måndag 6 juli 2009

Sommarutmaning


Longitud: 59°36.934´
Latitud: 017°.43 418´

Måndagens bild till Numos sommarutmaning är tagen av min kära svåger, Jesper, när han var i Sigtuna stad på utflykt tillsammans med sina föräldrar och min son Hugo. Blev väldigt överraskad när jag fann bilden i vår dator, visste inte att min kära make laddat över bilderna. Jag tyckte att bilden på ekan och näckrosorna var så vacker att jag inte kunde låta bli att "norpa" den till sommarutmaningen. Visst blir man sugen på en stilla roddtur på vattnet.

Sigtuna är en väldigt mysig stad att besöka och för er som älskar lantlig stil måste jag tipsa om butiken "Underbara ting". Butiken ligger alldeles i närheten av busstorget och jag lämnar aldrig den butiken tomhänt. Oftast blir det något litet fynd men det finns mycket därinne som frestar...man får hålla hårt i plånboken för att inte bli helt ruinerad. Andra mysiga inredningsbutiker i Sigtuna är Gåvogömman och Ombonat.

Hoppas att du får en skön måndag!
Kramar Anna-Lena ♥

Posted by Picasa

11 kommentarer:

Lisa sa...

Vilken härlig bild! Så vackert med alla näckrosorna! Man blir sugen både på en badtur och en roddtur, tycker jag. :)

Vitt o Vältummat sa...

Jättehärlig bild! Ska höra med min systerdotter som bor utanför Sigtuna om hon har upptäckt den affären.
Kram/Åsa

Sjabbig men chic sa...

Ja, tänk att Sigtuna har jag inte varit i hittills fast än intentionen har funnits. Vi får väl se, men alla säger att det är så mysigt där. Och jag håller med, bilden är underbar, den är svensk sommar.

Kram Lisa

Evas Passion sa...

Underbart vacker bild till utmaningen...ha en bra dag!!!

promenader på landet sa...

Jättevacker bild på båten så rofyllt det ser ut! Visst har du fått lite hjälp av Sanny Design? Var det svårt? Jag kontaktade henne häromdagen så vi får se hur det går..Ha det så bra! Kramar från Maria

Vita små hjärtan sa...

Vilken vacker bild!!!
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hälsa svågern att det var en toppen-bild. Perfekt till din måndags-utmaning.
Kramis AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det krånglar lite nu, kan bli två kommentarer? Hälsa svågern att han tagit en toppen-bild, perfekt till din måndagsutmaning.
Kramis AnnaMaria

Elsa sa...

Fin bild! Känns som sommar!

Cc sa...

Vilken mysig bild du visar. Hörde just av grannen att där våra hus står i dag var sjöbotten, det är häftigt att rota hur det sett ut.Hoppas på värme jag med. Kram

Yvonne L sa...

Det var verkligen en härlig bild med sommarkänsla. Definitivt en bild av sommarSverige!

Ha en fortsatt fin vecka!