tisdag 28 december 2010

Girlang

Hej på er!

Hur har ni det i vintervädret? Här har det kommit mängder av snö och jag börjar faktiskt känna en viss mättnad. Tänker på mina julrosor som är begravda under en diger snöhög. De kommer nog att blomma först i maj.På kvällen före dopparedan pysslade jag ihop en liten men ganska lång girlang av snöre och pappersvimplar. Vimplarna är gjorda av dubbelvikta blad från en trasig, gammal bibel.

Min tanke var att girlangen skulle pryda vår gran men då julaftonsmorgon blev lite hektisk kom den aldrig på plats.

Girlangen får hänga ett tag på hyllan över soffan, i väntan på en bättre placering.

♥♥♥

Idag har jag fortsatt att vara i röjartagen. Jag vet inte om det är nyåret som pockar på. Jag plockar, tömmer, sorterar och rensar ut. Snart är det dags att vända blad och inför det vill jag ha lite mer ordning och reda. Massor av saker som jag inte använt på flera år har packats ned i kartonger och ska skänkas vidare till loppisar. En sak in-tusen saker ut! Lika bra att fortsätta medan ångan är uppe.

En skön tisdag önskar jag alla som hälsar på!


♥♥♥

Posted by Picasa

21 kommentarer:

OlgaA sa...

Så fin girland du har!

Ljusstake med rosor var kanonfint!

kramar

Vikeskärs hem och vardag sa...

Kan meddela att jag med börjar bli mätt på snön. Nu vill jag ha pelargoner och vårblommor.
Fin vimpel du pysslat :)
Ha en fortsatt fin tisdag, kramar

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fin den blev älskar att ha sådana lite här och var ;o)
Ha en fin kväll!
Kram/Lena

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin girland du har gjort! Ler när du berättar om att få ordning och reda. Jag röjde bland papper och räkningar och satte in i pärmar igår t o m under register, så skönt att få allt på rätt plats.

Hur gör man små hjärtan i texten???Har letat efter "support" men inte hittat någon hjälp.

Önskar även dig en fin tisdag...kväll!
Kram,
Regina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej och God fortsättning!
Här är en till som är trött på snön och vinter och allt som hör till... Våren kan gärna komma i morgon :)
Har också rensat en del hemma, men ännu mer ska bort, så det blir lite luftigare...
Kram
Marie

Inspiration i vitt sa...

din pappersgirlang är såå fin den kan man ju ha hela året. Kramar i massor/Ingela.

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!
Vilken fin girlang du har gjort-jättefin!
Jag känner som du; nyåret ska börja på ett "rent och plåtterfritt" blad!
Stor Kram Annelie ♥

Sjabbig men chic sa...

Jättefin girlang! Och ja, jag är tvärless på vintern men här får vi nog stå ut i minst tre kanske fyra månader till med mer snö.

Kramis Lisa

Så Vitt Jag Vet sa...

Jätte härlig vimpel.....Kan man ha andra tider än bara vid julen....
Kraam
Sanne

Anonym sa...

Mycket vacker girlang du gjort och en mycket trevlig blogg.

Systrarna Karlsson

Mitt hvite hus sa...

så fin girlander du har laget ..

og lysesatken var kjemepfin.:

klemmer =))

Livet på Vestergård sa...

Vilken fin girlang du gjort!
Jag borde också ta itu med lite röjning. Alldeles för mycket saker överallt...
Keam Kicki

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaLena!
Fint pyssel.Här hann vi inte heller med allt som det var tänkt.
Det var ett bra motto-en sak in,tusen ut:)Det skulle maken gilla :)
Må så gott
Kram Anette

Cathrin sa...

En liknande girland pysslade jag ihop förra julen. Den kom upp i år... Så din kanske hamnar i granen nästa år. Visst är det en skön känsla att röja ut och städa upp innan det nya året är här. Hoppas att jag hinner lite, annars får jag fuska mig lite in i nästa år. För här behövs verkligen röjas.

Kram
Cathrin

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Japp röj på när lusten faller på!
MAn vet aldrig när den kommer åter!
Fin girlang du pysslat! Passar ju året om...

Kram Mimmi

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt :)
Dagen börjar nå sin slut men först måste jag kolla bloggen :)
Dagen blev fullt bokad men jätte mysigt!
Vi var bjudna på lunch och sen fika hos våra vänner..
Hem, laga mat, natt barnen och fortsätta med tårtorna..
Tänk vad dagarna går..
Vad skönt att rensa och som du säger så ska man fortsätta när man har ångan uppe..
Jag gordr det också innan jul, i november men när man tar paus så .. slutar man med det.
Jag får ta nya tag efter nya året.
Först blir det en resa till Stkhlm-
Mysigt att komma dit och hälsa på vänner och jag ska nog gå på rea efter nyåret..
Jag tycker att ni har väldigt fint och charmigt hemma.
Men det låter skönt för er att släkten så nära.
Vi har ingen i närheten och jag kan tänka mig att det måste vara super skönt att ha det...
Nu måste jag sova,
Som du säger så har jag också 4 goa barn som kommer upp imorgon bitti och jag måste också orka det :)
Så bäst att sova nu!
God natt!
Kram Sirpa
hA DET GOTT!
Kram Sirpa

Villa Björkenäs Backen sa...

Aj just det..
Fint med flaggan..
Och vårat bord kommer från Mio..
Wilma serien.
Bordet är den bredare och är jätte bra så!
Våra vänner har den smalare men det är faktiskt jätte stor skillnad när man ska duka och så..
Jag har nyligen målat om skivan själv..
Har länge velat men samtidigt tyckte jag om den med mörkare träskivan med..
Men nu är den finare..
Den är Vit!
Jätte bra kvalite är det på dom..
Våra blir 10 år till sommaren..
Rejäla stolar också som inte välter så lätt!
Kan varmt rekommen dera-kram

Cc sa...

Vad skönt att rensa ut det gamla som man ändå inte vill ha. Det skall jag fortsätta med....snart. Kram

Nyanser av vitt sa...

Superfin girlang. Ha det toppen.
Kram Agneta

Camillas vita villa sa...

Hej!
Visst börjar man bli trött på snö och kyla, med det är väl bara att gilla läget. Man får försöka att göra lite vårlikt inne istället, köpa vårblommor och lite annat smått och gott. Jag är också i röjartagen, tycker verkligen om att få ordning. Snygg vimpel, fick en sådan innan jul av en snäll kompis.
Kram Camilla
Kram Camilla

Gammelbålsta sa...

Hej!
Hoppas att ni haft en fin jul. Jag har latat mig i flera dagar men nu har jag börjat röja bland alla mina saker. Känner precis som dig.. nytt år med ordning i huset.. får se hur långt jag hinner innan lusten försvinner. Ha det gott Kram