måndag 25 januari 2010

Hej hopp!
Häromdagen blev jag jätteglad när jag fick en award från rara och pyssliga Marie med den fina bloggen Handgjorda drömmar. Tack snälla du! Har du inte kikat in till Marie så tycker jag verkligen att du ska göra det... Du hittar hennes fina blogg här.
Med utmärkelsen följer en liten utmaning att avslöja 7 sanningar om sig själv.Dessutom ska man:
-länka till bloggen som man fått utmärkelsen i från.
-välja sju andra bloggar att ge utmärkelsen till.
-länka till deras bloggar.
-lägga en kommentar hos dessa att de fått utmärkelsen.
Andra omgången som jag avslöjar den "nakna" sanningen om mig själv så nu gäller det att hitta på lite nytt!
♥♥♥
Älskar våra årstider. Alla har sin charm och tjusning!
Älskar grönt och att påta i trädgården. Tyvärr har jag inte gröna fingrar utan är en riktigt "Flowerkiller" trots mina ansträngningar.
Älskar Sushi.
Älskar att pyssla.
Älskar min egenskap "kan själv" som sitter kvar i mig sedan 2-årsåldern. Dessvärre måste jag väl tyvärr medge att jag inte alltid "kan-själv" till mitt stora förtret, hihi...
Älskar utmaningar av olika slag, alltifrån våghalsiga sporter till problemlösning.
Älskar mitt arbete, nästan alla dagar! Arbetar i förberedelseklass och lär barn som precis har kommit till vårt land svenska.
♥♥♥
Den här utmärkelsen har gått runt hos många men jag tänkte ändå försöka att följa reglerna och sända dem vidare till de här mysiga bloggerskorna:
♥♥♥
Therese och Huset vid ån
Carin och Cajsas rum
Corinna och Livet
Kerstin och Mitt hvite hus
Anna och Smultronlycka
Sofie och Marie och Systrarna
♥♥♥
Samtidigt vill jag också säga till er att ni absolut inte ska känna något tvång kring den här utmärkelsen. En del av er har mycket annat att tänka på och då tar ni bara emot utmärkelsen ändå utan krav på "sanningar" och länkningar. Vill bara sprida lite glädje vidare då jag finner mycket inspiration hos er!
När vi ändå är inne på det glada temat vill jag också passa på och berätta att mitt hjärta tog ett litet glädjeskutt tidigare i afton då jag förstod att jag vunnit en fin tavla hos Sara och Livet på berget. Ännu en mysig blogg som jag rekommenderar att du kikar in till om du inte redan har varit där. Tack rara du för det fina priset!
Slutligen i afton vill jag också tipsa om en fin quilt som jag hittat på Ellos. Jag blev positivt överraskad och glad när jag fick hem den. Har länge letat efter ett stort quiltat överkast men tyckt att de är lite dyra. Med rabattkupongen fick jag ett nytt överkast till vår dubbelsäng för bara 420 kr, inte illa. Om kära maken läser det här vill jag bara tillägga att det är billigt, hihi.... Och om anonym läser det här kan jag säga att vi nog bor väldigt nära varandra.... nämligen i samma metropol.


Hoppas att du får en fin tisdag!

22 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Hej
Kul att du blev glad:). Grattis till awarden och fyndet av den snygga quilten. Det var billigt till en dubbelsäng!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Handgjorda drömmar sa...

Hej Anna-Lena!
Vad roligt att få läsa om dina avslöjanden!
Överkastet du inhandlat - vilket kap! Jättefint - tycker så mycket om kviltat. Köpte själv ett för ett tag sen, jättefint - men lite dyrt.. Tänk om man vetat om att det fanns så fina på Ellos...
Kram på dig
Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till Award och vinst. Du kom på 7 saker till, det tycker jag var bra. Alltid kul och läsa lite avslöjanden. Tavlan ser så fin ut, vilken tur du hade. Och överkastet hade bra pris, ser jättefint ut också, det tror jag, jag ska kolla på. Hos Ellos gör man fina fynd ibland.
Ha en bra dag
Goaste kramen
AnnaMaria

Sköna o Gröna Ting sa...

Anna-Lena.., vilket kap du gjort.., överkastet var ju bara helt sagolikt!!!
Ellos dom kan ibland:)

Grattis till utmärkelsen och den vackra vinster, visst känns det gott att bli bortskämd på det viset:)!!!

Hoppas du får en ljuvlig tisdag och ta väl hand om dig.
Kram kram

Marianne

Ett Vitare Hem sa...

Grattis!!
Vilket fint överkast!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Mitt hvite hus sa...

