lördag 13 november 2010

Lotta Djossou- före sin tid.

Förra julen fick jag ett underbart smycke från Lotta Djossou av min familj och goda vänner. Hon hade då under en tid hört till min absoluta favorit smyckedesigner. Förra året var hon lite före sin tid med sin ljuvliga vintagekollektion inspirerad av 1800-talets smycken och skapelser från naturen. I stället för silver var många av smyckena tillverkade i mässing och hade små berlocker med franska antika textblad.
Smycket som jag fick var som ni ser en liten vacker lönnläsa med en berlock med text från en fransk 1700-talsbok. Måste utfärda en liten varning dock. En gång var jag lite tankspridd och glömde ta av mig halsbandet när jag skulle duscha. Vips hade jag fått ett ganska stort brunt födelesemärke på kroppen. Som tur var hann jag rädda textbiten och kunde limma tillbaka den på berlocken sedan, puh...
Häromdagen när jag var på Lindex insåg jag att Lotta Djossou är en riktig trendsätter. På Lindex kan man nu köpa fina accessoar-smycken i mässingsfärg med massor av söta berlocker till ett bra pris.

Armbandet blev nog min absoluta favorit. Se bara på den lilla stolen, handspegeln, ringen, blomman och rosetten. Kanske ett bra köptips inför jul när man känner att pengarna inte räcker till riktigt allt som man vill ha.


Har man varit riktigt snäll kanske tomten kommer med ett äkta Lotta Djossou smycke, blink*, blink*. Om du vill se mer av hennes vackra smycken kan du klicka här.

En skön och mysig lördag önskar jag alla som kikar in!

Posted by Picasa

6 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Fina smycken! Mässing är väldigt bra för mig. Ska kolla in L-x. Månne inte snälla du får ett armband i jul! ♥

Nette Cecilia sa...

Vackra smycken,kram Nette

Livet på Vestergård sa...

Vilket bra tips! Det var fina smycken.
Kram Kicki

Mitt hvite hus sa...

Åå så fine smykker du har fått deg... disse likte jeg veldig godt..

håper du får et armbånd til julen..

Ønsker deg en fin lørdagskveld..

Klemmer

promenader på landet sa...

Hej min vän! Så jättefina smycken helt i min smak! Ska nog kolla in på Lindex i veckan! Må så gott kramar från Maria

Marita sa...

Vilka fina smycken! De har jag helt missat...det får allt bli en sväng till Lindex! Tack för tipset!
kram, Marita