tisdag 10 november 2009

Julinspiration!





God morgon på er!

Idag fick det bli en liten sväng ned till arkivet. Som tur är behöver jag inte gå ned till någon mörk källare utan det lilla arkivet ligger i min dator. Det lilla arkivet börjar dock bli ganska stort och jag har i flera dagar funderat på att jag måste be kära maken ordna med en back-up av alla bilder. För något år sedan lade vår förra dator av men den gången hade jag tur för min datorkunnige bror lyckades återställa alla bilderna. Huga, det får inte ske igen!

Bilderna ovan är lite gobitar Allers jultidning förra året. De hörde till mina favoriter då. Små arrangemang som är ganska lätta att i ordningställa. Hos mig vandrar de mesta av tankarna till julen och planering och i år har jag varit lite extra duktig för jag har faktiskt börjat med mig själv. I vanliga fall brukar jag alltid köpa fina kläder till barnen först och inte bry mig så mycket om mig själv. Detta år blir det ändring på det, tack vare tidningen Lantliv! Maken tycker nog att jag fått helfnatt som håller på och planerar min klädsel redan nu. Jag försöker dock intala honom att det är bra att jag gör det i tid för annars kommer jag stå där smått hysterisk dagen innan julafton för att jag inte har några fina kläder att ha på mig. Tidsoptimisten är ute i god tid för en gångs skull! Men, om jag inte sliter mig från datorn snart kommer jag att få det väldigt stressigt.


Önskar alla som kikar förbi här en härlig dag!

Posted by Picasa

29 kommentarer:

hagagården sa...

Underbart fina bilder,härlig när julen börjar närma sig.
kram o ha en go dag
ninni

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härliga insirerande bilder!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Liz sa...

Hej! Har börjat läsa din blogg i dagarna. En mycket tjusig sådan! Visst är det bra att vara i god tid, Själv har jag redan börjat julpynta och julklapparna är så gott som färdigköpta =)

Cathrin sa...

Det är ju mardrömmen, att datorn skall få härdsmälta och allt i den går förlorat. Skall nog se till att ta back-up jag också i det närmaste. Tack för påminnelsen! Och jag tror även att jag skall ta efter dig och börja med mig själv den här julen. Brukar så klart vara samma för mig, jag skjuter på det i det längsta och får lätt panik - ofta samma dag(!). Inget kul för någon är jag rädd. Så här är ännu en tidsoptimist som skall vara väl förberedd :).

Ha en riktigt fin dag!
Cathrin

Sjabbig men chic sa...

Ja, lite julplanering blir det allt. Men det där med klädseln... Det brukar jag typ lösa när jag står i duschen samma dag. Inte bra. Tror jag ska följa ditt exempel.

Kramis Lisa

Villa nöystu sa...

Vilka underbara inspirationsbilder du bjuder på. Bra med ett arkiv, men visst är det nödvändigt med backup (är dålig på det själv, drömmer ibland mardrömmar om att alla bilder på barnen bara försvinner..).
Ha en fin vecka,
kram Petra

Kristall & Pynt sa...

Så vackra bilder.
Kram Sofia

Mitt hvite hus sa...

Så vakre bilder du har plukket frem... jeg har hatt juleverksted her i dag med ei venninne..og begynner å få litt julestemning...

Klem Kerstin

Livet på Berget sa...

Jätte vackra och inspirerande bilder! Backup har jag också tänkt på måste komma till skott där. Kul med nya finkläder till jul! Ha en bra dag!
Kram
/Sara

OlgaA sa...

Så fina bilder har du, Anna-Lena!
Tack för varma ord! Det känns skönt att höra lite stödjande ord ;)
Du kan mycket gärna mejla ritningen! Då får jag tänka på hyllan istället och det är ju mycket roligare :D
Jag är optimist i mig och det är BRA!=)
kram
olga.ackerfors@hotmail.com

vardagsvitt sa...

Hallojsan
Oj som vanligt så tål det inte att man är "dataledig" nån dag så har alla andra gjort massor så också du...
Vilka fina bilder, kul att ta fram gamla bilder och inspireras.
Du har ju en liten backup... picasa!
Men den täcker ju inte upp allt man har.
Kram Marith

pillan sa...

