
Kram
Cathrin