lördag 26 september 2009

Hjärtans fröjd...

Vad kan nu då detta vara? En liten ledtråd är att den här lilla saken följde med mig hem från Sigtuna igår. Jag har blivit lite svag för luffarslöjd och trots att denna lilla sak inte är äkta vara fick den följa med hem. Jag älskar ju hjärtan och att den faktiskt är lite användbar gjorde ju inte det hela sämre.
Nu vet nog alla vad jag har köpt och ni har gissat helt rätt. Det blev ett litet grytunderlägg. Äntligen kan jag förpassa åtminstone ett av mina fula korkunderlägg till soptunnan.
Jag tyckte att den gamla, lilla silen som jag hittade på loppis förra veckan passade bra ihop med underlägget.

På den lilla hängaren i köket hänger även ett litet gammalt förkläde som jag använder varje dag *ler*! Smyckeskatten uppe till höger är en väldigt praktisk förvaring för mina ringar under matlagningen. Nu blir det lite paus över helgen för jag ska åka med hela familjen ned till Malmö och hälsa på kära släkten.

Hoppas att du som kikar förbi får en härlig helg!




Posted by Picasa

19 kommentarer:

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men såå gulligt och fint du har runt hyllan. Underlägget var helt underbart!

Jag fattar inte hur jag har missat den där underbara butiken i Sigtuna??? Fasiken jag var ju där i somras! Tyyypiskt =)

Kram Anita

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett fint underlägg, jag har två såna där fula i kork. Skulle gärna ha två såna som ditt. Ha en bra resa till Malmö.
Hoppas du får en skön helg
Goa kramen
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Jättefint underlägg! Jag gillar också luffarslöjd, funderar på att lära mej det, verkar kul!
Åhh så kul med en tur till Malmö, nu blev jag lite avis;-)
Ha så mysigt! Kram Cilla

OlgaA sa...

Jag blir mer och mer förtjust i trådar, jag med=) Letar men det är inte lätt att hitta fina och "riktiga" gamla grejer...
hälsningar

Vitt o Vältummat sa...

Sådana grytunderlägg vill jag också ha. Får kika runt lite i affärerna. Jag har också tråkiga korkunderlägg som bör hamna i soptunnan.
Vilken mysig affär du visar bilder från! Där skulle jag kunna tillbringa mycket tid och mycket pengar:-)
Ha det bra
Kram
Åsa

Lilla hjärtat sa...

Ha det så bra i Malmö.Vilken härlig dag ni haft du och maken låter mysigt och vilken fin butik den skulle jag gärna besöka.
Ha det gott
Kram A-K

Viveka i Bläckhornet sa...

Luffarslöjd är så fint och användbart samtidigt. Passar ju jätte bra där på hyllan.

Smart med "kissen" till ringarna som annars brukar bli liggandes överallt.

Kram Viveka

Ida sa...

vad fin den var! sådana sirliga trådmojänger är tjusiga, passar bra med den lantliga stilen. Jag har loppisfyndat en barncykelkorg för 5kr i metalltråd som jag tänkte spraya och ha blomor i :) skulle passa så bra på lekstugan jag drömmer om...

kram ida

Louise sa...

Jag är också svag för luffarslöjd och hjärtan - så det där var ju en perfekt kombination. ;)
Trevlig fortsättning på helgen!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Vilket underbart luffar slöjd är den nytillverkad eller gammla.Mysig blogg.
Tesan

Livet på Vestergård sa...

Så fint grytunderlägg ! Ha en trevlig lördagkväll !

Jenny sa...

Hej Anna-Lena!
En sån där har jag oxå, de är så fina!! den och silen passar jättebra där på hängaren.

Hoppas ni har det riktigt mysigt i Malmö med nära och kära:)

Kram Jenny

Majas skafferi sa...

Hej! Vad fint det är med luffarslöjd! Och bort med alla trista korkunderlägg..!
Den lilla smyckes-katten hade även jag en likadan av för länge sedan, den sålde dottern på loppis, synd, ser jag nu! Ha det bra!

Hanna sa...

Så fin.
hanna

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Du ser ut att ha det så fint...Jättesöt liten hylla! Det är såå charmigt o fint med luffarslöjden också! Hoppas att du får det bra i Malmö! kram Therese

Vita små hjärtan sa...

Här har du en till som älskar hjärtan!!! Vad gulligt underlägg!
Ha de gott!
Kram Agnetha

promenader på landet sa...

Såå fint grytunderlägg, jag gillar också hjärtan det är väl för man tänker kärlek och vänskap då! Må gott! Kram Maria

Hannis sa...

Visst är det fint med luffarslöjd!
Tänk om man hade tålamod att knåpa i hop eget sånt.
Och vilken söt liten sil.

Hoppas att ni haft det bra i Malmö//
Kram Hannis

Cc sa...

Luffarslöjd är alltid vackert då man vet att ingen maskin gör dessa vackra saker (tror jag) utan en människa med sina händer. Vilket fall var det jätte fin, vad härligt med en liten reda. Själv skall jag kolla på en praktikplats hoppas att jag passar in. KRam