tisdag 9 november 2010

Fru Larssons diversehandel

Halloj i stugorna!

Har julen kommit till er med? I afton blickar jag ut över det vackraste vinterland och det känns riktigt mysigt ( om man bortser från tanken att jag borde pulsa ut i kylan och fylla på mat åt fåglarna). Förra veckan fick jag ett par timmar ledigt för egna äventyr. Kosan styrdes mot Knivsta och loppisen, Varuförmedlingen, som dessvärre till mitt stora förtret hade höstlovsstängt. Loppisrundan blev ändå lite lyckad för i den gamla ladan vid stationen väntade en angenäm överraskning, den nyöppnade butiken "Fru Larssons diversehandel".

Fru Larssons diversehandel drivs av duktiga Jeanette som många av er redan känner till. Jeanette har nämligen den finfina bloggen "Pysselpalatset", ett verkligt passande namn för hennes blogg.

I diversehandeln hittar man mycket fina saker som Jeanette har gjort och även en hel del underbara vintagesaker. Vem skulle tacka nej till schackrutigt handmålat bord, en gammal teaterkikare, vackra smycken,flaggspel, underbara ljuspaket och lavendelbuketter, inte jag i alla fall. Jag blev tvungen att lägga lite band på mig själv... vi har ju några barn som vill ha paket från tomten i år med.

Några små saker fick följa med hem men bilder på det kommer en annan dag för nu väntar sängen!

En skön afton önskar jag alla eventuella

nattugglor som kikar förbi!

Posted by Picasa

11 kommentarer:

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Mysig butik!

Ha det så bra :-)

Kram från Australien♥

Fågel Blå sa...

ÅÅÅÅÅh så mycket finbt det fnns i denna fina butik!!!!!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Pysselpalatset sa...

Hej söta Du.... vilken enormt härligt inlägg... Tack så himla mycket... Kram j

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken tur att loppisrundan ändå blev lyckad. Verkar vara en mysig diversehandel du funnit. Spännande att få se vad du fyndat.

Ta det lugnt i snön!
Kram,
Regina

Livet på Vestergård sa...

Vilken tur du hade som hittade en så fin butik! Bara namnet låter ju mysigt :)
Kram Kicki

Cathrin sa...

Det verkar som om du hittade en riktig skattkammare! Lite plåster på såren när loppisen var stängd. Snö är vackert och så mysigt. När man har jullov. Eller i en skidbacke/pulkabacke. Jag håller tummarna för att det inte blir en likadan vinter som förra året. Det var lite väl mycket för min smak. Vacker eller inte...

Ha en fin onsdag!
Kram

Cathrin

Livet på Berget sa...

Vilket härligt ställe!
Kan tänka mig att du blev köpsugen :).
Kram
/Sara

Mitt hvite hus sa...

Ja Jeanette er superflink..hun skaper de flotteste ting.. så koselig hun hadde det i butikken sin..

klememr =))

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vilket underbart ställe. Dit måste jag åka någon gång.
Ha det så bra Kram Aydan

Nicole sa...

Vilken härlig affär med charmiga vintagegrejer och handgjorda saker! Där skulle jag också ha fyndat...

Kram, Nicole

Crinoline sa...

Dette er en butikk det skulle vært fint å besøke.Her ser jeg masse fint.Litt snø har det kommet hos også.Klem