söndag 8 januari 2012

Bye bye tomtar?


Idag borde jag:


-städa ut det sista vi har kvar av julen, lite tidigt, jag vet, men nu är jag less.
-byta lakan i sängarna. Finns det en härligare känsla än att krypa ned i en nybäddad säng.
- vattna alla blommorna.
-skriva barnens scheman.
-tvätta kläder.
-förbereda mig inför arbetsveckan.


Eller så struntar jag i allt, slappar i soffan, läser smurfböcker med barnen, låter huset sjangsera ( alt. stavning changera, chansera enligt språkbanken) och njuter av min sista lediga dag. Eller så kan jag göra en variant av mini-fixa rummet med Simon, färgen är inköpt och roller finns säkert i garaget. Hmmm... märks det att jag har lite lätt bloggtorka? Lite nya projekt kan säkert råda bot på det.


Vad ska ni hitta på för skoj en vacker söndag som denna?

♥♥♥

5 kommentarer:

Mjuka sa...

Inte tidigt alls, vi har redan städat bort det mesta. Känns skönt och befriande tycker jag.
önskar dig en fin söndag!
Kram Malin

OlgaA sa...

Tror vad du än gör blir det bra ;)

Ha en fin vecka, kram/Olg@

Hemmavid sa...

Hejsan!

Vi tillbringade dagen i bilen på väg hem från Norge. En resa på 40 mil kan vara ganska trevligt tidsfördriv det också!

Ha det fint!
Kramen Jenny

Tinas bo sa...

Gör det du känner för, så blir det bra... :)

Ha en mysig kväll
Kram Tina

Mormors gård sa...

Hejsan! Det där låter såå bekant, man vill göra allt och ingenting på en gång :)
Hoppas vardagen har börjat bra!
Kram, Jessica
Ps. Tycker annars din blogg är hur inspirerande som helst, tittar alltid in här. Du har en award att hämta hos mig, om du vill :)