torsdag 10 september 2009

Några av sommarens loppisfynd...



Hej alla glada!

Jag som många andra tillhör ju den glada skaran som älskar att fynda på loppis och ovan är några av mina små sommarfynd. Jag blev jätteglad när jag hittade den gamla naggen i luffarslöjd, tyckte att den var så söt. På samma loppis köpte jag även den gamla barngungstolen i rotting och den lilla trästolen. Jag har en viss förkärlek för saker i miniatyr och får verkligen lägga band på mig själv när jag hittar sådana saker. Det börjar nämligen bli lite lätt övermöblerat här hemma. Förutom små möbler har jag även en förkärlek till dockserviser och det ligger nog ungefär 4-5 små dockserviser i porslin här hemma och väntar på att lilla Maja ska bli stor nog. Får nog smöra lite för kära maken och svärfar så att Maja får en lekstuga till sina serviser nästa sommar. Om killarna fick en riddarborg (klicka här om du blir nyfiken)är det ju inte mer än rätt att Maja får ett litet hus, eller vad säger ni...

I somras har jag också fyndat några gamla vackra böcker med noter. Först hade jag tänkt använda dem till pyssel men ju mer jag kikar på dem har jag lite svårt med tanken att gå bärsärkagång i dem. Kanske kommer jag över lite andra notpapper att använda till pyssel i stället.

Serveringsvagnen har jag målat vit och skulle gärna skriva dit någon fin text på den. Jag tyckte att det var väldigt smart att maskera hjulen med folie under målningen. Det gick fort och smidigt. Skatorna tyckte också att det var en väldigt bra idé för efter ett obevakat ögonblick hade jag foliebitar över hela gräsmattan. Ja, så kan det gå när man är otålig och vill bli klar på en gång! Inte konstigt att maken kallar mig för "Anna-Lena, fort men fel" i bland!

Vill passa på och önska alla som kikar in här en skön och mysig helg. Vi får hoppas att solen fortsätter att visa sig så att vi kan ladda batterierna ännu mera inför hösten och vintern! Själv ska jag njuta av att vara ledig med barnen, försöka pyssla lite och med lite tur kanske det blir en och annan loppissväng med.



Posted by Picasa

23 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Jag önskar även dig en trevlig helg! Här uppe i norr kändes det kallt ikväll men dagarna är underbara med sol och ca 15 grader. Härligt att vara i skogen och leta lingon men älgjakten pågår så det gäller att veta vart man kan gå!
Carin

Cc sa...

Vilka fina loppis fynd. Bordet blir nog jätte fint. Fick samma lyx idag när jag kom hem. KRam

Inspiration i vitt sa...

Hej, ja visst har vi våra svagheter då det gäller sammlandet. Så sött med de barnsakerna och mina barn har lekt mycket med barnserviser när de var små. Vilket bra tips att använda folie, det hade jag aldrig kommit på.
Kram på dig/Ingela.

Birgitta sa...

Hej! Vad roligt att du tittat in till mej. Det är alltid så roligt när besökarna skriver en liten kommentar. Ser att du fyndat en massa på loppis i sommar och fina saker är det. Visst ska tjejen ha en lekstuga att vara i. Det måste vara lite rättvisa. Jag har alltid försökt vara rättvis mot barn och barnbarn.
Vi har också haft en skön dag med sol och värme här. Vore skönt om det höll i sej länge efter allt regn vi fått.
Ha det så gott!
Kramis Birgitta

Vit som snö sa...

Åhh, serveringsvagnen, naggen, notbladen...mmmm så fint! Vagnen kommer bli urfin med någon fin text!
I övrigt skriver jag gärna på att lillan ska ha en lekstuga! Fylld med serviser, små pannor o grytor o andra viktiga ting!!! Absolut!
Kram Cilla

hagagården sa...

Men så mycke fint du har fyndat i sommar.
Kram o ha en go dag
ninni

Mitt hvite hus sa...

Så fine ting du har funnet på loppiset... Det første bilde...hva er det og hva brukes det til??

Klem =)

Helena sa...

