torsdag 13 maj 2010

Lavendel

Ljuvliga lavendel! För tillfället längtar jag till sommar och sol, grönskande trädgård och lediga dagar tillsammans med familj och nära och kära.

Då det för tillfället är lite hektiskt har jag inte mycket nytt att bjuda på i bildväg så idag har jag letat i arkivet och hittat lite lavendelbilder från i fjol.

Förra året gjorde vi en liten stenpartirabatt på framsidan med bland annat lavendel och mycket smultron åt barna. Jag tycker mycket om dessa små smultron då de ger bär hela sommaren och är så söta och goda.


Lite kransbindning av dragon och lavendel var ett mysigt sommarpyssel.

Små kvistar här och där spred en ljuvlig doft i huset.

I år ser mina lavendelbuskar inte så roliga ut. Vintern har gått hårt åt dem och vi får se hur de kommer att ta sig. Lavendel brukar ju också bli lite risiga efter en tid och det är kanske dags att byta ut dem.

Den här helgen ska vi påta i trädgården och försöka röja upp på vår uteplats som för tillfället ser ut som en byggarbetsplats. Den är överfylld av bråte från utbyggnaden. Jag har också sett något fint på Blocket som jag är sugen på att åka och köpa. Håll tummarna för att den finns kvar.

Till sist vill jag tacka för alla rara kommentarer. You´re the best! Ska kika in till er alla så fort jag bara hinner.
Önskar alla som kikar förbi en härlig och skön långhelg!

22 kommentarer:

Feeah Faerie sa...

vad skönt att det inte bara är jag som är uppe i tid, vaknade 06:30 i vanlig ordning. Fina lavendel bilder. I april sådde jag lavendelfrön men de hinner inte växa till sig i år. Ha en fin dag. Kram från Älvan.

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ååå så härliga bilder. Nu längtar man ju ännu mer. Men snart är sommaren här, säkert snabbare än vi tror. Först ska det regna lite bara :)
kraam

A House With A View sa...

Jättefina inspirationsbilder! Lavendel är en underbar växt, skulle vilja fylla trädgården med sådana på flera ställen. särskilt fin bredvid rosor tycker jag!
kramizar aka

Fågel Blå sa...

Åh så underbara bilder du bjuder på!
Lavendel ja det kan man inte få nog av!
Hoppas du får en fin Dag!
Kramis Kathrine

Fröken Tindra sa...

Åh, vilka härliga foton! Jag längtar till sommaren...
Ha en skön helg!
Kram!

Vintage sa...

Så vackert! Älskar lavendel..Kramar Susanne

hemma hos lilla mej sa...

Bara så vackra bilder.Älskar lavendel luktar ju bara så gott.Önskar dej en skön ledig dag kramar Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas du hinner först och får köpa det du hittat på Blocket. Lavendel är härligt, fina sommarbilder du visar. Passar bra en sån här regnruskig dag. Jag funderar på och plantera lavendel istället för rosor som dött i vinter.
Önskar dig en bra långhelg
Varm kram
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Å vad härligt med lavendel, å vad jag längtar till sommaren!
Ha det så gott!
Kram Agnetha

Mitt hvite hus sa...

Så skjønne lavendel bilder... nå bare gleder jeg meg til de begynner å blomstre-..

mine lavendel busker ser ut som de har overlevd.. til og med noen av avleggerne jeg plantet i fjor ser ut som det er liv...

Klem O=)

Ewa`s Galleri sa...

Vilka underbara bilder,man riktigt känner sommardoften från lavendeln
ha en fortsatt skön helg

Livet på Vestergård sa...

Härliga bilder!
Jag ska nog köpa lavendel i morgon :)
Ha det gott! Kram Kicki

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag har haft ett stenparti där jag hade Lavendel. Lavendeln trivdes aldrig där så jag har ingen. För någon vecka sedan var jag i ett växthus som sålde uppstammad Lavendel och blev sugen på att köpa en.

Jag hittade en intressant grej på Blocket, men den var såld för flera dagar sedan och annonsören hade "glömt" att ta bort annonsen. Hoppas du har mer tur.

Kram,
Regina

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Jag tackar och bugar för de intryck och för de dofter jag känner genom att läsa och se på ditt inlägg!!

Längat också till sommaren..samtidigt som jag njuter av att ha det framför mig!!

Ha en fin helg!!

Kramis Sanne!!

Smultronlycka sa...

Hej Anna-Lena!
Så härliga bilder!
Jag älskar lavendel!
Längtar tills jag ska köpa lite lavendel och ha på verandan.
Men det får allt ta och bli lite varmare ute först!
ta hand om dig!
Ha en mysig helg!
Kram Anna

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara bilder, idag när det hällregnar längtar man massor efter blommor och sol!
Ha en riktigt fin helg!
Kramis/LenaS

(eddas) sa...

Heisann...
ja her var det masse deilig duftende lavendel...:)
jeg kjøpte en jeg og men den ser ut som den er død...aner ikke hvordan den skal behandles...???
takk for hyggelig kommentar og at du fant bloggen min inspirerende...og at du vil følge meg:):)blir så glad så:)
ha en fortsatt flott dag...
eddaKlemmer

Jenny sa...

Hej Anna-Lena!
Vilka vackra lavendelbilder du bjuder oss på!

Önskar dig en fortsatt trevlig långhelg:)

Kram Jenny

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Så skönt att mitt paket kommit fram till dig!
Hoppas att verkligen att du är nöjd!

Stora kramar Mimmi

Cc sa...

Ljuvliga bilder, jag längtar dit med, fast just nu vill jag att regnandet skall upphöra så jag kan ut och ficka i trädgården. För som sagt ser fram emot Dotra och jag en plånbok och Storstan. Kram

Lissboden sa...

Så otroligt vackra bilder Anna-Lena!
Jag bara sitter här och njuter.
Nu måste jag dock ut och fixa med min lagerförsäljning idag.
Vi har i alla fall underbart väder idag.
Ha en fortsatt fin helg!
Kram från Maria

Gammelbålsta sa...

Hej!
Det är så vackert med lavendel. När vi väl kommer så långt som att börja med någon slags trädgård ska jag plantera massor av lavendel. Ett stenparti ska jag också göra. Hoppas att jag kan få till det lika fint som ert stenparti. Ha en riktigt härlig helg Kram Aydan