fredag 4 september 2009

Cross in the roof...

eller kors i taket. Jag blev så glad i går afton när jag såg att min besöksräknare slog personligt rekord... trodde inte mina ögon! Det är oerhört roligt att fler och fler hittar till min lilla blogg. Kanske var det gårdagens inlägg om Fiskarheden villan som gav mig extra besökare via träffar på google. I don´t know and I don´t care. Hursomhaver blev jag fantastiskt glad vilket var välbehövligt efter en ansträngande och lite extra tuff arbetsvecka. Det är oerhört givande att arbeta med barn men det är inte heller alltid lätt...

Jag vill tacka för alla goa kommentarer som ni lämnar hos mig hela tiden. De gör mig på oerhört gott humör och de får också mig att hitta till er vilket är dubbelt så roligt!


Jag har ett litet hörn i hallen som jag inte riktigt finner ro med. I vanliga fall brukar vi ha en gammal stol stående där men nu har jag flyttat dit ett pelarbord som jag fyndade på auktion i våras. Det målades förstås vitt på en gång! Nja, nu ljuger jag nog lite... det tog väl ett litet tag. Listan på möbler som ska målas i annan färg är ganska lång i det här huset. På bordet har jag ställt ett litet arrangemang med min favoritmadonna som jag tror är från 1921. Det är möjligt att den är gjord av en känd konstnärinna och gjuterska som heter Astrid Aagesen. Men, jag är inte helt säker...

På brickan ligger några gamla små böcker med "Nya testamentet" och ett kors i luffarslöjd som jag hittat på Tradera tillsammans med lite ljuspyssel. Det blev lite sterilt på bordet så jag ställde dit en liten kruka med sticklingar av Hjärtan på tråd, en blomma som trivs väldigt bra hemma

För alla som är på jakt efter en gammal madonna kan jag tipsa om att exakt samma som jag har ligger ute på Tradera just nu och säljaren är Ljungbys secondhand. Har köpt flera saker från henne och det har alltid fungerat perfekt så jag kan verkligen rekommendera den säljaren. Nu ska jag fixa och pyssla och göra fint inför kvällens kalas då vi ska fira vår goaste fyraåring, Simon, som snart fyller 5år!

Hoppas att du får en skön och mysig helg med god mat och massor av mys!



Posted by Picasa

13 kommentarer:

hagagården sa...

Ååå så fint du har det på ditt pelarbord ,jag har ochså ett som väntar på att målas,ibland tar det lite tid.
kram o ha en trevlig helg
ninni

Vikeskärs hem och vardag sa...

Grattis till rekordet :)
Hoppas du nu får en fin helg. Kramar

Nostalgi sa...

Tack för tipset om madonnan och grattis till rekordet!

Ha en treevlig helg!

Marie sa...

Härligt arrangemang du har gjort på bordet, madonnan var jättefin!

Jag jobbar också med barn (förskolan), som du säger väldigt givande men också ganska tufft. Särskilt i dessa besparingstider när de bara "trycker" in fler barn i grupperna. Man ska ju faktiskt som personal hinna med och se till varje barns behov också.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Blåbär och Mjölk sa...

Hej hej Anna-Lena! Blir lika glad varje gång du tittat in till mig!
Ser att du skall titta på hus. Vad spännande!!!
Ditt Madickenhus här nedanför, är otroligt vackert! Tänk vilken dröm. :)

Så tjusigt stillben du har skapat i din hall! Gillar ALLT. Mycket fint kors du har där...

Önskar dig också en fin helg!
Kram / Åsa.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till alla besökare och grattis i förskott till Simon. det blir kul med kalas. Du har jättefint på ditt nya bord, madonnan gillar jag. Ska kolla på Tradera, den säljaren har jag också gjort affär med. Ha nu en fin helg.
Goa kramen till dig
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Det ser jättefint ut! Och madonnan är såå vacker, kanske får titta på Tradera...men antar att buden blir många nu;-)
Klart att räknaren rusar, här är så trevligt att titta in!
Ha en mysig helg! Kram Cilla

Evas Passion sa...

Jattefint bordet med madonnan..och bibel och korset.Vi har faktiskt ett kors hangandes ovanfor dorren nar man kommer in.Det har blivit valsignat av prasten:-)
Jag ska ta och ha ett inlagg nagon dag om Madonnan.....finns manga fina skulpturer har:-)
Ett stort grattis till din lille som blir 5!
Ha en bra dag!
Kram Eva

Anki sa...

Åh jag tror det är för att du har så fint å är såå gullig, som besöksräknaren slagit rekord *ler*
Det är jättefint på bordet! Har oxå ett gammalr bord som väntar på att bli målat, men skivn är lite vind så jag vet inte!

Grattis till lilla Simon! Å ha en finfin helg vännen & lycka till på lördag!

Goaste kramen! Anki

vardagsvitt sa...

Hoppsan så tokigt det kan bli, men det gör ingenting att det inte var till mig.
Det kan lätt bli så när man kollar runt hos flera och sen ska svara på en massa kommentarer.
Ha en skön helg du med...
Kram Marith

Jenny sa...

Hej Anna-Lena!
Vad kul att du får fler o fler besökare till din fina blogg:)

Var inne o kikade på huset du visar i förra inlägget, jättefint!

Vad vackra saker du har där på pelarbordet, den där Madonnan såg jag på Tradera, riktigt fin.

Ha en skön helg,

Kramis Jenny

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har. Jättefina bilder du visar. Ha en trevlig helg. Hälsningar Aydan.
Ps. Jag har en liten utlottning på min blogg tom. söndag.Kika gärna in.

Crinoline sa...

Så fint stilleben du har laget på bordet og gratulerer med rekorden. Her er det også noen møbler som skal males,men nå må jeg ha en pause.Ønsker deg en god helg.Klem