Vilka fina loppisfynd! Det är så roligt när man kan fynda riktigt mycket!!! Jag skulle också ha svårt att klippa sönder de fina böckerna men om du är intresserad av notpapper så vet jag att det finns på http://webbutik-idemakeriet.blogspot.com under etikett Pysselmaterial. Kolla där! Ha en skön helg! Kram Helena

Evas Passion sa...

Vad underbara saker du hittat pa loppis!!!!
Hoppas att maja far sin lekstuga:-)
Skont att du ska vara ledig!
Ha en skon helg da!!!
Kram Eva

IDAS SIDA sa...

Jag drömmer också om en lekstuga, och tjuvsamlar liksom du på dockserviser, små söta virkade grytlappar och annat som kan passa i en liten stuga. Kanske är drömmen så stark för att jag aldrig fick någon som barn ? ;)
Ha en härlig dag i höstsolen!
//Ida

P.S Borgen ser helt fantastisk ut!! kan tänka mig att de gillar den!

Plupps krypin sa...

Det är så mysigt med miniatyrer, har varit fascinerad av det sen jag var liten. Min mamma samlar på minimini dockserviser. Så söta så. Klart att dottern ska ha ett litet hus, med minimöbler, dockspis och serviser. Ha det gott Yvonne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Han har ett kul namn på dig mannen..fniss. Lite så är vi, men det är ju så kul, och då ska det bli klart fort! Brödnaggen är jättefin och dina stolar också. Klart att Maja ska ha en lekstuga, nu har du ju möbler. Riddarborgen är jättehäftig, vilken dröm för en liten kille. Ha nu en jättebra helg
Goa kramen
AnnaMaria

Marita sa...

vilka fina fynd du gjort! Smart med folien!!! Jag brukar sitta och kämpa med den hopplösa tejpen... kommer jag inte att göra mer, näe nu får det bli folie!
Visst har vi en härlig höst! Nu gäller det att passa på och njuta, vara ute så mycket man kan och vill! själv ska jag med familjen till marknad i Torshälla - brukar vara himla fint och bra knallar där. Rolf Berg brukar sälja sina fina keramiktomtar till ett bra pris.
Ha en trevlig helg! Kram, Marita

mimmuli sa...

Tack för besöket=) Vilka fynd!

Trevlig helg!

Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vilka mysiga loppisfynd du gjort! Gillar serveringsvagnen, spännande att få se den i vitt :D

Ha en trevlig helg//Kram Maria

Blåbär och Mjölk sa...

Hej där vännen! Men vilka otroliga bra loppisfynd du gjort!
Alla de "små" möblerna kommer att bli jättefina till lillans lekstuga. För visst ska Maja få en egen stuga allt *blink, blink*. Och dina smalingar utav dockserviser måste ju få någonstans "att bo". :))
Borgen såg helt sagolik ut! Kan tänka mig att han gillar att leka där.
Serveringsvagnen får jag gåshud av, hihi. Oh vad jag skulle vilja ha den. Kan se hur vacker den kommer att bli med lite vit färg.
Verkligen bra loppisfynd du har gjort!

Önskar dig en helmysig helg!
Kram / Åsa.

Crinoline sa...

Hei,Anna-Lena. Jammen har du funnet masse fint på loppis.Har vært innom og tittet på den flotte ridderborgen,wow. Tipper nok at veslejenta får en lekestue også.Ønsker deg en fin helg.Klem

Hanna sa...

Så fina saker du har hittat.
Hanna

Livet på Vestergård sa...

Vilken trevlig blogg jag hamnade på! Verkligen fina fynd du hittat. Ha en trevlig helg!

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaLena.
Finfina fynd.
Bedårande liten gungstol,den måste hon ju ha en lekstuga till :)
Serveringsvagnen kommer bli fin med text på,och idén med folie tycker jag var jättebra.
Ha en härlig helg
kram Anette

Kristall & Pynt sa...

Jättefina fynd du gjort, gillar serveringsvagnen.
Kram Sofia

becca sa...

Hejsan,
Vilken fin blogg du har, har tittat runt lite.

Kul att du vill vara med i min utlottning!

Ha en bra helg, kram Rebecca.

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så fina saker du fyndat!
~Marita~