onsdag 6 juli 2011

Konsten tar tid...

En dag för flera år sedan, när jag pysslade med något av mina målarprojekt, sade min äldsta son (han var kanske 3 år då) att konsten tar tid. Jag minns att jag häpnade över hans lillgamla kommentar och att jag skrattade gott när jag lite senare upptäckte att det bara var ett citat från filmen Toy story.
Något som inte tog så lång tid men som dock var lite bökigt var att få upp den stora klockan som vi köpte under vår lilla båtsemester.

Efter lite trixande och joxande kom den på plats. Mycket tack vare makens klättrande och Fluggers eminenta laserpass som snabbt och lätt gav oss mittpunkten.
Den stora klockan av märket Riverdale hittade jag i en mysig butik som heter "Twin rooms" i Örsundsbro, där vi stoppade med båten under vår minisemester. Som ni ser på bilden fanns det ett och annat smått och gott i den butiken och om man nu inte vurmar för den shabby chic stilen kan man i stället göra lite fina fynd i Ittala-Hackmans outlet-butik bredvid. Maken köpte knivar till båten och jag fick muminfrossa men behärskade mig och köpte bara en sax med mumin-mamman på.


Klockan fick följa med oss i båten till Skokloster där snälla svärföräldrarna mötte upp med bil. Efter några lata timmar på stranden och en god middag sade vi farväl och kastade loss.


Efter en misslyckad gäddjakt ( den rackarn bet av tråden) njöt vi av livet i solnedgångens vackra sken.
Hugo prövade också fiskelyckan men den här gången blev det bara några bottennapp.

Här är vi på väg mot Norsholmen som är Uppsala båtsällskaps mysiga klubbholme.


Längs vår väg passerade vi många vackra mälarslott och på bilden ovan skymtar vi Skokloster.



Det blir en del vackra solnedgångsbilder under våra båtturer. Här ligger vi i vår favoritvik utanför Rosersberg, som också är vår hemmahamn och älsklingsvik.

Om ett par dagar är det dags för nästa båtsväng men då bär det söderut. Jag har varit riktigt skral på att uppdatera bloggen och det kommer nog att hålla i sig ett tag till är jag rädd, här njuter vi av sommarlivet!

Ha det bäst i sommarvärmen!


Inga kommentarer: