måndag 29 november 2010

Möte med en kändis...

Halloj!
Här har helgen passerat förbi i rasande fart. Tror ni att jag hann pynta om på skåpet... näpp! Vi är hopplöst efter med allt vad adventspyntande heter men jag tar det med ro. Det är ju ändå ganska mysigt att plocka fram saker vart efter. Lite hyacinter har i alla fall hamnat i en soppskål på skänken i vardagsrummet.
Skänken har jag köpt hos Eva med butiken Mormors vita underbara ting i Sigtuna. Jag tycker att den är väldigt fint målad med olivkvistarna på luckorna, tyvärr kan jag inte ta åt mig den äran, utan skänken var sådan när jag köpte den.

På skänken finns det lite smått och gott bland annat:
... ett sött ljuspaket från Fröken Larssons diversehandel,

några gamla psalmböcker och ett trådkors från Tradera,

två små figuriner från Pingstkyrkansloppis, som Maja passade på att måla lite i somras under ett obevakat ögonblick.

När vi ändå talar om de små trollen vill jag berätta om en av helgens höjdpunkter nämligen mötet med Tobbe Trollkarl. Ni får ha överseende med bilden. Man tar inte direkt många när 400 barn står på kö och väntar. Jag hade köpt biljetter till hela familjen och Maja som var väldigt trött och grinig på eftermiddagen höll på att få stanna hemma. Vilken tur att jag tog med henne för hon bara älskade hans show och hon tjöt av skratt mest hela tiden. Tobbe trollkarl är nog Sveriges svar på Jim Carrey. Han var smått hysterisk på scenen och fick snabbt en enorm publikkontakt med alla barn. I ett av numren frågade han barnen vem som man älskar mest i hela världen, varpå Maja ropade högt och ljudligt i den relativt, för stunden, tysta salongen: -"JAG!" Hihi...visst är den egenkära treåringen underbar. Hela livet kretsar kring dem. Det var ju inte riktigt svaret som Tobbe trollkarl väntat sig, utan han responderade med ett annan tanke förstås: - "Det är ju mamma vi älskar mest!"

Önskar alla som kikar in en bra start på veckan!


♥♥♥

10 kommentarer:

Bibbi sa...

Ha ha, vilken underbar unge!
Ha en härlig start på advent.

Vita små hjärtan sa...

Så fint hos dig...
Men vad kul! Träffa en kändis är ju alltid kul!!!
Kram Agnetha

Fågel Blå sa...

Åhh så skoj att få träffa tobbe trollkarl!
Förstår att din dotter var glader!!!!
Fina bilder här hos dej som alltid!
ha en fin dag!
Kram Kathrine

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

God morgon världen!
Förstår succe´n med Tobbemötet!
Ha en bra dag och så mysigt på skänken!
Adventshälsning
Carin

Mitt hvite hus sa...

Heisan =)

Så fint du har pyntet... hyacinter gjør så mye ut av seg..og de dufter så godt...

Så moro for din datter å treffe på trollkarlen da....

dete r nok stort for de når de får møte de in live...

ha em fin adventsuke...

klemmer =))

Ett Vitare Hem sa...

Vilken härlig tjej du har och så fint du har!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket härligt svar från dotra din=) Tobbe trollkarl verkar vara en go och mysig prick, såg när han var med i "Let's dance". Härligt pyntat med Hyacinter, det är ett måste här i huset.

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

(eddas) sa...

Flotte koselige bilder...LOVE HYACINTER:)
eddaKlememr

Anette sa...

Kul med ett kändismöte=)
Och vad fint du har pyntat!!
Kraaaam/Nettan

Lyckoslanten sa...

Så ståndaktigt av dig att inte gå med penseln på den där stolen! Fint hos dig! Har tagit igen några inlägg också! Så kul med en kändis! Jag såg Christina Scollin i hennes bod på Gamla stan. Roligt för dottern din att ha mötet dokumenterat! Ha det fint nu när december stiger in genom dörren! ♥