fredag 15 juli 2011

Fakirer och blå lagunen

Halloj på er!
Idag är bara 3/5 av familjen hemma, maken är på jobb och äldsta sonen på galej med farfar. Det känns lite konstigt att vara så få hemma. När Maja passerade mig i köket för en liten stund sedan sa hon: "Nu är jag och Simon bästa vänner." Det höll 30 minuter, alltid något *ler*.

Jag har hittat några fakirer på loppisen vid Skogstorp, strax norr om Sigtuna. Gissa om att jag blev glad, har letat i drygt ett halvår. Klockan som står bredvid är också ett litet fynd från samma ställe.

I början av veckan var vi åter igen ute på en härlig båtsväng tillsammans med våra kära grannar. Vi fann en ny pärla med turkost, smaragdgrönt och klart vatten, Blå lagunen, som är belägen på en mälarö.



Temperaturen i vattnet var också behaglig trots djupet i sjön.

Alla barnen badade glatt och vår lilla sjöjugfru gjorde dykdebut. Maja doppade hela huvudet under vattnet hur många gånger som helst.



Hugo var den som badade mest och längst, livsnjutare som han är. I nästa inlägg blir det lite mer loppisfynd och tips på loppisar i min närhet.



En härlig helg önskar jag alla som kikar förbi!



♥♥♥

10 kommentarer:

Jenny sa...

Alltid kul med loppisfynd ;)
Men vilket underbart ställe ni hittat till!!!!
Ha en skön helg, kram Jenny

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad roligt att du hittade fakirer. Det är alltid toppenkul när man hittar något som man letat länge efter.

Vilken härlig färg på vattnet, det ser verkligen njutbart ut, rent och fint vatten.

Önskar dig en fin fin fredagskväll!
Kram,
Regina

Marita sa...

Grattis till fynden! Man blir ju så himla glad när man hittar just "det där" det man spanat efter en tid...
Vilket underbart badställe ni har hittat! ser såååå helt underbart ut!
kramar, Marita

Livet på Vestergård sa...

Jag tror att ingen kan hitta så fina loppisfynd som du gör :)
Ha en skön helg! Kram Kicki

Lisa.L sa...

Häftiga fakirer :D och woooow vilket badställe :D kram

Anette sa...

Hejsan
Kikar in till dej första gången :)
Jättefin blogg du har .
Vilka bilder riktig sommar .
Så fina saker du hittat ,ja de kan ta tid innan man hittar de man är ute efter.
Ha en fin kväll.
Kram Anette

Tinas bo sa...

Ser underbart ut!
Vilken härlig färg på vattnet!!
Jag letar oxå febrilt efter "fakirer", men utan tur...
Glad att du hittat några!! :)

Ha en underbar helg

Kram tina

Marita sa...

hej! hu så trist med köpförbud!!! (men det skulle jag behöva belägga mig själv med...fniss!!)Skärmen är verkligen prisvärd, inte dyr alls och hur fin som helst!
Kramisar, Marita

Lissboden sa...

Hej Anna-Lena1
Vilken underbar badvik ni hittat. Vattnet ser väldigt klart ut för att vara Mälarvatten. Här hos oss är det betydligt grumligare och lite mer grönt tyvärr.
Jag hoppas att du har ett lika skönt sommarlov som vi.
Må så gott!
Kram från Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina loppisfynd, kanske skulle leta efter loppisar idag. Har fått lite sämre väder, alltid roligt och gå på loppis då. Och vilket vatten, färgen är som på en tavla.
Glad sommarkram
AnnaMaria