måndag 3 oktober 2011

Flower fairies och hjärtan på tråd




Halloj!

Här har det varit lite passivt på bloggfronten. Anledningen till det är att jag har legat dunderförkyld hela helgen. Som tur var så var maken ledig och kunde ta hand om barnen, annars vet jag inte riktigt hur det hade gått. Positivt med att vara sängliggande ett par dagar är att jag hann läsa ut två skönlitterära böcker, som legat på sängbordet och väntat sedan i somras. Härligt att läsa något annat än kurslitteratur. Idag har jag varit hemma från arbetet. Jag vet inte när jag var sjukskriven senast och jag lider nog av extremt lojalitetsyndrom. När jag är sjuk får jag så dåligt samvete och det känns som att jag skolkar, inte klokt egentligen.



Förra veckan pyntade jag lite uppe på Majas bokhylla. Det blev en blandning av lite vita tyghjärtan på tråd (från rara Anki), änglavingar och en stor träbokstav som Maja fick när hon fyllde 3 år.




Jag är smått förälskad i bilder av Flower fairies och den här kommer från en bok som jag fyndat på Ebay. M som i mallow och Maja förstås! Imorgon är det dags för ytterligare en tisdags-sanning här på bloggen. Jag tror nog att den kommer att vara något i hästväg, antagligen den värsta hittills. Det vore väldigt roligt om du ville haka på och visa en tisdags-sanning du med!

En skön start på veckan önskar jag alla som tittar förbi!








Posted by Picasa

10 kommentarer:

VIT SOCKERBIT sa...

Tjusigt! Kikade lite och du har otroligt fint hemma. Blev väldigt sugen på chevré också.
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram från Emelie

Tinis vita hem sa...

Jättefint har du pyntat, gamla fönsterbågar är så charmiga :)
Hoppas du mår bättre nu!
kram Tini
ps. Jag har ettårs utlottning på min blogg, välkommen att delta :))

Ida sa...

Ja vi inredningstokiga glömmer nog lätt bort oss själva. Jag har i flera år lagt nästan alla pengar på inredning men känner att jag måste börja fokusera mer på mig själv nu.

Vad fint du gjort det hos din dotter. Så himlans mysigt det blir med gamla fönster, fick en massa inspiration där.

Ha det så gott du med Kram Ida

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hoppas att du är på bättringsvägen nu! Tänk jag tror det är typiskt oss kvinnor att få dåligt samvete för att vi är sjuka, är det inte för familjen så är det för arbetskamraterna.

Så fint du har pyntat! Bilden på Flower Fairy var så fin och fina hjärtan på tråd också.

Ha en fin början på veckan!
Kram,
Regina

Hannis sa...

Tack för dina ärliga ord om bloggens nya utseende.
Den har sett likadan ut i snart fyra år så nu kände jag att det var dags för något nytt. Men jag vet inte om jag är nöjd än, behagliga problem=))

Förstår det där med lojalitetskänsla, inte klokt egentligen att man får dåligt samvete av att vara sjuk!
Bra att du stannade hemma och tog hand om dig själv!

Vilken söt bild Flower Fairy.
Det var något nytt för mig.

Vad är Tisdagssanning?
Nyfiken=))

Kram Hannis

Fågel Blå sa...

Så fint du har fixat!
Och jag hoppas du mår lite bättre nu!
Ha en fin dag!
Kramar Kathrine

Linda sa...

Känner igen det där med att Känna sig skyldig för att man är sjuk.... Så fint du har gjort det, jag älskar gamla fönster!

Krya på dig och hoppas du får en fin dag

Kram Linda

Vita små hjärtan sa...

Så jättefint du dekorerat där!!
Trist med förkylning, krya på dig!
Kram Agnetha

Villa Hvit sa...

Hallå!! " Ramlade" in på din goa blogg!! Vad jättefint du har!! Massor med riktigt fin inspiration, hit kommer jag att återkomma ofta, ofta..;) Må så gott!! Kramar från Anetthe

Handgjorda drömmar sa...

Oj va fint! Som en dröm :)
Hoppas du mår bra!
Kram Marie