onsdag 8 februari 2012

Projekt?


Häromdagen fick jag frågan av min rara arbetskamrat: -Har du något nytt på gång hemma? Jag måste nog sett ut som en fågelholk för jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Efter en stunds betänketid kläckte jag ut mig det intelligenta svaret:
-Nja, något nytt på gång det har jag nog men när det blir klart vet jag inte... Saken är den att jag alltid har små saker på gång. Just nu står ett gäng lastpallar på garageuppfarten och väntar på att gråna i färg, tre rullgardiner som ska hängas upp har stått i hallen i ett halvår (minst), jag ska köpa primer och måla om pallarna på bilden ovan och så ett väntar en vägg i Simons rum fortfarande på en omgång av penseln. Sedan var det ju den där citat-tavlan som jag skulle skriva. För någon månad sedan satt jag en hel kväll och letade efter bra citat på nätet, nu letar jag efter lappen där jag skrev dem. Ja, så här är jag, Anna-Lena i ett nötskal, alltid något på gång. Som ni förstår orkade jag inte dra hela den här valsen i personalrummet för då skulle nog folk tro att jag är smått galen... så ni får höra det här i stället.
Vintern kom till sist och jag längtar efter våren så i söndags fick lite pärlisar flytta in i huset. Varje år sparar jag lökarna med tanken att jag ska gräva ned dem sen. Oftast står de och skräpar i en påse i tvättstugan. Hur det blir med det i år vet jag inte för maken har bannlyst ( med all rätt) mina allehanda projekt där.
En vacker anteckningsbok har också letat sig fram ur gömmorna. I den här skriver jag ned rara anekdoter om barnen, så jag inte glömmer...


Det var lite om mina småprojekt. Vad har ni på gång? Hihi...
Ha en härlig onsdag! Snart är det helg igen!

♥♥♥

8 kommentarer:

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jag känner igen mig! Brukar för det mesta ha många projekt på gång. En del kan bli liggande ett par år också:)

Dessutom finns det ett par projekt som jag inte påbörjat än ....
Stor Kram Annelie ♥

PS t.o.m det där med lökarna känner jag igen - sparar varje år men så blir de bara liggandes! Har just nu 10 hyacintlökar som ligger - undrar hur det blir med dem:)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihi... jag känner allt igen mig i det där också. Det blir så många saker man vill göra, och man hinner ju inte med allt, så därför blir det kvar, både det ena och det andra.
Kram
MArie

Cc sa...

Så är det här med. En massa skall göra och hela tiden kommer det nya ideer. Kram

Vita små hjärtan sa...

Ja men du är väl för härlig!!! Skönt att du inte är sysslolös! För då kan man lätt bli rastlös...fniss...
Kram Agnetha

Hemmavid sa...

Hej!

Jag känner igen mig i det där... massor av kreativa idéer som påbörjas och som ibland inte riktigt blir avslutade..

det är inte så att du också är vattuman!??

Kramen Jenny

Tinas bo sa...

hahaha Härligt skrivet!! :)
Känner igen mig... :)
Man kan ju inte göra allt på en gång och vissa saker måste ligga och mogna... hihi

Fina bilder!!

Kram Tina

Camillas vita villa sa...

Hej!
Jag bara älskar alla dina bilder. Pärlhyacinter är så vårlikt. Jag har fått lite vårkänslor, just nu skiner solen och några fåglar kvittrar utanför fönstret. Detta lilla gör att jag känner mig inspirerad att göra allt på en gång.
Kram Camilla

Mormors gård sa...

Det är väl tur att vi har varandra här på bloggen, här tror ju ingen (väl?) att man e lite småtokig fastän det ena projektet värre än det andra ser dagens ljus ;)
Nä, men så är det ju! Alltid någonting på gång... ibland lyckas man bättre, ibland blir det "sådär" :)
Snart veckoslut igen, härligt!
Kram, Jessica