lördag 1 maj 2010

U som i

uppdatering och utbyggnad. Vårt nya "Maison blanche" börjar att ta form. Målaren blev klar under veckan och nu väntar vi på att snickarna ska komma tillbaka i mitten av nästa vecka. Den vita takpanelen ska på plats och öppningen mot vårt befintliga hus ska tas upp och därefter väntar golvläggning. Öppningen syns till vänster i översta bilden, där allt bråte står.

I sovrummet är väggarna vitmålade med en fondväggstapet under halvmånefönstret. Tapeten har små gammaldags medaljonger med vit botten och lite silverskimmer.

Tapeten går inte hela vägen upp till nock utan går i höjd med innertakets lägsta punkt. Tanken är att en profilerad list kommer att markera gränsen för att skapa lite mer rumskänsla och göra rummet lite mer ombonat.

Runt fönstren har vi vitmålade furusnickerier. På sikt kanske en liten dekorlist hamnar under fönsterbrädan med.

Vi är verkligen inne på sluttampen av vår utbyggnad och som ni förstår kliar det i fingrarna och jag bara drömmer om dagen när allt står klart. Jag får dock ge mig till tåls ett litet tag till för när utbyggnaden står färdig vill vi slipa golvet i kök och vardagsrum. Vår nya del kommer då agera som lagerlokal under ett par dagar . Fast det är ju som ordspråket säger: den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.


En härlig 1:a maj önskar jag alla som tittar förbi!

13 kommentarer:

vardagsvitt sa...

Hej kära vän... sååååå snyggt det kommer att bli och vilken snygg tapet, jag verkligen gillar när det är skimmer i tapeten det blir liksom mer liv i den!!
Ni kommer ju att sova som prinsar och prinsessor där inne.

Hoppas ni hade en trevlig valborg, vi grillade lite korv ute i kylan och klarade precis regnet som fortfarande regnar.
Ha det bäst Kram Marith

Mitt hvite hus sa...

Så moro å følge med på byggingen da... og det kommer til å bli så fint...

ønsker deg en fin 1 mai helg også.:

klem Kerstin

hemma hos lilla mej sa...

WOW vad snyggt det kommer att li när det är klart.Vilken läcker tapet.Gillar när det är skimmer i tapeten tycker det ser så härligt ut.Ja nu är det maj årets bästa årstid är här nu underbart.Önskar dej en härlig 1 maj kramar Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för grattishälsningen. Så fint det blir, det var en vacker tapet. Vilket ljus och rymden i rummet kommer och kännas härligt. Och nyslipade golv också, det blir tiptop hos er.
Ha en fin fortsatt helg
Vårkram
AnnaMaria

S o F sa...

Åh, så härligt det ser ut Anna-Lena - det kommer att bli hur fint som helst när allt är klart.

Kul att "piffa" till allt sedan. :)

Kyliga 1:a Maj-hälsningar!
(avser vädret förstås)

Livet på Vestergård sa...

Vad roligt att se er utbyggnad!
Jag förstår att du väntar på att det ska bli inflyttningsklart :)
Ha en fin fortsättning på helgen!

Hannis sa...

Vad fint det kommer att bli!!
Högt i tak och fönstret där uppe!
Favoritkombination hos mig=))

Önskar dig en skön fortsättning på helgen/
Kram Hannis

Maria sa...

Tapeten var helt ljuvlig, DEN vill jag ha i vårt sovrum! Vad heter den och var kommer den ifrån?

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad härligt att det närmar sig slutet, det kommer bli så himla fint!
Ha en riktigt underbar dag!
Kramis/LenaS

Lyckoslanten sa...

Oj, vilket bygge! Det blir spännande att följa fortsättningen. Det blir säkert jättefint! Hoppas att din Valborg var bra! ♥ Ha en skön söndag!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!

Jisses så snyggt det kommer att bli..eller ÄR borde jag säga..Man ser ju redan nu hur fint det kommar att bli efter din piffning!..

Läängtar tills jag får se det helt klart!!

ha det gott gumman!!

Kram Sanne..

Livet på Berget sa...

Wow, det där kommer ju bli så himla snyggt, så roligt. Ni har verkligen hunnit långt. Jag gillar inte det där ordspråket, jag hatar att vänta:).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Hanna sa...

oj så fint det kommer att bli.
Ha en bra vecka.
Kram
Hanna