lördag 8 oktober 2011

Årets sista ros...


" Nyponet på taggig kvist, sa den dockan har jag mist.

Lyckan går så fort sin kos, jag har mist varenda ros"

(ur ABC-resan)



Den färgsprakande hösten har gjort sitt intåg och precis som nyponet känner jag ett visst vemod. Hösten är en oerhört vacker månad men sommaren hör nog ändå till absoluta favorit av årstiderna. Årets kanske sista ros har jag nu plockat in och skickar till er denna vackra lördag.

♥♥

Idag har jag mycket på agendan: loppisbesök, presentinhandling, inköp av färg och mat, kanske en sväng till skogen för lite svampjakt, röj i trädgården, tillagning av lunch och god middag. Hmmm... konstaterar att allt det här kommer jag inte att hinna med. Snälla, kan man få lite fler timmar på dygnet? Nu gäller det att sätta sprutt! Vad ska du hitta på för kul?


En underbar lördag önskar jag alla som hälsar på!



♥♥♥

Posted by Picasa

6 kommentarer:

Hanna sa...

Vackert.
Ha en fin lördag.
Kram
Hanna

Amanda sa...

Hoppas du får en fin lördag! :)

Kram Amanda

Livet på Vestergård sa...

Ja,jag har tvättat fönster,lagat mat, bakat, var en sväng till jobbet, tvättat kläder och diskat. Inget intressant som hänt här ... men sånt som jag ändå njöt av att ha tid att göra i dag :)
Tack för rosen!
Kram Kicki

Vikeskärs hem och vardag sa...

Vackert :) Mer behöver man inte säga till den bilden.
Trevlig kväll, Kram

Längtan i Vitt sa...

Hej hej! Tack för din gulliga kommentar hos mig.Jag blev så glad:) ja inatt hade vi den första frostnatten här och jag var snabb med att lyfta in min gigantiska pelargon. Hoppas den klarade sig. Jasså ni har blitt med stuga;) Jag kan verkligen se potentialen;) Sköt om dig
Kram Carina

Lissboden sa...

Hej Anna-Lena!
Jag har också plockat in de sista rosorna och visst blir man lite vemodig även om klara höstdagar är fina.
Du ser ut att ha haft en händelserik lördag. Det är svårt att få tiden att räcka till när man jobbar mest hela tiden.
Jag vet att jag tjatar men jag måste bara berätta igen att jag tycker så mycket om dina örhängen du gjort. Jag tänker på dig varje gång jag har dem:))
Ha en fin söndag!
Kram/Maria