lördag 28 januari 2012

Lantlig minimalism

Hej på er!
Januari har nästan passerat. Jag vet inte riktigt vart tiden tar vägen, fort går den i alla fall. Vi har inte riktigt kommit i ordning efter golvslipningen, och jag måste erkänna att jag tycker att allt hemma ser lite trist ut. Inredningen lutar nu åt lantlig minimalism och jag skulle så gärna vilja få in en liten industriell touche´över det hela.
Jag har till och med börjat snegla på min vackra kristallkrona över matgruppen. Det vore inte så dumt med en grislampa i stället för den, men samtidigt är jag fortfarande väldigt förtjust i den. Trodde aldrig att jag skulle tröttna på den men man ska ju aldrig säga aldrig, eller hur...
För ett par veckor sedan fick jag en fin award från en rara bloggerskan Jessika med den underbara bloggen "Mormors gård"! Hon bor i ett sådant där gammalt, fantastiskt fint hus som jag själv drömmer om att få bo i en vacker dag. Tusen tack kära Jessika, jag blev jätteglad! När man får den här fina awarden ska man tacka och länka till givaren. Sedan får man sända den vidare till fem andra bloggare, bloggen får dock inte ha mer än 200 följare/prenumeranter. Det är inte alltid lätt att välja ut bloggar och egentligen vill jag ge awarden vidare till alla som kikar in här hos mig. Jag sänder denna award vidare till:
Drömmen om Villa Grönskog
Tinas vita bo
Vita små hjärtan
Vardagsvitt
Livet på Vestergård
som alla inspirerar mig med sina härliga och vackra bloggar på olika sätt.
Skicka bara awarden vidare om ni själva känner för det och har lust. Det som var roligt med den här awarden är att man kanske upptäcker lite nya bloggar. Jag tycker alltid att det är spännande att kika in till bloggar som andra väljer.
En härlig lördagkväll önskar jag alla som kikar förbi!

Ps. Sitter vid den rostiga, sega gammeldatorn och länkningen fungerar inte. Men alla bloggarna ligger i min blogglista. Länkar lite senare, för nu ska Maja och jag dega.

7 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Lantlig minimalism, låter ljuvligt i mina öron :)
Vackra bilder!
Ha en fin fortsättning på helgen,
kram Tini

Mormors gård sa...

Hej!
Tusen tack för dina rara ord!!
Du bor så härligt du också... det är nog bara så att man blir lite "hemmablind" ibland ;)
Själv har jag åtminstone stora drömmar hela tiden, man glömmer ibland att stanna upp och njuta av hur bra man har det!
Hoppas ni har ett riktigt skönt veckoslut!!
Kram kram, Jessica

Tinas bo sa...

Vilka härliga bilder!!
Så skulle jag oxå vilja ha det!! :)
Men jag skalar av långsamt... hihi

Tack söta du för Awarden! Känner mig ärad!

Ha en härlig helg
Kramis Tina

Vitspets sa...

Det låter ljuvligt
Minimalism
Kram Karina

Hemmavid sa...

Fina bilder! Ibland är det enkla det allra vackraste..

Kramen Jenny

Ewa`s Galleri sa...

Du har jättefint.men ibland är det roligt med lite förändring ,jag letar efter kristallkrona till köket ,men nu har jag 2 industrilampor som jag är väldigt nöjd med ,du kan väl byta ett tag ,man har alltid plats för en kristallkrona i ett annat rum
ha en skön kväll

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaLena!
Å, tack söta du, vad glad jag blir.
Har precis kommit hem från en weekend på Gekås i Ullared:)
Hela familjen i stuga några dagar med goda vänner.
Men nu är jag tillbaka igen.
Tack för award, det värmer mycket.
Kram Anette