måndag 18 juli 2011

Vikväggen på plats!


Gomiddag!

Här i huset råder latmansdagar, sena kvällar och långa sovmorgnar. I år är det första året som våra barn sover länge om morgnarna och inte vaknar tidigt fast de varit uppe sent, rätt skönt för en nattuggla som jag. Vikväggen har fått flytta in i ena hörnet av vårt vardagsrum. Enligt Feng Shui ska man undvika att ha vassa hörn hemma och jag tycker faktiskt att det blev skillnad efter att skärmen hamnade i hörnet, den mjukade upp det hela lite. Rosknoppen på dörren har jag hittat på Indiska.



I går kväll fick jag ett tokryck. Här ska det börja tränas kanske är det en begynnande 40-årskris. Mina snälla grannar har lånat ut sin fina motionscykel åt mig. Min plan är att ladda upp med massor av bra DVD-boxar och cykla lite varje dag. Jag måste hitta någon motionsform som fungerar, vilket inte är helt lätt med en make som arbetar skift och reser i arbetet. Jag körde första passet sent igår och i morse fick jag nästan behärska mig för att inte hoppa på sadeln igen. Cykeln ser dock inte så snygg ut där den står i vardagsrummet men den är i alla fall vit, hihi... Håll tummarna för mig att jag kommer i gång!

Ha det så skönt!


Posted by Picasa♥♥♥

7 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Låter precis som här.Sena kvällar och långa sovmorgnar.Bara så himla gott att mysa och njuta.Vad snyggt det blev med din vikvägg.Ha nu en fin måndag rara du .Kraaam Rita ♥

Anki sa...

Hej & hallå vännen!
Ja här är dygnets timmar åt skogen oxå, haha...nästan lika ljust både dag och natt, inte konstigt att man blir snurrig!
Hörru, såg i ett äldre inlägg att du har zinklådor?...vad blir frakten på ett par stycken tror du?...dyrt?

Ha det gott nu & kramis!

Lyckoslanten sa...

Snyggt med vikväggen där och med den rosenknoppen! Ja här hos mig har man fått utrustning för dvd, högtalare och i ögonhöjd, motionsmatta... Det är bara motionären som fattas! Hoho, var är jag? Lycka till du! ♥

Lisa sa...

Kanonsnyggt de blev.Älskar dina zink/plåtförvaringar. Så ljuvliga. Ja du hs mig finns det allt vassa hörn, får tänka på de. Skönt med sovmornar. Ha en skön vecka..

Kram Lisa

Anki sa...

Jajjemen, byteshandel låter bra!
Du kan väl maila mig så kan vi se vad vi kan hitta på!

Ha nu en finfin kväll...äntligen har solen hittat till mig...ljuvligt!

Kramis!

Hanna sa...

så fint och vilken jätte vacker knopp.
Kram
Hanna

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej och tack för din söta hälsning hemma hos mig, nu hittade ju jag hit till dig och din härliga blogg! Så mycket inspiration och fantastiska foton.
Jag ska hålla tummarna för dig och motionscykeln om du gör det samma för mig och min crosstrainer som står och blänger på mig. ;) Varför kan ingen designa ett vackert motionsredskap???

Jag blir följare omedelbums, jag vill inte missa något i fortsättningen!

Kram Emma - Emmas Vita Drömmar