tisdag 11 september 2012

Växthusdrömmar




Ok! Jag har cafestolen, rottingfåtöljen, krukan, blommor och zinklådan och platsen. Det som fattas är växthuset gjort av gamla fönster med marockanskt klinker som golv.

Häromdagen fick jag insikten att det faktiskt bara är jag som kan förverkliga mina drömmar. Jag vet att det låter som en riktig klyscha, men det är faktiskt så det ligger till.

Första steget skulle kunna vara att fälla det halvdöda plommonträdet, gräva ur jorden, mura en mur, lägga grus i stället för gjuta grund med klinker,köpa byggmax färdiga regelverk för 15 kvm bod, anpassa den efter mina gamla fönster som ligger i förrådet, måla. Taket är det stora problemet om man bortser från allt grävande, murande och snickrande. Men, jag skulle nog komma på en tak-lösning under resans gång.

Jag får nog fortsätta att drömma ett tag eller så försöker jag förverkliga mina drömmar. Jag kan ju alltid börja med trädet!

Önskar alla som kikar förbi en bra dag!

Kramar Anna-Lena
 

Ps. Bilden är från senaste numret av Jeanne d'Arc living

- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

Johanna sa...

Jag vet vad du menar, ibland kan det där att förverkliga sina drömmar vara lite skrämmande. Men jag tycker att du har en plan på hur du kan få ditt drömväxthus:) Såg det i senaste nummret jag också och det var verkligen vackert!

Fin blogg du har:)

Kram Johanna

Fågel Blå sa...

Love it!
Kramar Kathrine

Livet på Vestergård sa...

Ja det där om att det bara är jag som kan förverkliga mina drömmar har jag också tänkt mycket på de senaste åren. Ett, tu, tre så ångrar man sig sen att man inte vågade prova.
Härligt med växthus. Jag drömmer också om ett, men här får det nog bli maken som förverkligar den drömmen nån gång i framtiden :)

Rosa i huset i vitt sa...

Men det är skönt så länge vi har våra drömmar i alla fall
Kram Rosa

Gugis Pärlor sa...

Det där liknar väldigt mycket min dröm också ;O) En dag kommer den att bli sann både för dig och mig!!!

Kram Gugi

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Hoppas att allt är väl :)
Visst skulle det vara så härligt med ett sådan växthus.
Det vore väl drömmen.... ;)
Men nu får jag fortsätta drömma ett tag till. Vi ska ju bli klara först med en hel del annat :)
Ha det gott fina du ! Med värma höst kramar Sirpa