fredag 25 september 2009

Underbara ting...underbara värld!

Vilken härlig dag jag har haft! Den hopplöst morgontrötta mamman fick sig lite sovmorgon till 7.30, superskönt! Efter det gick jag upp och skrev klart mitt PM som skulle in till universitetet idag. Tidsoptimisten är i farten igen som ni märker. Konstaterar att jag arbetar bäst under lite press. Lagom är bäst dock!

Mitt på dagen unnande jag och kära maken mig lite kvalitetstid tillsammans. Vi åt en mysig lunch och därefter shoppade vi (läs jag) loss lite grann. Den här månaden har vi äntligen efter sex års gnetande och sparande med föräldrapenning fått ut två hela löner. Fantastiskt härligt! Ja, det kändes faktiskt som om vi hade vunnit på lotto! Hemskt att erkänna att man är en slav under konsumtionen. Ska bättra mig för egentligen går det hela lite emot mina "Dalai Lama principer"! Det är nog därför shabby chic stilen passar mig så bra.
Tog mig också en liten sväng till favoritbutiken "Underbara ting" i Sigtuna. Alla bilderna i det här inlägget är från den butiken. Det är verkligen en butik som ligger mig varm om hjärtat. Jag hittar alltid något fint därinne, både för lilla som såväl stora plånboken. Här finner du underbara ting, fina saker i lantlig stil bland annat från Lisbeth Dahl, Miljögården, Madame Stoltz, House Doctor och Greengate.

Det enda jag inte tycker om med affären är att det är svårt att lämna den utan att bli ruinerad, man vill nämligen köpa ALLT därinne, *ler*!

Den här vackra lampan och flugskåpet hade gärna fått följa med mig hem. Idag köpte jag bara lite småsaker. Det blev lite nytt till badrummet men bilder på det kommer i ett annat inlägg då det inte är helt klart ännu.

Tro det eller ej, men efter den här härliga shoppingsvängen hämtade vi barnen och hann även med en sväng med båten ut på sjön i höstsolen. Ute på fjärden med Steninge slott som utsikt satt vi i solen och fikade. Det var otroligt vackert med solen, vattnet och alla fina höstfärger. Tack du underbara värld!



Grand finale på vår härliga dag blev en sväng förbi thai-restaurangen där vi plockade upp lite hämtmat, lyxigt värre! Nu ska jag packa kappsäcken för i morgon bär det av till Malmö där vi ska besöka kära makens bror& co. Det kommer garanterat att bli jätteskoj och kanske lite fina bilder till ett inlägg. De bor nämligen i ett vackert 20-talshus. Gissa om att jag är avis på dem!

I nästa inlägg kommer jag även att berätta lite mer om mig själv. Jag har också fått den roliga utmaningen att avslöja tio saker om sig själv och den kan jag ju inte motstå. Det har varit väldigt roligt att få läsa om allas avslöjanden för nu känns det som att jag känner er alla ännu mer! Tusen tack för alla goa kommentarer, de gör mig väldigt, väldigt gott!


Hoppas att du får en underbar helg med massor av mys.
Varma höst




Posted by Picasa

11 kommentarer:

Ida sa...

Hejsan vännen!
Vad gullig du är=)Så du kan också kalla dig flowerkiller, ja ibland undrar Gutten om jag försöker anamma den rostbruna nyansen på mina blommor också.

Vilken underbar butik och vilken härlig dag ni haft. Jag älskar sådana dagar där man hunnit unna sig själv ngt samtidigt som man hunnit med barn och sambo/make. Som sagt vilket skönt liv.

Ha det så gott vännen och ha en härlig dag i Skåne.
Kramar i massor

Jessica sa...

Låter som en riktig toppendag!
Å vilken mysig butik du besökte, tror det är dags för mig att åka till Sigtuna nån dag :)

Må gott å ha så trevligt i helgen!
kram
Jessica

Cc sa...

Vad lyxigt att få njuta som du har gjort. Det är du värd. Jag hoppas att jag får ett jobb snart så även jag kan bidraga lite till vår familj, så maken inte behöver jobba så mycket som han gör nu. Kram

Anki sa...

Men vilken dag ni haft! Verkligen kvalitetstid, ni verkar ha det såå mysigt!
Å vilken underbar butik...förstår att köpsuget satte in!
Jaså du ska ut med kvasten, hihi...min kvast är lika trött som jag så vi ska vila oss lite i helgen! Om inte bilen blir fixad för då ska jag nog ta en loppistur!
Å du, det ska bli kul med dina "hemlisar" *ler*

Ha en härlig helg gumman! Kramis Anki

Vit som snö sa...

Vad härlig helg även du har haft!
Underbar butik ser det ut som, jag vet hur det känns att vilja ha allt:-)) Vad härligt att känna att man kan unna ej lite extra. Jag går motströms o väljer att minska min arbetstid från o med snart för att jag är såååå less på ekorrhjulet som gör att jag är som en slumrande slöfåck när jag kommr hem. Vi ska minska våra utgifter till förmån för familjetid. Mina kollegor bara skakar på huvudet men vet du, jag kunde inte bry mej mindre!!! Stooor kram Cilla

Weisser Traum sa...

hallo ich kann dich gut verstehen. die boutique ist traumhaft schön. grüässli daniela

Elsa sa...

Du har haft verkligen mysig dag! Och bilder är toppenfina. Trevligt veckoslutet!

Mitt hvite hus sa...

Heisan...for en herlig dag dere har hatt sammen...Hyggelig å ha litt kvalitetstid sammen..Nydelig butikk dere besøkte...


Ønsker deg en fin helg..

Klem Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för din snälla hälsning, maken är jättepigg nu. Wow, vilken butik, jag ser mycket vill-ha där..ska bli kul och se vad du köpte. Det var en fin dag ni hade.
Ha nu en riktigt bra helg
Goa kramen
AnnaMaria

OlgaA sa...

Härliga bilder med fina ting!=)
sovmorgon är inte dumt1 Jag fick min med=) Till 8.30!! YIPPIE!=)
kram

Lilla Trollbacken sa...

Hejsan!
Vilka underbara bilder. Den butiken skulle jag vilja besöka!
Det är ju inte så långt från Västerås! Jättetrevlig blogg du har!
kram
Gabrielle