söndag 30 maj 2010

Liljeconvalley

Godmorgon alla rara!

Tog mig en liten kvällspromenad i går afton. Luften var klar och krispig efter regnet och det doftade underbart i skogen i solnedgångens sken. Tankarna gick till barndomens dagar då jag alltid plockade blommor till min mamma inför mors dag. Vissa år blev det vitsippor, andra gullvivor och liljekonvaljer. Mamma blev alltid så glad över mina handplockade buketter.


Under promenaden plockade jag ett bamsefång som ska skickas vidare till olika mammor.

Tills utdelningen är avklarad får jag njuta av små blombuketter i varje rum, så nu har jag min egen lilla liljeconvalley här hemma.

Med dessa liljekonvaljbilder vill jag önska alla duktiga, söta, snälla, starka, underbara mammor en fantastisk Mors dag i söndagssolen! Det finns ingen som Du, kära lilla mamma!


Posted by Picasa

29 kommentarer:

Hulda sa...

Nydelige liljekonvall, så fine blomster. Og så flott de stod i vasen. Herlige bilder!

hagagården sa...

Hej
Underbart fint med lilje konvaljer,våra har inte slagit ut en.
Kram o ha en fin dag.
ninni

Tess på Tilda och Mamma sa...

Älskar liljekonvaljer tyvärr blommar dom inte här uppe in norr ännu. Fin blogg du bjuder på, ha en underbar dag.
Kram Theres på www.tildasmamma.se

Vit som snö sa...

Tack för din söta kommentar, glad blir jag:)))
Så ljuvligt med en egen liljeconvalley, det måste dofta härligt hos dej nu!
Fint att ha minnen av liljekonvaljsbuketter till din mamma!
Ha en fin mors dag! Kram Cilla

Hannis sa...

Så fint med liljekonvaljer!
Och vilka fynd du gjort!
Varje gång jag har varit dit har jag lyckats komma på en dag som det har varit stängt...
Verkar vara en bra butik.

Ha en fin Mors dag.
Kram Hannis

Handgjorda drömmar sa...

Visst är det underbara blommor! Fick en bukett på min födelsedag och den har spridit härlig doft o vårkänsla här hemma hos oss. Önskar jag hade dessa i min trädgård!
Ha en fin morsdag ♥
Kram Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Precis lagom till mors dag iår började liljekonvaljerna blomma. Blir så vackra buketter och doftar så gott.
Önskar dig en fin mors dag
Kramar
AnnaMaria

Mitt hvite hus sa...

Nydelige liljekonvaller du har plukket...


skjønne vaser...

ha en fin morsdagssøndag O=)

klem O=)

Hanna sa...

Bara så fint.
Kram
Hanna

Fågel Blå sa...

Åh tack för din snälla kommentar!
Den värmde!
Underbara liljekonvaljer du fyllt dina ljuva rum med!
Hoppas du haft en fin Dag!
Kram Kathrine

Helen sa...

Hej!
Så vackra Liljekonvaljer.
Kram/Helen

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint med liljekonvaljer.Hoppas att du haft en fin dag Kram Rita ♥

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Har så många minnen til lijekonvaljer, mest har de med mormor att göra, både ljusa och mindre ljusa...
Har plockat en storbukett idsag när vi var på sovtur med lillprins! Doften är underbar där jag sitter nu!
Hoppas att du haft en härlig morsdag och att solen lyst på dig!
Kram Mimmi

Ett Vitare Hem sa...

Åh de är så vackra, de och syrenen är underbara!
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

Unknown sa...

Har plockat liljekonvaljer i dag med. Det gör jag varje år och ger mamma, men de hade inte kommit så långt som dina. Visst luktar det gott ute nu när det har regnat.
Kram Anna

Jenny sa...

Hej Anna-Lena!
Liljeconvalley, hihi! Bra ord;)

Hoppas du haft en trevlig Mors Dag!

kraam Jenny

Mia sa...

Vilka härliga bilder på liljekonvaljerna visst doftar de gott. Jag har också barndomsminnen men jag brukade plocka och sälja buketterna till folk som gick förbi.

Vilka fynd du gjort jag har också tittat på det diskstället men insåg att det inte skulle få plats hos oss.

Vad glad jag blir att du beställt en snurrkjol skickar den i veckan.

Önskar dig en trevlig vecka
Kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Vad gulligt!!! Visst är Liljekonvaljerna Mors dag!
Ha en mysig måndag!
Kram Agnetha

(eddas) sa...

Heisann...
de er jo bare noe av det vakreste som er....vet ingen steder jeg kan finne de:(
kos deg i valleyen:)
eddaKlemmer

Villa Carl Larsson sa...

Jag kan riktigt känna hur det doftar ända hit :) Vackert!

Tack för titten! Jag ska gå på husvisningen, man vet ju aldrig :)

Kramar

promenader på landet sa...

Hej vännen och vilka vackra bilder! Jag känner Liljekonvalj doften ända hit! Må så gott! kram Maria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååå vilka underbara bilder på en av de underbaraste blommor vi har. Mmmmm...doften...

Ha det bäst!
Kram,
Regina

Cc sa...

Å vad underbart med liljekonvaljer, jag äslkar doften av dem. Min mamma hade en parfym när jag var liten som doftade liljekonvalj kanske skall fråga henne vad den hette. Kram

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja visst är det härligt med dessa ädla vita liljekonvaljer! Jättefint i din vas! Har ett bestånd av dessa på gården som nu börjar visa sina vita klockor! Får bli i en vas imorgon!
Ha det!
Carin

Livet på Berget sa...

Vilken härlig valley! Inget doftar som liljekonvaljer, helt underbart! Gillar de gröna bladen också.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Sköna o Gröna Ting sa...

God morgon kära Anna-Lena!
Visst är det väl ljuvligt med alla dessa liljekonvaljer som sprider sin underbara doft i huset!!!
Jag blir minsann lite lyrisk av doften och får lust.., jaja, inte sådan lust utan lusten att bara leva!!!
Det är sommar nu vännen och visst är det väl härligt:)
Nu är det dags att dyka ner i gummistövlarna igen, skall plantera dom sista inköpta buskarna idag.., doftschersminer!
Hoppas du får en fortsatt skön vecka och ta väl hand om dig.
Kram
Marianne

Livet på Vestergård sa...

Underbart med liljekonvaljer !

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaLena.
Vackraste blomman som finns.
Har inte plockat någon ännu.
Ha den allra bästa helgen.
Kram Anette

Inspiration i vitt sa...

Vad härligt med vackra buketter, konvaljen är en klar favorit. kram på dig/Ingela.