onsdag 25 november 2009

Granris, spets och betong....


är huvudingredienserna i mitt lilla utestilleben som jag påbörjade i helgen. Jag har aldrig varit särskilt duktig på att binda kransar men i helgen lyckades jag få till en granriskrans som jag dekorerade med gammal spets.
Först hade jag tänkt hänga kransen på vår ytterdörr. Sedan kom jag på att den är ny och att jag inte gärna vill göra hål i den. Kanske kan man fästa den med fiskelina upptill på något sätt?

Tills vidare får kransen husera på verandan tillsammans med en ängel och lite rosor i betong och en minigran. I helgen ska jag hänga en liten ljusslinga på fönstret och komplettera med ett vanligt ljus med. Det kan nog bli fint.

Undrar just vad den funderar på, min lilla ängel...

Hoppas att du får en toppendag!

Posted by Picasa

15 kommentarer:

hagagården sa...

Underbart vackert med granris och spets.
kram o ha en go dag
ninni

Vikeskärs hem och vardag sa...

Kransen blev jättefin :) Du kan ju fästa den upptill innanför dörren med tejp.
Kramis

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Vi har oxå ny dörr å jag tog ett vanligt häftstift som jag fäste på ovansidan av dörren. Funkade jättebra! Använde mig av ett rött band istället för fiskelina, men det funkar säkert med sådan lina.
Marie

Evas Passion sa...

vad fint du gjort!!!!!!

kram Eva

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va fin kransen blev! Hur jämn som helst. Jag gör kransar men inte blir de så där fina....
Ja, vad tänker dessa änglar på?
Ha det så gott!
Carin

Cathrin sa...

Hej!

Så fin din krans blev! Jag har nu efter x antal försök med halvmediokra kransar lyckats göra en krans till dörren som faktiskt fått godkänt. Spets på den också, så klart :). Jag delar din förtjusning för lådor (den delas dock inte av min man...) och måste säga att lådan i förra inlägget blev kanonfin. Visst blir man lycklig när man dels gör ett sådan fynd och sedan kan få det att bli så fint!

Kram
Cathirn

S o F sa...

Mysigt och fint Anna-Lena!

Varma (och stormiga) hälsningar!

Louise sa...

Det är fint nu, men jag håller med om att med ljusslinga och vanligt ljus så kanske det blir ännu mera juligt!! betongrosorna är vackra, har du gjort dem själv?

Lisa.L sa...

Jätte fin kransen blev :D kram

vardagsvitt sa...

Hejsan
Vadå inge duktig på att göra kransar?
den var ju jätte fin!!
Ja, undra just vad den tänker din fina ängel.
Kram Marith

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ kransen din ble kjempefin... virkelig herlige og stemningsfulle bilder du har tatt,,
Du er flink anna Lena

Klem Kerstin

Livet på Vestergård sa...

Så fin krans du gjort! Fiskelina fungerar säkert bra.
Vilka fina betongrosor du har!
Ha en skön kväll!

Sjabbig men chic sa...

Det må jag då säga. Skulle aldrig ha kunnat lista ut att du inte brukar få till dina kransar den där är ju hur fin som helst!

Kram Lisa

Livet på Berget sa...

Så vackert du gjort! Kransen blev ju jätte lyckad. Det är så fint med bara granris och en spets!
Kram
/Sara

Marita sa...

Vad fint du har gjort! Blir nog superfint med ljusslinga på fönstret! Din krans blev ju jättefin!
kram, Marita