söndag 13 september 2009

Nu är det ljus...

här i vårt hus. Hösten är kommen, hopp tra la la! Det blev en liten sväng till Ikea i fredags. Lampan som jag gått och suktat efter ett par månader fick äntligen flytta hem till oss. Under sommarmånaderna har jag klarat mig utan läslampa i vardagsrummet men nu med höstmörkret som lägrat sig gick det inte att vara utan lampa längre.

Vi har än så länge bara en bra läslampa i vardagsrummet så det kommer nog att bli huggsexa om bästa platsen i soffan om kvällarna.

Passade även på att fylla upp ljusförrådet hemma. Mycket ljus blev det som jag ställde i mina zinkburkar från Granit. Lite maränger åkte ner i en burk för att matcha det vita! Får se hur länge de får ligga kvar där.Tre små blir lätt frestade här hemma...och en stor med, hihi... Får nog förpassa burkarna till skafferiet i stället.

Nu börjar det bli dags att fixa med middagsbestyren och förbereda inför morgondagen. Usch, vad helgerna går fort!

Hoppas att du får en fortsatt mysig söndag!


Posted by Picasa

31 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej vilken fin lampa och vilken fin burk att ha ljus i! Jag skulle också behöva åka till Ikea! Ha en skön vecka! Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin lampa, jag var också på Ikea idag. Glömde köpa ljus kom jag på nu! Och maränger är så gott, smaskens när de smälter i munnen. Ha en fin kväll.
Goa kramen
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Vilken fin maränglåda!!!!
Å lampan var ju toppen!!!
Kram Agnetha

Vikeskärs hem och vardag sa...

Snygga burkar, synd att man inte har granit nära :(
Hoppas du får en bra dag imorgon, kram

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Heia

Så fin blogg du har ! Og grattis med lampen , skjønt å få noe en har ønsket seg :)

Evas Passion sa...

Jattefin lampa!!!!En bra laslampa klarar man sig inte utan.-)
Jag koper ocksa massa ljus nar jag ar pa Ikea,,,och frysta prinsessbalkelser,dom ar sa goda,sist at jag upp alla 4....ingen annan ville ha...hi...hi.....
underbart vackert i dina zinkburkar!!!!!
ha en underbar sondag!!!!gott med maranger!!!!

kram eva

Sjabbig men chic sa...

Den där lampan är jättefin och burkarna är ju kanon. Såna skulle jag också vilja ha.

Kram Lisa

vardagsvitt sa...

Jag föll oxå för den lampan direkt så det blev en svart bordsmodell och den vita golv till soffans bästa hörn!
Burken med ljus var härlig.
Kram Marith

Ida sa...

Hejsan AnnaLena!
Så fin den där lampan är. Skulle gärna vilja ha den i den mindre versionen, tycker att den är så fin den med.

Vilka underbara förvaringsburkar du hade till ljusen och marängerna. Vart har du köpt dem??
Ha en mysig kväll.
Kram Ida

Jenny sa...

Hej Anna-Lena!
Åh den är så fin den där lampan från IKEA, har oxå kikat på den.

Vilka snygga burkar från Granit! Passar jättebra med ljus o maränger i:)

Ha en bra kommande vecka,

Kram Jenny

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan.
Snygg lampa.Skulle behöva en extra lampa till vårt tvrum,får nog ta en sväng till Ikea.
Här vore livsfarligt att ha marränger framme i en burk,dom skulle ta slut på nolltid :)
Nej,jag gör som du,väljer den lätta vägen till chokladpudding,varför krångla till det.
Hoppas du får en bra start på veckan.
kram Anette

Lilla hjärtat sa...

Vad fint med marängerna och ljus går det åt en hel del framöver!!!

Kram A-K

Lönnen 13 sa...

Fin lampa du har köpt,perfekt nu när mörkret börjar komma.
Burkarna gillade jag skarpt,jättefina.
Kram Anneli

Viveka i Bläckhornet sa...

Härliga burkar de där från Granit. Har ju spanat in dem en tid. Jag bor ju 25 mil enkelväg ifrån närmsta butik. Men har en brorson som bor där. får väl gulla med honom...

