tisdag 18 september 2012

Stugmys




I helgen var vi uppe i stugan. Det kändes så härligt att komma dit igen, det har gått en hel månad sedan sist.








I somras köpte vi soffan Ektorp med divan från Ikea. Valet föll på en sandfärgad klädsel och divan-del för i den får hela familjen plats. Lite trångt är det allt men som ni vet, finns det hjärterum så finns det... Sista renoveringen som jag hann göra innan sommarlovets slut var att måla spröjsen i fönstren i storstugan.Det var ett pillergöra men väl värt besväret.
 
 

Hugo hjälpte mig att fixa lite mysig lördagsstämning, medans de andra grabbarna sysslade med gräsklippning och gjorde fint ute.



Maja passade på och tog årets sista spadtag vid stranden. Jag längtar redan till nästa sommar!
Det var min helg i några korta rader. Undrar just vad ni andra pysslat med?

En skön kväll önskar jag alla som kikar förbi!

Kramar Anna-Lena


Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad härligt men ändå lite vemod att göra höst/vinter. Men den står ju kvar och det är ju tur.

Jag önskar att vi också hade en stuga. Vi vill ha en nära så man kan åka över helgen bara. Men tyvärr så kostar de lika mkt som hus numera och då kanske man bör bo i lägenhet för att köpa en.
Men drömma är ju gratis:)

Kram Teres

Rosa i huset i vitt sa...

Så fint ni har i stugan

Kram Rosa

LissasVita sa...

En helg att minnas när det stormar utanför! Kramen Lisbeth

Pysselpalatset sa...

härliga bilder du bjuder på..... /Jeanette