lördag 23 juli 2011

Tänd ett ljus

Jag saknar ord. Nyheterna som nådde oss från Norge igår var värre än vi alla kunde befara. Över 80 unga människor har tragiskt ryckts bort från livet under ett vansinnesdåd! Mitt hjärta gråter och mina tankar går till alla som drabbats av denna fruktansvärda tragedi.



"Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag och något oväntat sker. Världen blir
aldrig densamma mer" ( Alf Henriksson)


Låt oss tända ett ljus för alla de omkomna och samtidigt sända våra varmaste, medkännande tankar till alla som drabbats i vårt kära grannland Norge. Vi får aldrig låta mörkret besegra över ljuset.


♥♥♥


"Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna, det är mörkt nu men blir ljusare igen.


Tänd ett ljus för allt du tror på, för den här planeten vi bor på.Tänd ett ljus för jordens barn!"


( Niklas Strömstedt&Lasse Lindbom)


Jag saknar ord och mitt hjärta gråter...


Kram Anna-Lena



♥♥♥






Posted by Picasa

11 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Finner inga ord .Stackars människor.Fint inlägg .Ha det gott vännen.Kramar Rita ♥

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag är helt bedrövad...

Kram,
Regina

Marita sa...

Ja, vad kan man säga?? Ohyggligt! Mina tankar går till alla drabbade, till alla Norrmän...vilken oro, chock, rädsla...
kram, Marita

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Finner inga ord. Tänder ett ljus och sänder mina tankar till drabbade och anhöriga.

Kram Emma - Emmas Vita Drömmar

Lisa sa...

Hej hjärtat..

Så fint och jag håller med dig helt och fullt. Jag är helt stum idag i hjärtat..

Kram Lisa

Johanna Stålros sa...

Bra skrivet, jag håller med! Kram Johanna

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

ja vilken tragedi, stackars alla anhöriga..en stor kram

Hanna sa...

Det är omöjligt att förstå det hemska som har hänt.
Kram
Hanna

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Anna-Lrena !
Visst.ska vi skänka.våra tankarna med.fina.ord.till Norge.
Så fruktanavärd med.det .
Hur kan det finnas.såna som gör.sånt.

Tänk.så många som sörjer.nu

ha.en.fin söndag!

Kramsr Sirpa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En fruktansvärd tragedi, att en enda galning kan ställa till med så mycket död och elände. Jag tänker på alla som mist en älskad, kanske ett barn.
Varm kram
AnnaMaria

Lyckoslanten sa...

Ja så tragiskt och overkligt. Fina citat! ♥