onsdag 12 oktober 2011

Drömmar av silver















Häromdagen fick jag en väldigt gullig kommentar om ett par örhängen som jag gjorde för länge sedan av en kär bloggvän. Tack Maria, det värmde mer än du kan ana! Kanske var kommentaren just den knuff i rätt riktning som jag för tillfället behöver. Det har varit riktigt stressigt runt omkring mig de senaste veckorna, många bäckar små, inget alarmerande men lite för mycket av allt. Stressymtom som jag inte har känt på många år har börjat göra sig gällande.


♥♥♥



När jag var föräldraledig med Maja återupptog jag mitt silversmide och tillverkade alla möjliga smycken. Det blev ganska många varianter av namn- och budskapssmycken, örhängen och lite ringar. När jag började arbeta hann jag inte riktigt med och smidet hamnade på hyllan. Nu är det dags att damma av verktygen, för silversmide är den absolut bästa sysselsättningen för mig när jag behöver koppla av. När jag står där som bäst och filar på en plåtbit skingrar jag alla mina tankar för stunden. All min fokus går till att forma den där lilla plåtbiten och bara skapa. Jag tror att det är dags att blåsa liv i "Drömmar av silver" igen!

En skön onsdagkväll önskar jag alla som har vägarna förbi!

Snart är det helg igen!







Posted by Picasa

8 kommentarer:

Handgjorda drömmar sa...

Ja, det låter inte helt fel!!! Jag vet bestämt att du är enormt duktig på det du gör i silversmedjan...
Använder mitt halsband nästan dagligen :)
Kram Marie

Feeah Faerie sa...

kom igen, klapp klapp klapp, kom igen, klapp klapp klapp <3 Jag vill köpa ett av dig som det står Bebban på.

Hannis sa...

Vad du är duktig!!
Imponerad blev jag av dina fina smycken.
Och det låter som en fantastisk idé, att blåsa liv i den kunskapen.
Gört!

Kram Hannis

Ps. Hoppas att stressen lägger sig snart.

Fågel Blå sa...

Åhhh vilka vackra smycken!
Så fina!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åååå det låter fantastiskt! Dina smycken är så vackra och personliga! Det kan vara bra att återgå till något som för med sig positiva känslor och välmående. Jag förstår din känsla och jag har tagit upp mitt skapade av samma anledning=)

Ha en go dag!
Kram,
Regina

Livet på Vestergård sa...

Verkligen jättefina smycken du gjort! Så roligt att du börjar på igen.
Kram Kicki

Änglarnas hus sa...

Aha! är det därifrån bloggnamnet kommer!!
Du är ju jätteduktig!! Tycker verkligen att du ska ta tag i detta igen!!

ha en superfin helg nu vännen!! Kramis Sanne

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Men vad spännande,är du en duktig silversmed.Nu blev jag allt lite avundsjuk på dej;)
Tycker absolut du ska ta tag i detta,du kanske ska sälja lite också.Önskar dej en härlig söndag.
Kram Anette