tisdag 15 juni 2010

Om någon undrar...

varför det inte kommer inlägg från mig så ser ni anledningen här. Vi lever för tillfälligt i ett totalt renoveringskaos som vi ihärdigt försöker ta oss ur... Lämpligare rubrik för detta inlägg hade nog varit rapport från kaoset. Ovan är en bild från rummet som ska bli Majas. I veckan som var satte snickaren in ett till fönster i rummet och alla proppfulla bokhyllor flyttades ut i förrådet.

I köket har det också varit väldigt rörigt under ett par veckor, efter att väggen till utbyggnaden togs upp.
I helgen fick jag nästan panikångest när det var så extremt rörigt överallt så de senaste dagarna har vi oljat golv och röjt och röjt!

Förödelsen i tvättstugan var också total efter alla dagiskläder som burits hem.

Under helgen har kära maken och jag varit flitgare än små myror. Kaoset har börjat lätta något för vi har äntligen börjat kunna ställa in lite saker i utbyggnaden. Det kvarstår lite målning kring snickerier men hela golvet är nu oljat.


Än så länge har vi bara flyttat in det gamla skåpet som stod vid matplatsen. Egentligen borde jag arrangerat om lite grann men jag har bara ställt dit allt som det var.



Glaslyktan till höger är eget pyssel som jag gjorde för något år sedan. Jag använde en gammal barnmatsburk och klistrade dit vackra vintagebilder och hängde lite spets runtom. Enkelt och roligt pyssel som dessutom går fort att göra.


Önskar alla som kikar förbi en härlig tisdag!

15 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Huaa, jag vet ju hur jag är när det är kaos, mår så himla dåligt av sådant även fast jag vet att det kommer att bli bra :) Golvet ser väldigt fint ut.
Ha det gott, kram

vardagsvitt sa...

Åååh vad ni är duktiga det är till och med fint i röran...
Jag blir sååå avis när jag ser ditt vackra skåp det är underbart vackert!!
Ta ett djupt andetag och känn hur fantastiskt duktiga ni är och så fint det kommer att bli när ni ar färdiga!!
Stärkande kramar ♥ till er båda
Kram Marith

hemma hos lilla mej sa...

Visst det är inte skoj just nu.Men senare kommer det bli bara så himla fint och underbart.Golvet ser kano nut.Ni är duktiga.Ha det gott.Kramar Rita ♥

Louise sa...

Det kommer att bli så fint så fint....och vet du, vi finns kvar här och inväntar resultatet! kämpa på!

Mia sa...

Håller med dig om att det är jobbigt när det är rörigt. Men när man vet att det kommer att bli fint snart känns det genast bättre, då har man nästan glömt bort att det var totalt kaos nyss.

Lycka till med allt i veckan
Kram Mia

Livet på Vestergård sa...

Ni kommer att få det så fint när det är klart och ibland är det ju bra att gå igenom alla saker ordentligt. Men visst är det tungt just när man är mitt i det.
Ha en fin dag! Kram Kicki

Feeah Faerie sa...

Ser fram emot att fira midsommar med dig och din fina familj. kram

Mitt hvite hus sa...

Skjønner at du ikke har tid til blogging nå... mye rot når man holder på å renovere og pusse opp...men tenk så fint det blir når det er klart..

O=)

OlgaA sa...

Så brukar det vara - jobbigt och ansträngande. Men desto härligare är efteråt, när allt är avklarat! :)

Ha det gott, kram

Rose Garden Malevik sa...

OJ.......men det blir säkert bra när det är klart :)
Håkan

Marita sa...

Ja där känner man igen sig! Visst är det hemskt när man befinner sig mitt i kaoset!! Men det blir ju desto finare sen... Tycker ni är superduktiga som bygger och fixar! Ditt skåp...å vad jag vill ha det!! Så himla fint! Ska bli superkul att få se hur det blir när allt är klart!!
kram, Marita

Cathrin sa...

Oj, oj, oj. Förstår att ni har att göra. :) Men på kaoset kommer att följa något så fint, det är jag övertygad om. Är väl bara att bita ihop (försöker övertyga mig själv om att stå ut i vår, något mindre renovering...).

Kram
Cathrin

Lissboden sa...

Det ser riktigt jobbigt ut men som tur är så blir det desto roligare och fint när det är färdigt.
Vi höll på en hel sommar och renoverade vårt kök för tre år sedan och den sommaren vill jag inte ha tillbaka på ett tag.
Det oljade golvet blev i alla fall jättefint!
Snart är det sommarlov!!
Kram från Maria

Ett Vitare Hem sa...

Ja fy för det kaos som blir när man renoverar men snart vännen är det klart och det ska bli så spännande att se hur utbyggnaden blev när du fått grejja lite ;o)
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Marie - Systrarna sa...

Det blir ju jättefint! Och möblera om kan du alltid göra senare, när lusten och tiden infaller sig!
Kram/Marie