Ja den tidningen läste jag oxå förra året och fastnade för det där hjärtat ...
vilket jag oxå gjorde ett tillsammans med en kompis som är florist ...jätte fint
kram

Annas Lycka sa...

Roligt att ha hittat hit!! Skall kolla runt en stund i din mysiga blogg. Kul att du vill tävla hos mig!! Kram Anna

Vit som snö sa...

Vackra bilder!!! Jag har kvar den tidningen från ifjol, tycker den hade massor av fint att bjuda på. Årets var fin också men inte riktigt lika fin...
Det närmar sej ju nu...
Kram Cilla

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaLena.
Men å,vilken härlig julinspirtation du har då.
Håller med dej helt,planerar också,då blir ju allting mycket bättre,och man är säker på hur man vill ha det.
Mina julkläder vore också nog idé att planera,för jag brukar också stå i sista stund och vela.
Så underbara stilleben du har gjort.
Må så gott
Kram Anette

Lissboden sa...

Jättefina bilder på saker som inte går ur tiden!
Kram/Maria

STENLYCKA sa...

Hej!
Vackra bilder som ger inspiration och längtan till julen.
Ha en bra dag!
Kram

Livet på Vestergård sa...

Så vackra bilder! Ja visst ska man börja planer julen i tid så man slipper stressen i december :) Ha det bra!

Anki sa...

Vilka fina bilder, ja snart är det första advent...tänk vad fort det går!
Vet du, idag har jag fått upp "kärleksbrevet" på väggen...det är så fint! Tack söta gulliga för att du gjorde det till mig!
Jag ska visa men det är så svårt att fota, det är ju så förb... grått hela tiden!
Fast idag har det snöat här, det var så fint!

Ha en mysig kväll gumman & kramis!

Jenny sa...

Hej Anna-Lena!
Vilka fina och inspirerande bilder:)

Ha en trevlig torsdag!

kram Jenny

Smultronlycka sa...

Hej Anna-Lena!!
Så fina bilder du visar!
Vilka fina zink burkar som granarna står i!!

Hihi tur att du har nära till arkivet ditt!!
Jag känner igen det där med att ha många bilder på datorn..
Man tar ju så många blogg bilder :)
Måste rensa lite..
Jag har tänkt på det där om det skulle komma virus in i datorn så att bilderna försvinner..
Hemska tanke!!
Det är lite synd att man inte har bilder som man hade "förr" i fotoalbum.
Det är ju så kul att titta på kort :)

Jag var på stan idag och såg mycket fina jul kläder!!
Men min plånbok var för tunn så jag tror jag får ta en favorit i repris av nåt som redag hänger i garderoben :)

Ha en bra torsdag!
Kram Anna

HomeRiver sa...

Vilka fina och inspirerande foton!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå så hemskt..det som bara inte får hända...måste med skafa back up..har flera års foton här i;/

Men dina arkiv bilder är såå fina..så vackert pyssel!!

kramis millan♥

Villa nöystu sa...

Tack för din kommentar hos mig och jag blir bara jätteglad att du vill länka till mig. Jag hade redan länkat till dig, utan att fråga först..
Men nu måste jag maila dig, för jag har sett någonting jättefint i din andra blogg.
Må gott,
kram Petra

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Vilka vackra o inspirerande bilder du bjuder på....Ja, nu börjar man verkligen längta o planera lite smått! Fast här är det upp o ner just nu eftersom vi börjat rusta badrummet så här lagom till jul....Kanske inte så "lyckat" men hoppas att vi ska få det klart till dess. Du undrade om mina vita hjärtan, dom har jag köpt på en julmarknad förra året. Så jag har inte "pysslat" själv! Önskar dig o din familj en trevlig o mysig helg! Många Kramar Therese

Anonym sa...

Underbara bilder. Inspirerande och mysigt. Jag tittar in igen.

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Vackra bilder...
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Agnetha

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härliga bilder! Det finns ju såå mycket fint man kan göra... Man ska bara ha plats med allt!
Så bra att du är ute i god tid... jag kanske också skulle titta vad jag har?
kram
Marie

Kicki sa...

Underbar blogg.
Älskar den

Mvh Kicki