lördag 16 juli 2011

Sommarloppisar runt Sigtuna


Halloj!

Det är bäst att hålla vad man lovar så idag får ni hänga med på en snabb loppisrunda i kommunen. Fynd nr 1, och det är inte jag som begått helgerånet och målat den gamla Cocacola lådan vit, har jag gjort hos en mysig farbror ute i Odensala. Han bor i ett litet torp med den mest fantastiska trädgård. Det är sista året som han har sin loppis, så här gäller det att passa på. Vägbeskrivning kommer nedan.



Sommarfynd 2, vikskärmen av gamla garderobsväggar har jag fyndat i en loppislada (varning utfärdas, det är kaos därinne och man vill bara vända vid dörren) vid Venngarn för 50 kr. Har ni tur finns en till kvar... Vid Venngarn finns även en bakluckeloppis på lördagar och söndagar. Inte så stor men helt OK, gjorde några små fynd även där. På vägen till Venngarn får man inte missa loppisen vid Skogstorp, en lada fyll med massor av saker. Det var bland annat där som jag fyndade mina fakirer. Strax före Venngarn ligger mysiga Vennerbo med en liten butik med lantliga saker, inte loppis, men när man ändå passerar kan man lika gärna stanna.


Fynd 3. Tvättkanna och lakan har jag hittat på ett av mina favoritställen vid Krogsta, Norrsunda. I en liten gäststuga i trädgården har en trevlig kvinna, med passion för det lantliga, en loppis där man kan finna allehanda vackra ting. Det är lite dyrare men definitivt värt ett besök, och det går alltid att pruta.

Vägbeskrivning

Loppis i Odensala: Följ stationsgatan, ut mot Odensala. Passera Odensala kyrka. När vägen delar sig håll vänster. Fortsätt några kilometer. Loppisen ligger på höger sida i en privat trädgård med röda småstugor. Här hittar man små pryttlar och kuriosa och man handlar av en trevlig farbror och hans fru.


Loppis i Skogstorp: Följ väg 263 norrut 1,5 km från Sigtuna. Sväng till vänster mot Skogstorp. Följ vägen ett par 100 m tills du kommer fram till en röd lada och hus. Här är det också skyltat om det är öppet.



Vennerbo inredning: Följ väg 263 norrut, 2 km från Sigtuna. Butiken och gården ligger på höger sida.



Venngarn bakluckeloppis: Ligger vid Venngarn slott. Följ väg 263 norrut
i ca 5 km från Sigtuna.



Loppis i Krogsta: Följ väg 263 söderut från Märsta, Norrsundaleden. Efter ett par kilometer sväng höger in på en liten grusväg mot Krogsta. Det är skyltat längs vägen om loppisen är öppen.

Pingstkyrkans loppis: Vid Eurostop höll jag på att glömma. Öppet lördagar 10-14.

♥♥♥


Det bästa med den här loppisrundan är att man kan kombinera den med en sväng till mysiga Sigtuna. Man får dock starta tidigt om man ska hinna med allt och när du ändå är i mina trakter tycker jag att du ska höra av dig, så kanske vi kan fika någonstans!


Ha nu en riktigt skön lördag i härliga SommarSverige!


♥♥♥






Posted by Picasa

11 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Så fin vikskärm. Kanske man borde tillverka en själv ;0)
Ha en fin dag. kram Kicki

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

vilken runda du gjort..jättefina saker.. Ha en trevlig lördag kväll. kram

Lantligt i smultronbacken sa...

Så härliga loppisfynd du har gjort. Jag gillade verkligen den gamla lådan. Smart förvaring till otroligt mycket.

Synd att jag inte bodde närmare

Kram Teres

Tinas bo sa...

Superfynd!!
Vilken härlig vikvägg och vilken fin tvättkanna!!
Synd att man bor sååå långt borta...

Kram Tina

Ps. har oxå gjort lite fynd idag.. :)

Lisa sa...

Tack så hjärtligt för dom tipsen och vilka fina fynd du gjort. Kanonfina saker. Ha de så gott..

Kram Lisa

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

MEN så synd att jag inte läste detta i morse!! Har precis kommit hem ifrån Sigtuna!!..Jag hittade dock till bakluckeloppisen vid Venngarn..och "den livsfarliga" loppisen i det beiga huset...Förskola stod det på den...där var det nästa för mycke saker!!
fyndade dock små virkade dukar och sonen en hel kaffeservis..som han skall spara några år...tills han flyttar!!

Vilken fin vikvägg du fick tag på...såg inga fler..men som sagt det kan ha funnits där i kaoset!!

Tack för vägbeskrivningar och allt..sparar jag tills nästa gång!!

Ha en fortsatt mysig söndag!! Kraaam Sanne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tusen tack för fina tips till loppisrundan=) Alltid kul att kunna pricka in några ställen när man ändå är ute och åker. Jag fyndade lite hemmavid idag=)

Ha en fin kväll och helg!
Kram,
Regina

promenader på landet sa...

Hej min vän! Vilka jättefina fynd du har gjort och tack snälla för loppis tips! Må så gott kram från Maria

Cc sa...

Tack för tipsen, hoppas jag får möjlighet att åka. Kram

Johanna Stålros sa...

Så mycket fint!!!!! Vikskärmen och den gamla lådan är underbara. Kram Johanna

Jenny sa...

Så fina fynd! Gillar verkligen lådan, visst är det synd att den är målad, men nu behöver du ju inte vara rädd för att måla på lite till om du vill. Jag hittade en gång en sockerlåda i en container som var orange! De hade nog ingen aning om vad det var... Så nu har jag målat den vit (såklart)
Kul med loppisar, love it!!
Ha det så bra, kram Jenny
ps Fin header!!