onsdag 15 juli 2009

Experimenterat...

lite har jag gjort de senaste dagarna. Jag har länge velat ha ett stort vackert dokument men tycker att de har kostar lite för mycket. På lite olika sätt har jag försökt göra ett stort dokument men med blandad framgång. Förra veckan fotograferade jag ett dokument och beställde som affisch från ett fotoföretag. Tyvärr blev färgåtergivningen inte alls bra, den blev grå och mörk. I helgen "marinerade" jag stora akvarellpapper med kaffe och började så smått att tillverka ett eget. Först skrev jag av en fransk dokument text men då jag inte är någon hejare på franska övergick jag efter en stund till svenska.

Det kändes mycket mer naturligt och handstilen blev bättre. Igår köpte jag bläck till mina kalligrafipennor så i afton hoppas jag hinna påbörja dokumenttillverkningen på mitt andra stora kaffe indränkta papper. Vi får se hur det går.

Jag har en tredje reservplan på lut. Det ska bli ett fint dokument så småningom. Skam den som ger sig! Men nu väntar frukost och en tur till Sigtuna med barnen. Ska försöka ge mig på att spela mini-golf med alla mina tre barn, bara det inte blir "klubbfäktning"! Med lite tur somnar lilla Maja på vägen dit!

Hoppas att du får en härlig dag!
Kramar Anna-Lena ♥

Posted by Picasa

7 kommentarer:

Evas Passion sa...

Gud vad duktig du ar!!!Det dokumentet ser ju jatte akta ut!!!Otroligt duktigt!!!!Kul med mini-golf!!Jag ar sa glad att det regnar har idag...det har varit for varmt!!!!Tack for dina fina ord!!!!

Hallon & Blåbär sa...

Jösses, vad fint dokumentet blev och vilken fin blogg du har.

Hoppas du får en bra dag på minigolfbanan.

Fågel Blå sa...

Hejsan vilket fint dokument du tillverkat, ser verkligen helt äkta ut!!!!
Kram kathrine

Vikeskärs hem och vardag sa...

Men hur har du tålamodet :) Det blev jätte fint. Jag skulle aldrig orka göra så stort.
Kram kram

Cc sa...

Så snyggt och finurligt. Kram

Anki sa...

Jag tycker det blev jättefint!
Finns det så stora papper att köpa??
Ska bli kul att se nästa försök...men det du gjort nu ser verkligen äkta ut!
Man blir nog lite blind själv & tycker att det inte duger!
Imponerande!!

Goa kramen till dig!

Lisa sa...

Wow, häftigt och vilken rolig idé! :) Ser jättesnyggt ut! Vad duktig du är på att skriva också.