måndag 16 februari 2009

Nya kuddar

I lördags kväll kom jag äntligen till skott och började göra kuddarna jag planerat sedan länge. Köpte textilpappret för över ett halvår sedan. Samtidigt som jag lyssnade med ett halvt öra på melodifestivalen experimenterade jag och strök fast bilderna på billiga örngott från Jysk, framöver ska jag använda några gamla fina örngott som jag har liggande. Ena motivet är en bild på min mamma som liten och det andra har jag hittat på en hemsida där man kan ladda ned bilder. Spetsarna har jag fyndat på Tradera och jag fuskade lite för jag limmade dit dem med textillim i stället för att sy dit dem. Här kommer några bilder på resultatet:
En krona för dina tankar...

Kuddarna på plats vid sittbänken i vår entré!
En riktigt skön dag önskar jag dig!

Inga kommentarer: