fredag 17 juli 2009

Strutparad!




Kan krasst konstatera att jag börjar bli lite "gammal". Idag sken äntligen solen och jag tänkte passa på och förbättra min solbränna. Efter ca tio minuter började jag vrida och vända på mig, alldeles för varmt och jag blev rastlös. Pustade... och strax därefter gav jag upp. Varför ligga och sola när det finns något jag kan pyssla med? Pysseltiden här är dyrbar. Här kommer lite bilder på pyssel som jag gjorde igår. Det blev några "doftstrutar" fyllda med lavendel och rosenblad. Tänkte att de blir fina i badrummet så småningom. Jag dekorerade också några små tvålar. Det blev lite olika varianter, några sakrala och några söta. Tusen tack för alla tips kring mitt badrumsproblem! Tack vare dem har jag nu fått lite nya olika infallsvinklar och jag kan säga så mycket som så att Majas lilla byrå ligger risigt till i nuläget. Vilken tur att den har blivit "för" liten för alla hennes kläder.

Nu ska jag kasta mig ut och "pressa" lite till!

Hoppas att du får en fin fredag!
Kramar Anna-Lena ♥

Posted by Picasa

20 kommentarer:

Evas Passion sa...

Gud vad fina strutar!!!!Har du lavendel och rosbuskar sjalv?det har inte jag attans!!!!!har haglar det IGEN....mina blommor!!!!ha det sa bra.....

Anki sa...

Hej vännen!
Guuud va du pysslar...o fint blir det, varje gång! Hur går det med dokumenten?

Visst är det bedrövligt hur folk kan ställa till det på sjön...är man rejält påstruken ska man nog hålla sig på land!!

Vet du, ditt byte tackar jag inte nej till! En Anna-Lena madonna är verkligen nåt jag vill ha...Vi kan väl maila fram en lösning?

Ha en fin helg gumman & stora kramen!

Vikeskärs hem och vardag sa...

Du har knåpat ihop jättefina strutar :) Dem lär ju dofta väldigt gott.
Ha en trevlig helg, kramar

hagagården sa...

Men vilka fina och gulliga strutar du har,o lavendel det är det bästa som finns.
kram
ninni

Helena sa...

Vilka fina strutar! Känner igen det där sol och värmeproblemet, varför sitta still och svettas när man kan pyssla! Hihi! Ha en fortsatt skön sommar! Kram Helena

Anki sa...

Klart jag vill ha!!
Å vad är det för fin bok...kanske vore nåt för mig...om jag ska skriva eller så, kan ju behöva lite tips 'fniss'
Jag tror dina dokument kommer att bli kanonfina...du är så duktig! Så nu kanske jag ska försöka mig på en snilleblixt, så jag har nåt att byta till mig ett av dina dokument med, hihi...

Kramelikram gumman!

Cc sa...

HA, ha för gammal är vi inte i våra bästa år och energiska som 17, problemt är nog att vi inte kan vara still, måste producera. Det är iaf så med mig, maken klagar att jag inte sitter still bara håller på hela tiden och med allt. Det är mitt kall, slita som en tok så kanske jag får sitta när jag blir gammal, ehh
det skulle vara på bussen då. KRam

STENLYCKA sa...

Vilka underbara strutar du har gjort. Där gav du mig en idé vad jag skall göra med min lavendel.
Hoppas det ordnar sig med badrumsskåpet.
Kram

Kristall & Pynt sa...

Så vackra strutar du gjort, det ska jag nog ta och göra oxå.
Kram Sofia

Flaggduken 2 sa...

Underbara doftstrutar du gjort.
Kram Petra

Fröken Tindra sa...

Visst kan det vara rastlöst att ligga i solen. Kan inte annat än att hålla med. Men en dag som denna då det varit ständigt regn mer eller mindre hade jag gärna varit rastlös på det sättet... ;0)
Jättefina strutar du gjort! Det är så härligt avkopplande att pyssla.
Kram!

Huset vid ån sa...

Åh, vad jag känner igen mig..Fniss! Jag börjar också bli gammal o rastlös i solen nu förtiden! vad fint du gjort med ditt pyssel! Sommar Kramar Therese

Ardisia sa...

Hej! Trevligt att det börjar lösa sig med badrummet. Ibland så behöver man väl andras åsikter för att se bättre på olika alternativ!

Väntar med spänning hur det blir.. ;)
Ha en mysig kväll! Kram Ardisia

Ardisia sa...

..glömde att säga att underbara strutar du pysslat! Få se om jag hinner också snart.. lavendel håller på å torkas.. Kram

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Du hade så fina strutar! Jättefina!
Du skulle kunna sälja!
Ha det så bra men "pressa inte för mkt"....
Carin

Titti sa...

Hej
Vilka fina strutar & mysig blogg du har. Ha en fin söndag. Mvh Titti

Vita små hjärtan sa...

Å så fint du pysslat! Jättefina saker!
Kram Agnetha

Anki sa...

Hej vännen!
Tänkte på vårt 'byte'...Hur många hjärtan vill du ha & vilka bokstäver?
Om du fortf är intresserad vill säga!

Här spöregnar det så det blir nog till att pyssla nåt...kanske!!
Snurrar mest runt, river i allt o får inget gjort...som vanligt, hihi...

Kramisar Anki

Vita små hjärtan sa...

Hej igen!
Ja den var i keramik, och jag sprayade den, brukar mest måla med pensel men tänkte att sprayen är nog bättre när man ska ha vatten i!
Kram Agnetha

hagagården sa...

Halloj
Jag annvänder alltid oljefärg när jag målar möbler för det blir en finare och jämnare yta då,sen tror jag att det håller sig bättre för slitage också,det är himla roligt att måla möbler,eller hur!?
kram o lycka till med eventuella möbelmålningar.
ninni