lördag 2 januari 2010

1 januari 2010

Visst är den lite speciell årets första dag! Det är med förväntan och tillförsikt som man blickar framåt. 365 dagar att fylla med nya minnen. Crea Diem! Tid är verkligen ett märkligt fenomen. Ibland går den så sakta, så sakta...och ibland bara rusar den förbi.

Egentligen är ju tiden konstant, kanske det mest konstanta i vår tillvaro men den upplevs inte alltid så. Emellanåt skrämmer detta mig. Det är så mycket jag vill hinna med, samtidigt som jag bara vill njuta av livet. På sätt och vis blir detta en kontradiktion i sig. Hur ska jag hinna allt jag vill och samtidigt hinna njuta av livet under resans gång ? Jag vill stanna upp och fundera över vad som är viktigt för mig. Jag tror att jag vet svaret på den frågan, vilken väg jag ska gå...

Tyvärr är det svårt att hålla kursen rätt. Man hamnar så lätt på avvägar...
Jag får nog fundera och grubbla lite till på vilken väg som är min. En sak vet jag i alla fall och det är att under 2010 ska jag försöka leva mer och njuta av livet tillsammans med min familj! Detta kommer i sin tur att innebära att jag kommer att ge avkall på saker som inte är viktiga, dra ned på tempo och måsten och kanske blir det lite mindre tid över för bloggande. Under året som kommer hoppas jag att jag finner min väg och att du finner din. Med lite tur kanske våra vägar möter varandra mellan varven!

Posted by Picasa

20 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
Önskar dej en god fortsättning!
Kram Kathrine!

Ett Vitare Hem sa...

Tror vi är många som känner igen oss i dina ord och som du skriver det handlar nog om att lära sig prioretera vad man vill få ut av tiden för tiden tickar ju bara på oavsett.....
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

pillan sa...

ville bara önska er en god fortsättning på det nya året

Pajupirtin Kaisa sa...

Du har vackra vita drömmar här.
Hällsningar från ajupirtti

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Jag håller precis med dig, alla dina ord och meningar är helt rätt.
Vi måste stanna upp och reflektera och våga välja. Det gäller att våga ta sin väg.
Ha en bra fortsättning på denna helg och jag önskar dig en god fortsättning på det nya året.
Din vägghylla är så fin, var har du köpt den????
Carin

sylvia sa...

god morgen til deg.
gode fortsett du har her,
det er viktig å finne ut av ting .
livet er en stor gave,
som går så altfor fort..
klem fra sylvia som ønsker deg en god helg.

Gammelbålsta sa...

Hej!
En riktigt god fortsättning till er... Det du skrev är precis vad jag just suttit och funderat på..
Kram Aydan

Sköna o Gröna Ting sa...

Anna-Lena.., det låter spännande.
Hoppas vi får se och höra vilken väg du väljer och vad den vägen kan ge dig:)
Det gäller att bara försöka vara egoistisk ibland, ta vara på sin egen tid är viktigt.
Ibland delar vi med oss och ibland behåller vi varje minut för oss själv.

Önskar dig en god fortsättning på det nya året och hoppas att det blir ett minnesvärt år för dig!
Massor med kramar
Marianne

Livet på Vestergård sa...

Väldigt kloka ord och precis mina funderingar också kan jag säga.
Vi får göra det bästa vi kan för att ta vara på vår tid. Ibland behöver man stanna upp och inte bara rusa på i ekorrhjulet.
Ha det riktigt bra. Kram Kicki

Smultronlycka sa...

Hej vännen!
Tackar dig för att jag fått njuta av din fina blogg 2009 och ser fram emot mina besök hos dig 2010!
Ja att försöka ta vara på stunderna med de nära och kära är viktigt!
Det är så lätt att bara köra på.
Men ibland måste man stanna upp för lite eftertanke..
Hoppas 2010 blir ett fint år för dig och din familj!
Tack för alla dina fina ord du lämnat hos mig 2009!
Många kramar Anna

OlgaA sa...

Hej Anna Lena!
Och jag kan bara säga att jag stöder din beslut att spendera mer tid med familjen... Det är sådan sak som man hinner inte att ta efter i efterhand! Helt rätt prioritering!!! :)
Hur svårt det blir man kan gissa men viktigast att bestämma sig! Och det har du gjort!
kramar Olg@

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fina tankar på årets första dagar, hoppas ditt år blir ett riktigt toppenår.
God fortsättning vännen
Kramar
AnnaMaria

Huset vid ån sa...

God fortsättning på det nya året O Tack för din gulliga nyårshälsning inne hos mig. Hoppas att du haft det bra i helgerna som varit. Nu går vi mot rätt håll och det blir snart ljusare o vi får njuta av våren. Jag ser fram emot ett nytt härligt bloggår tillsammans med dig också! Många Kramar Therese

Handgjorda drömmar sa...

Vilka tankvärda ord! Önskar dig verkligen lycka till med att förverkliga dina drömmar och önskningar inför 2010. Å visst - att få vara med familjen är ju det underbaraste som finns. Åren går med svindlande fart och barnen blir stora alldeles för fort... Man får verkligen passa på att njuta av dem så länge det bara går. Själv har jag valt att dra ner på jobb - bara för att få vara med de små. Det bästa jag gjort!! Tack än en gång för vackra ord och bilder. Din tallrikshylla är underbar...
Kramar Marie

Louise sa...

God fortsättning på vårt nya år! Fina tankar du har! Ja det gäller att fundera på vad man tycker att är viktigt :O)

Marge sa...

Hejsan!

Jag hittade just nu, din vacker blog:)Många fina bilder!! Tyvärr, min svenska är inte så bra. Jag kommer tillbaka:)
Gott nytt år!!:)
Kram, från Finland

S o F sa...

Känner igen dina tankar Anna-Lena. Minns att jag hade liknande funderingar förra Nyår och slutade också blogga helt för ett tag.

Men så...kommer suget tillbaka och nu är allt som vanligt igen. ;)

Hoppas att det blir som du vill under 2010.

God fortsättning!

Livet på Berget sa...

Hej där!
Vilken fin reflektion och vackra bilder. Livets stig är vindlande och byter riktning lite då och då, frammåt kommer man ialla fall. Jag tar en dag i taget vart stigen för mig får jag se, det är ju det som är livet.
Kram
/Sara

Ida sa...

Hejsan vännen! Vackra bilder du bjuder på och sanna tankar. Tycker att dina prioriteringar för det nya året är helt rätt och jag hoppas att ni får mkt mysig tid tillsammans.

Ha det så gott
Kram Ida

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaLena.
Ja,det var kloka ord från dej.
Helt i min smak.Prioritera och utnyttja tiden till det man verkligen vill,ja det är en utmaning.
Är inget vidare på det,men man kan ju bli bättre.
Må så gott och ha det bäst.
Kram Anette