Kram Viveka

Anki sa...

Vännen...ska du kohandla, hihi?? Ja du har ju finfina saker att fresta med *ler*
Vilken snygg lampa, skulle oxå behöva en när jag sitter å handarbetar! Den jag har nu gick väl an när det var sommar, men nu när det är mörkare är det inge vidare!
Du dom zinkburkarna är så skitsnygga, jag bara vill haaaa! Å maränger är väldigt dekorativa, så länge dom nu får vara ifred, hihi...
Du har så fint gumman!

Hoppas du får en fin vecka!
Goaste kramen! Anki

Elsa sa...

GIllar också Ikeas lampor, dom kan!

Va' fina burkar!

Ingmarie sa...

Vilken fiffig ljusförvaring!
Perfekt för då kläms dom ju inte och går av.


ha det gött!

Livet på Vestergård sa...

Vilka fina burkar du har! Jag borde också fylla på i mitt ljusförråd,för nu tänder jag många ljus i höstmörkret!

Plupps krypin sa...

Vilken häftig ide med marängerna! Men här skulle det ta en timme sen var det bara smulor kvar. Lampan var snygg. Nu börjar ju den härliga tiden när man kan kura ihop sig i soffan och läsa en bra bok. Då är det skönt med bra belysning. Kram Yvonne

Crinoline sa...

Ja,denne lampen liker jeg også.Har vurdert å kjøpe en.Zinkboksene er lekre. Ønsker deg fin uke.klem

Nicole sa...

Hopp tra la la la -vilken fin lampa.
Jaa, detta med skådebröd är svårt att förstå för vissa stora som små. Hoppas att dina maränger får vara i fred. Zinkburkarna är jättefina!

pillan sa...

ja den lampan har man under span , kanske man skulle ta och slå till , nu när jag lyckades elda upp min andra säng lampa

gillar din blogg.

Lissboden sa...

Lampan är fin. Jag är också lite sugen på den. Jag vill byta ut våra fula läslampor i rummet nu i höst.
Jag måste också till IKEA för deras kronljus är suveräna. Ljusen var fina i zinkbaljan.
Ha en fin vecka!
Kram/Maria

Huset vid ån sa...

Hej Anna-Lena! men den där lampan är ju såå snygg! jag har också tittat på den flera gånger...men jag bestämmer mig väl när den lagom är slut! fniss..typiskt mig! Dina burkar med ljus i såg väldigt mysiga ut....Skickar en stor kram till dig från mig!

Kristall & Pynt sa...

Så fin lampa, och jättesnygga burkar.
Ha det gott
Kram Sofia

Inspiration i vitt sa...

Den lampan är så snygg, vill gärna ha en jag med. och dina zinklådor är underbara.
Kram på dig/Ingela.

Cc sa...

Vad härligt att äntligen få tag på det man har suktat efter en längre tid. Bilen min, hmm skall in med den på torsdag få se då. KRam

Majas skafferi sa...

Hej! Ikea har några godbitar bland allt det "moderna", bla. din lampa!
Hade Granit funnit nära mig hade jag genast införskaffat sådana zinkburkar också, passar även i badrum och på andra ställen med ju!
Ha det bra!!

Anonym sa...

Åhh tack Anna Lena för din goa kommentar inne hos mig, zigge tackar också :) Han är min lilla sötnos som alltid hänger med mig vart än jag är till och med på jobbet....han är av rasen Bichon havanaise somegentligen ska ha långt hår men jag har klippt ner honom, lite midre jobb!

Den där lampan har jag också suktat efter ett tag,tycker den är så läcker.

Kram Pernilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken fin lampa! Jag såg den sist jag var på Ikea... men jag visste inte var jag skulle sätta den, så jag köpte ingen :(
Kram
Marie

Vitt o Vältummat sa...

Vilken fin lampa. Har inte varit på Ikea på länge. Tycker inte att det finns så mycket där längre som får mig köpsugen. Men lampan kan jag tänka mig.
Kram/Åsa