fredag 28 maj 2010

Gungstol

Hej alla söta!

Först till kvarn är oftast reglerna som gäller på Blocket och jag blev så glad när jag för en liten tid sedan hittade denna fina gungstol på Blocket. Gungstolen ska jag sitta i och mysa med en mormorsfilt runt benen, ett glas rött och en härlig bok under ljumma sommarkvällar. Längtar!

I vår utbyggnad går det framåt. Golvet är på plats och nu återstår en del finsnickerier, el och rörmokeri. Vi har lite problem med anslutningen till golvvärmen men jag hoppas att det löser sig på ett bra sätt.

Med den nya vinkeln får vi en liten innegårdskänsla på baksidan. Det börjar bli dags att planera den sidan och jag tar tacksamt emot bra tips på hur man kan skapa en mysig innergård.

Dagens inlägg avslutas med en bild från förra fredagen. Ja, galna mamman tog årets första mälardopp och jag låg faktiskt i ett tag. Det är kanske därför jag är förkyld nu men strunt samma för härligt var det! Idag inbjuder vädret till inomhuspyssel och mördarsnigeljakt, hihi. Apropå mördarsniglar har min svärfar kommit på ett väldigt bra skydd till för känsliga växter. Återkommer om det en annan dag!


Önskar alla som kikar in här en underbar helg

med massor av mys!


Posted by Picasa

21 kommentarer:

hagagården sa...

Hej
Jätte fin gungstol du köpt,men hua vad kallt det måste ha varit med ett dopp nu,burr....
Kram o ha en fin dag.
ninni

Vikeskärs hem och vardag sa...

Uhuu badkruka som jag är så kommer jag nog inte bada på hela sommaren, såvida det inte är havet eller utomlands :)
Gungstol är riktigt härligt att sitta i. Själv väntar jag på att det ska levereras en möbel imorgon :)
Kraam

OlgaA sa...

Men, Anna-Lena!!!! Bada REDAN?????? Gud vad du tors hoppa i det kalla vattnet!!! :) Jag kan knappt gå in i vattnet efter en månads värme ;)

Ha en trevlig helg!
kram, Olg@

Livet på Vestergård sa...

I sommar ska jag måla min gungstol vit också!
Så mysigt det låter med en innergård. Där blir det säkert varmt med skönt skydd mot vindarna.
Du var modig du som badat redan. Jag sparar nog det till efter midsommar ;0)
Ha en fin fredag! Kram Kicki

Ett Vitare Hem sa...

Näemen åh är du helt tossig som badar nu ;o), himla modigt i alla fall fryser bara jag tänker på det :o)
Gungstolen är jättefin!
Ha en underbar helg!
Kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Badet ser ju skönt ut, men jag kan tro det var kallt! Jättefint med en vit gungstol, så mysigt och sitta och smågunga och dagdrömma. Åh så fint det blir i utbyggnaden, vilket rum ni får. Vi har huset i vinkel, alla växter trivs bra där. Sällan något som inte klarar vintern, där kan du odla lite "svårare" växter.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Lyckoslanten sa...

Fin gungstol det där och trevligt att se hur bygget framskrider! men oj så modigt av dig att doppa dig redan! Nog för att folk i min närmaste omgivning doppar sig året runt, men det är inte normalt. ;o) Ha en skön fredag! ♥

♥Zink & Vita ting♥ sa...

♥UNDERBARA MÄNNISKA♥
Tusen tack för det fina paketet som landade i min låda idag!
Så mycket fint att jag skäms!!!
Madonnan var ljuvlig, flora bilderna underbara och hjärtanen pricken över i:et!
Sitter här och myser med mina fina saker och bara ler!
STORA kramar Mimmi

Anonym sa...

Hej
Vad fint det blev med gungstolen! Känns riktigt bra att den kom till rätt ägare, trots att jag saknar den lite... Jättefin blogg och härliga bilder! Så skulle jag också vilja ha det hemma :)
Hälsningar f d gungstolsägaren Marie

Jenny sa...

Hej Anna-Lena!
Vilken fin gungstol du fick tag på!

Huu, det ser väldigt kallt ut att bada tycker jag som är värsta badkrukan!:)

Ha en trevlig helg!

kraam Jenny

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Har gjort ett inlägg om allt det fina, hoppas att det var okej!
Kram igen!

Änglarnas hus sa...

Ooo..där skulle jag också kunna sitta med ett glas rött och gunga!..

Så snyggt det blir i utbyggnaden! Nu längtar du allt till att få piffa??!!

ha en fin helg!! Kramis sanne

Vita rosor och förgätmigej sa...

Det ser mer än kallt ut det där! Ingen skulle få mig att hoppa i vattnet såhär tidigt om det så gällde livet ;0). Vad vackert det ser ut med gungstolen. Jag har en precis lika dan som bara väntar att få en altan att gunga på... Måste bara bygga den först!
Kram/ Anna

Hulda sa...

Så nydelig gyngestol! En slik drømmer jeg om. :) Vakkert hos deg, både inne og ute. Flott blogg, jeg gjerne besøker igjen! -Husfruas Memoarer-

Mia sa...

Tänk jag har en likadan gunstol jag fyndade på blocket. Jag har dock inte målat den ännu har inte bestämt om den skall få vara svart med gulddetaljer eller vit. Nu när jag ser din blir jag nog lite sugen på att måla den.
Kan inte förstå att du badat jag är en riktig badkruka och badar inte alltid på sommaren heller.

Önskar dig en trevlig helg
Kram Mia

Helena sa...

Vilken fin fin gungstol!!! Man blir så glad när ma hinner först på blocketfynden!
Ha en fin helg! Kram Helena

Livet på Berget sa...

Vilken härlig båt och badbild! Du är allt lite galen som badat redan, brrrrr. Utbyggnaden blir ju kanon, gud så roligt. Mitt tips till innergården är att göra lite olika rum med stenläggning och buskar och sådant där fint högt gräs, det gillar jag.
Ha de gott!
Kram
/Sara

vardagsvitt sa...

Hej kära vän.
Kan verkligen se dig sitta och njuta i den fina gungstolen!

Bläää för sniglar glad att de inte håller till hos oss...
Så härligt erat rum kommer att bli å så kul att skapa en vacker innergård.
Hoppas du får en skön helg jag ska njuta som bara den!!!!!!
Kram Marith

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaLena.
Du svänger upp den ena fina möbeln efter den andra.
Gungstolar är ju såå sköna och rogivande.
Fösta doppet.....du är modig du.Det lär dröja innan jag tar det:)
Trevlig helg
Kram Anette

Cc sa...

Vilken fin gungstol, jag har en i källaren en enkel hemsnickrad inte utav mig då men jag har planer på att fixa till den och göra samma sak som du. Kram

Vitaboet sa...

Det där såg helt undebart ut...Vill bada nu genast.

Vilken fin gungstol du köpt, lite avis;).

Den kommer du få många sköna kvällar i.

Var rädd om dig.

Kram Camilla