onsdag 2 september 2009

House 4 sale!

(Bild lånad från Fiskarhedenvillans hemsida)
Huset Spoven från Fiskarheden är vårt absoluta drömhus. Jag och kära maken har drömt om ett sådant fint hus i flera år nu- en riktigt Madickenvilla. Tyvärr finns det få tomter till salu här där vi bor och de som säljs är oftast väldigt dyra. Men att drömma är ju gratis och faktiskt ganska trevligt med. Vi står i valet och kvalet om vi ska bygga ut vårt hus eller flytta. Förra veckan dök det upp ett intressant prospekt, ett 30 talshus i kommunen där vi bor, tyvärr ett rätt dyrt sådant. Visning är på söndag och jag kommer då att hänga på låset... Man vet ju aldrig vad som händer om den rätta känslan infinner sig! Blir du nyfiken på huset så kan du klicka HÄR!

Nu väntar soffan och lite avkoppling med en inredningstidning förstås. Måste ta en liten paus innan det är dags för planering!

Önskar dig som kikar förbi här en fortsatt skön afton!

25 kommentarer:

Majas skafferi sa...

Hejsan! Oj, vilket fint hus..underbara fönster! Hoppas hus-visningen blir en positiv upplevelse, man vet ju aldrig..ibland har man tur och det är inte alltför många intresserade!
Lycka till!

Crinoline sa...

Hei,Anna-Lena.For et nydelig hus,forstår at dette er fristende.Lykke til.Klem

Anki sa...

Men gumman, vilken dröm!!
Gud vad fint...förstår att du föll *ler*
Du kommer väl att bli alldeles kollrig på söndag, hihi...

Kramis till dig!

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaLena.
Oj,vilken drömkåk!
Men huset ni ska titta på verkar ju också väldigt fint.Vad roligt det låter med husbytartankar.
Må så gott och lycka till på husvisningen.
kram Anette

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jättefint hus du hittat... Fanns ju alla möjligheter med det huset :)
Blir spännande att få se vad tycker på söndag då.
Kram kram

Marita sa...

Hej! Vilket fint hus du ska titta på! Ser verkligen frächt ut! Men prislappen var kanske lite hög? För så mycket pengar kan man få väldigt mycket hus i Eskilstuna, där jag bor... tomtpriserna är också betydligt humanare här. Maken och jag flyttade hit från Stockholm för 20 år sedan, det har vi aldrig ångrat. Det går ju dessutom lätt och bra att pendla mellan Eskilstuna Stockholm med tåg, tar en timma!!
Lycka till!
Kram, Marita

Vit som snö sa...

Åhh vilket drömhus! Tack o lov att det är gratis att drömma!
Nu har jag fört vidare din roliga ide'!
Kram Cilla

Sjabbig men chic sa...

Det är klart att jag klickade! Vilket jättefint hus! Jag tycker så här: Slå till!

Kram Lisa

Jessica sa...

Hej,
vilken mysig blogg du har!
Jag lägger dig i min blogglista, så jag kan "hålla koll", hoppas det är okej.
Det där Karlsson huset ser ut som en riktig drömkåk. Tänk att få bygga det!
Lycka till på husvisningen, det såg jättefint ut, med härligt ljus!

Må gott,
kram
Jessica

Ida sa...

Hejsan vännen!
Usch vilket jobbigt läge. Vi var där förra sommaren. Helt plötsligt blev mitt drömhus till salu och efter mkt tjat fick jag med min sambo. Innan diskuterade vi om vi var beredda att sälja vårt hus och det var vi. Men efter att ha varit i huset insåg jag att det inte finns några drömhus. Man skapar dem själv. Dock hade huset du länkade till en otrolig potential. Golven, fönstren, toaletterna, tvättstugan, utsidan och mkt mer var ju så fin.
Hoppas att det går bra på söndag.
Kram Ida

Kristall & Pynt sa...

Så fina hus båda två, jag och min gubbe byggde vårt egna hus på landet, det var förstås jobbigt men kul.
Kram Sofia

Mitt hvite hus sa...

For et flott hus... nydelig... Skjønner godt at man blir fristet...
klem O=)

STENLYCKA sa...

Vilket vackert hus förstår att du vill ha ett sådant.
Lycka till på söndag med husvisningen!
Kram

Vita små hjärtan sa...

Oj vilket vackert hus!
Ha en fin dag! Kramar Agnetha

Evas Passion sa...

Huset Spoven ar ju underbart!!!!Huset som ni ska se tycker jag verkar vara fint!fin kakelugn....min syster hade sadana i varje rum i en gammal lagenhet....otroligt vackert!!!!Kul att se vad ni bestammer er for...ha en bra dag.

kram eva

Lissboden sa...

Vem vill inte ha det där huset?!?
Helt fantastiskt fint.
Ha det gott!
Kram/Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Håller med föregående, vilken drömkåk! Hoppas att ni har tur med detta, tänk och bo så. Kollade på hemnet också.
Goa kramen till dig
AnnaMaria

Smultronlycka sa...

Hej Anna-Lena!
Underbart hus!!
Så kul att du ska på husvisning!
Ja det är sant det att man ska gå på sin känsla.
Tror att man helt klart vet när det är rätt!
Vi vill köpa hus.Hyr ett radhus nu.
Men just nu är det lite svårt läge eftersom jag sagt upp mig.
Så man får väl drömma ett tag till..
Hoppas allt är bra med dig!
Kram Anna

Feeah Faerie sa...

det är ju ett fantastiskt hus, nära både en fornborg och Paris!!!

hagagården sa...

Hej
Hoppa det går vägen för er på husvisningen,jag var in o kika på det,det var ju underbart fint.
kram o ha det så gott
ninni

Evas Passion sa...

hej kara du!
skicka mig din adress sa jag kan skicka en present:-)e-mail finns pa min blogg:-)

Ha en trevlig kvall!

Unknown sa...

Men wow så vackert! Kan förstå att ni drömt efter ett sådant! kram Petra

promenader på landet sa...

Fiskarheden hus de är ju sååå fina! Våra kompisar har byggt ett, nästan som på din bild. Lycka till på husvisningen! Kram Maria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallå i höstrusket!!Hoppas allt är fit! Underbart hus!! Just i min sak!man ska aldtrig suta drömma vet du....nån dag slår drömmarna in!
Trevlig Helg!!
~~Höstkramar ♥ Mamma Millan~~

Ida - IDAS SIDA sa...

Underbart fint hus, vi drömmer också om att få bygga eget någon gång i livet, men just nu med 2 små barn och fullt upp i nuvarande hus är det inte aktuellt!

Lycka till på söndag, håller tummarna för er!

Och grattis till ditt rekord!
Kram Ida