torsdag 30 juli 2009

Smakprov!


Hej hopp!
Nu har i alla fall jag börjat tröttna på löpsedlarna: "I augusti kommer värmen"!!! Har ni hört den förut??? Men, nu ska det i alla fall stämma. Har läst på norska vädersajten yr.no att augusti och september kommer att bli varmare än normalt tack vare el nino´s strömmningar mot norr. Vi får hoppas att meterologerna har rätt. Ibland brukar vi skämta lite här hemma om meterologerna som så ofta har fel men fortfarande har arbeten att gå till. Jag menar: en annan hade ju fått sparken för länge sen... Har tröstat mig med ett nytt härligt ljus från Yankee Candle i rusket och regnet. Ska bli mysigt att få tända i augustimörkret!
Häromdagen damp det ned en sött litet hänge från Solbacken design, ett litet fynd från Tradera! Hängde dekorationen på en liten flaska i tallrikshyllan. Blev genast lite gladare!
Jag hade som sagt var tur och fyndade en gammal märkbok på en antikmässa för ett par år sedan. Önskar att jag var lite duktigare på det här med datorer för då skulle jag kunna lägga upp lite sidor från den här på nätet. Går det möjligvis att scanna in och sedan lägga i en gadget??? Vet att det är många som är på jakt efter sådana här gamla go´bitar och jag skulle gärna dela med mig av monogram och mönster till er andra. Kom gärna med tips om hur jag kan göra! Nedan kommer ett litet smakprov på sidor från boken:

Det här var bara ett litet axplock. Boken innehåller massor av fina exempel på olika sorters broderier. Blir riktigt frestad att försöka mig på sömnad, kanske något att sitta och pyssla med längre fram i höst!

Håll ut! Snart kommer solen!
Önskar er alla en härlig helg!

Kramar Anna-Lena ♥



Posted by Picasa

16 kommentarer:

Vitt o Vältummat sa...

Hörde en meterpöpg som sa att även om inte deras prognoser slog in så var det inte automatiskt en dålig prognos i deras ögon...resten har jag glömt...

Evas Passion sa...

gud vilken underbar bok!!!!ser ut som dom farmor broderade!!!!det skulle vara gulligt om du vill lagga ut,det racker att du scannar in bilderna i din data,sparar dom.sedan kan du lagga ut pa din blogg...som nar du gor med kort.jag packar och stokar,vi far pa semester pa sardinien imorgon!!!!2 veckor av relax....

Mjuka sa...

Fantastisk märkbok!
Kram Malin

hagagården sa...

Men vilket vackert litet hänge du har på den fina flaskan.
Du jag postade dina ljusmanschetter i går så dom kommer nog idag till dig.
kramis
ninni

Vikeskärs hem och vardag sa...

Solen är här nu iaf, för tillfället. Men det blåser kallt. Ingen vidare sommar, efter jag kommit hem från Korfu kan det lika gärna bli höst känns det som. Har ju massor av höstpyssel på lut :)
Kramar

Ida sa...

Hejsan Anna-Lena!
Vilken underbar märkbok, kan tänka mig att den innnehåller många skatter. Vad fina gardinerna blev i förra inlägget. Skulle gärna ha ngt liknande här hemma. Vad är det för penna du använt, det ser ju så äkta ut?
Vilket gulligt hänge du budat hem. Det var jättesött.
Ha det så gott.
Kram Ida

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin bok du hittat, så vackra monogram. Och lilla hänget var jättesött. Jag har också hört att den norska väder Yr,no är bra. Och säger dom att det blir varmt hoppas vi dom har rätt?!
Kramar AnnaMaria

Mina Lantliga Rum sa...

hej! ja,nu hoppas jag också att det ska komma lite finare väder,måste kunna ladda batterierna lite till innan den långa vintern =)här regnar det idag.

tack för dina snälla ord om mitt fönster,blev riktigt glad!!
jag kände också att jag blev nöjd med att göra en liten fönsterbräda,blir kul att pynta lite där! vi gjorde den inte så djup så jag kan sätta köks soffan framför om man vill.

vilken fin bok,blir glad om du lägger ut lite bilder från den!

hoppas du får en trevlig helg,kram!

Kristall & Pynt sa...

Åh så vackra monogram, den boken skulle jag oxå vilja ha.
Ha det gott
kram Sofia

Crinoline sa...

Hei,Anna-Lena.Det er regn hos oss også,men vi var i Stockholm fra mandag til fredag og hadde stort sett fint vær.For en vakker hovedstad dere har!! Monogrammene du viser er vakre.Jeg har brodert mange monogram,det er en veldig hyggelig syssel.Ønsker deg en god helg.

Anki sa...

Hej goa vännen!
Vilken fin bok det verkar vara...lite avis, hihi...
Hänget var underbart, passade fint på den lilla flaskan! Tänk vad dom små sakerna kan göra en så lycklig! Små fina saker man kan titta på varje dag o som känns så fint i hjärtat 'ler'

Ha en fin helg gumman! Stora kramen till dig!

promenader på landet sa...

Vilken fin bok! Jag tror du kan ta kort med kameran i boken (nära) och sedan läggga in som en vanlig gadget.Jag har ibland fotograferat ett vanligt foto och lagt in på bloggen det blir helt ok. Må så gottoch visst längtar vi eftersol och värme! Stor kram från Maria

Cc sa...

Jag väntar med på sommarvärmen, när kommer den. Jo du metrologer och politiker får göra månna tabbar. Ne , det är bara att gå ut och se sol eller regn, regnar det inte så kommer det under dagen. Kan man klaga eller retunera vädret, ånger period för semester osv. Kram

Lissboden sa...

Vilken fin bok du hittat med vackra monogram och texter i. De påminner verkligen mycket om mina kuddar och gardiner som jag säljer i min butik. De måste ha tittat i en liknande bok när de hittat på mönstren.
Dina gardiner blev fantastiskt vackra.
Ha en trevlig helg och vi hoppas på bättre väder!
Kram/Maria

Lilla hjärtat sa...

Halloj!
Jag har också handlat en del från solbackens design på Tradera, så mycket fint!!
Kram på dig från A-K

OlgaA sa...

Lite solen behövs, vi ska ju till Gotland imorgon!=))))
Mysig blogg. Fina monogram kan man brodera, men inte jag... kan inte=(
kram mammatillungar