lördag 18 april 2009

Blått är flott

Idag fick jag en väldigt vacker urna med blått mönster av min snälla svärmor och krukan gav mig lite inspiration till aftonens inlägg.
Är väldigt förtjust i min gamla teservis "Singapore sling" från Arabia. Till servisen hör både en stor och en liten kanna och den lilla är perfekt när man bara har en tedrickande gäst. Känns lite lyxigt att servera teet i en liten tillhörande kanna.

Både fatet och koppen har en lätt böljande form och jag tycker också att blomsterbården i koppen är väldigt dekorativ.

Den här koppen påminner lite grann om Arabia servisen men är nytillverkad och köpt på Rusta för ett par år sedan. Hade två stycken från början men olyckor händer så lätt med barn i huset... Den lilla figurinen kommer från mitt barndomshem och har varit min pappas. Ingen dyrgrip men väldigt värdefull för mig.

De här söta blåblommiga träskorna är från Moheda och efter tre barn har jag tyvärr vuxit ur dem. Hade ingen aning om att fötterna kunde bli större... Men de duger fortfarande att springa ut och in med.
Grönt är skönt men blått är flott!
Nu ska jag sova gott!
Kramar Anna-Lena






Inga kommentarer: