lördag 29 maj 2010

Loppislycka

Häromdagen blev det en sväng till loppisen "Varuförmedlingen" i Knivsta. Det var länge sedan jag var där senast och i går hade jag tur för jag gjorde en hel del "nya" fynd. En butik i Knivsta har lagt ned sin verksamhet och på loppisen fanns flera saker från butiken. Jag fyndade bland annat två zinkstrutar från IB Laursen, ett diskställ som ni säkert känner igen och lite andra småsaker.

Diskstället har jag suktat efter länge men till min besvikelse upptäckte jag att det är lite för högt för att gå in under våra köksskåp. Bedrövelsen varade inte länge för nu har jag börjat drömma om ett litet utekök i trädgården och där kommer nog diskstället att passa fint.

Ett litet pärlhalsband hittade jag också och efter att jag hängde dit ett litet kors blev det omvandlat till ett radband som nu pryder en av mina madonnor. Pärlorna var lite större än jag tänkt mig så jag är inte helt nöjd med lösningen men den får duga tills vidare.

Senaste veckan har jag också hunnit med att gjuta lite i gips. När jag fick formen till den här madonnaplaketten blev jag så besviken för jag trodde att formen var tredimensionell. Jag lade hela formen åt sidan och där har den legat i ett par månader tills den trillade ut ur skåpet häromkvällen och då fick jag plötsligt lust att gjuta igen. Jag tror att den skulle kunna bli jättefin som en tavla på väggen med ram runt. Det får bli nästa lilla pysselprojekt.

En skön afton önskar jag dig som kikar förbi!

Posted by Picasa

6 kommentarer:

Vit som snö sa...

Åhh vilka härliga fynd! Jag har också ett diskställ jag önskar mej men som dessvärre inte ryms i mitt kök:( Men nu gav du mej en bra idé...utekök;)
Din gjutna madonna ser jättefin ut! Men visst kan man bli besviken om man väntat sej något annat. Men du hittar säkert ett fint sätt att använda den där!
Ha en fin Mors Dag nu!
Kram Cilla

Mitt hvite hus sa...

Så masse fint du har funnet deg.. diskstellet er så fint...

og madonnaen din er nydelig..

ha en fin søndag Anna Lena..

klem O=)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ju jättefint med en platt madonna, den kan man använda på många ställen. Fina fynd du gjorde, diskstället var superfint. Ett utekök är ju en dröm jag har också, helst vid stugan.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Vikeskärs hem och vardag sa...

Sicken tur du hade att hitta dem sakerna. Diskstället är ju underbart. Tänk att ett diskställ kan vara det hihi.
Ha nu en fin dag i solen, (hoppas du har sol) Kramar

Ewa`s Galleri sa...

Vad mycket fina fynd du gjort
Diskstället skulle passa jättebra ute
Ha en bra dag

Marita sa...

Å vilka fina fynd du har gjort!! Jag vill ha precis allt som du fyndat!! Diskstället blir ju helt underbart att ha i uteköket!
kram, Marita