tisdag 1 mars 2011

Tolixstolar

(bild lånad från nätet)

Hej på er!

Vem drömmer inte om en Tolix-stol? När de började bli moderna igen tyckte jag att de var rätt fula men nu står de högt upp på önskelistan. Jag har hittat en butik på nätet, Cultfurniture i Storbrittanien, där de går att beställa till ett ganska bra pris. Vågar man? Är det någon som har erfarenheter av den butiken?

(bild lånad från nätet)

Nästa fråga är vilket utförande man ska välja: Gunmetal (bild 1) eller galvanised varnished (bild 2)? Båda är fina men gunmetal känns lite mer industriell.

Idag händer det roliga saker. Hastigt och lustigt bestämde vi att jag ska följa med maken till London idag. Jag blir bara borta ett dygn men jag har inte varit där på över 10 år, så det kommer bli riktigt roligt. Mycket shopping lär jag inte hinna med men jag ser verkligen fram emot miljöombytet. Allt detta är möjligt för att jag har världen bästa svärföräldrar som ställer upp som barnvakt. Tusen tack till er!

En härlig första mars önskar jag alla som kikar in.
Nu är våren inte långt borta.


12 kommentarer:

Ardisia sa...

God morgon! Vad roligt med en Londontripp :) önskar er en riktig trevlig resa. Njuuuut!
Jag har också stolixen på önskelistan. Såg att My lovely things -Anna tipsar om någon budgetvariant av tolix i sitt inlägg idag! Annars gillar jag stol nr 1 av dina bilder.
Tack så jättemycket för dina kommentarer hos mig om vårt kök och renovering. Jag är riktigt nöjd med mitt kök också! Fattar inte hur vi orkade de månaderna vi renoverade.. Man har nog ganska mucket omedvetet djävlaranamma och drivkraft :)
Kram Mia

Feeah Faerie sa...

njut, åh vad jag äääälskar London. Passa på att köpa dig en barbour jacka, sjukt billigare än i sverige och den kan du sen ha för resten av livet :)

jag håller med dig, gunmetal tror jag är bäst!

Ida sa...

Hejsan!
Jag väntar med spänning på plåtlådorna, ska bli så skoj att få ställa dom på plats=)

Tackar även för tipset av tolixstolarna. Är också förtjust i dem men tycker att priset är för saftigt. Du har ju hittat en jättebra medelväg. Blir nog att börja spara för min del. Jag skulle absolut våga skicka efter från dem. Skickade efter en vagn från England och det gick både snabbt och smidigt.

Härligt med Londonresa. Önskar att jag hade ngt sådant framför mig. Ha en underbar vistelse!
Kram Ida

SWEDISH HOUSE sa...

Hejsan
I haven't visited here for a while
I LOVE tolix stools/chairs too!
You have good taste;-)
Ha en trevlig vecka
LOVE PEACE enJOY
Julie
x

Fågel Blå sa...

Åhh så mysigt med en tripp toill London!!!!
Där är det väl Vår nu!!!!
Dom är ju lite tidigare där!!!!
Kram Kathrine

Lisa sa...

Ha de så härligt i på resan. Stolarna är underbara men jag undrar om dom är kalla att sitta på , vet du ?? Håller med dig om färgen.

Kram Lisa

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Vad härligt att kunna få vara så spontan :)
Det uppskattas här hemma.
Men vi har dock lite svårarer att uppfylla det tanken på att vi inte har någon släkt i närheten.
Men jag funderar på att följa med min man till Danmark och lämna dom stora hos kompisar om det blir tillfälle.


Häftigt med stolarna.
Det börjar väl bli så attman börjar blanda lite tuffare till.

Ha en fin resa till London!

Kram Sirpa

Tigrinnan sa...

Hej! Hittade hit av en slump :)
Passar på att tipsa om en affär i Falun som har en massa saker, säkert helt i din stil. Tror mej till och med ha sett via deras blogg nån gång att dom fått in sånna stolar. Kanske värt att ta kontakt och fråga?

Deras blogg:
http://blogg.norrgardeninredning.se/

mvh
Åsa

Så Vitt Jag Vet sa...

Trevlig resa...
Ja fina stolar du visar... När man fått något i huvudet så får man inte slut på det..
Hoppas du får dina stolar !
Kraam
Sanne

betong ute och inne sa...

Hej Anna-Lena...hoppas du fick en mysig dag med mycket shopping i London...
Sen vill jag berätta att du har en Awards att hämta på min blogg...
Kramar Malin

Zinkhjärtat ♥ sa...

hej!
Hoppas att Londonresan blev bra och att du har njutit ordentligt!
Stor Kram Annelie ♥

Anna-Leena sa...

Tyckte me från början att tolix stolarna var fula men ju mer man ser dom skulle dom gärna få flytta hem till mej.

Ha så kul i london.

Kram Anna-Leena