Heisan...Grattis med awarden... og tusen takk for at du gir den til meg... setter veldig pris på det skal du vite.. jeg er ikke flink å ta de emd meg...men jeg skal alge et innlegg om de jeg har fått...


varm klem Kerstin

Livet på Berget sa...

Såg att jag inte skrivit in min mailadress på bloggen då blir det ju svårt för dig att maila:).
berg.sara@gmail.com
Kram
/Sara

Hannis sa...

Snyggt överkast!
Ellos har ju faktiskt blivit som nytt tycker jag.
Mycket fina saker.

Och grattis till din award=))

Kram Hannis

Smultronlycka sa...

Hej Anna-Lena!
Grattis grattis till awarden och
sööööta du tusen tack för att du skickar den vidare till mig!!
Det värmer ska du veta :)
Jag känner att jag inte tagit mig så mycket tid för bloggen på sista tiden så därför blir jag extra glad över att få den!
Kul med lite läsning om dig!
Åå vilket härligt överkast du shoppat!!
Och du har bytt bild i din header!Jättefint!
Ta hand om dig!
Många kramar Anna

Ingmarie sa...

Du är både duktig o klok..så här kommer ett stortGRATTIS till dig från mig!

Sådana kap vill jag också göra...så vi får se!

Kramen

Änglarnas hus sa...

Ett varmt Grattis till ditt fina pris!!! Morr ;)..hihi..var själv sugen på tavlan..

Överkastet var superfint..och BILLIGT!!

Kramis Sanne

Marie - Systrarna sa...

Tack för att du tänkte på oss! Ska ringa Sofia och få hennes svar också, så blir det nog ett inlägg om detta typ imorgon! Måste ge dig en eloge för att du är så omtänksam! Ibland är det ju så att man har lite för mkt omkring sig för att kunna haka på en sån här utmaning. Själv har jag råkat på feber nu igen.. så blir nog sängliggandes ett par dagar. Just denna typ av inlägg blir ju bra då! (Orkar inte fixa och fota..)
Tack för tipset om kvilten. Tycker att det är så bra när någon som redan handlat och sett saken i verkligheten tipsar... Då kan man på ett helt annat sätt lita på att det är snyggt!!
Stor kram från Marie - Systrarna

Marie - Systrarna sa...

Tack för att du tänkte på oss! Och tack för att du är så omtänksam - för visst är det så att man ibland har för mkt för att kunna göra allt man vill... Just nu får jag vackert ta det lugnt pga feber mm. Så faktiskt tror jag att det passar bra med denna typ av inlägg! Orkar inte fixa och fota. Ska ringa Sofia så får hon också berätta lite sanningar om sig...

Stor kram och tack för tips om kvilten - den var jättefin!
/Marie

Sjabbig men chic sa...

Grattis till awarden tjejen! Och kan själv är något väldigt bra bara man förstår när man kan själv ta hjälp;)

Kram Lisa

Cc sa...

Tck för utmärkelsen och Jag antog utmaningen efter mycket om och men ; ) Absolut har du gjort dig ett fynd, för det är det enda vi gör, en himla massa fynd. Det är det jag säger här hemma iaf. Kram

Huset vid ån sa...

Hej Anna-Lena! Tack snälla du för att du tänkte på mig...vad glad jag blir! Vad roligt att få läsa lite mer om dig! Som du vet så har livet varit lite upp o ner den senast tiden, men nu börjar det gå sakta men säkert framåt! Jag tar en dag i taget och känner att jag får fundera lite på "utmaningen" Jag hoppas att du har förståelse för det min vän! Ha en fortsatt bra vecka! Många Kramar Therese

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaLena.
Alltid trevligt med lite sanningar:)
Den där kan själv,känner jag igen.Jag tror också att jag kan göra precis allting själv.Ok,ibland får väl jag också inse att jag har mina begränsningar:)
Ett riktigt snyggt överkast du har inhandlat,och till ett bra pris sen.
Må så gott
kram Anette

Sköna o Gröna Ting sa...

God morgon Anna-Lena!
Tack för din härliga hälsning...
Ja du, vi har det riktigt roligt på våra träffar kan du tro och det ger en så mycket ny energi som man klarar sig gott och väl på tills nästa gång man träffas.
Vänner är det värdefullaste vi har:)

Idag är det bakdag här hemma, har fått order ifrån tjejerna att jag skall baka deras favvobröd, bästa att uppfylla deras önskemål annars blir dom bara så griniga:):)
Ha en skön onsdag
Kram kram
Marianne

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Grattis till din utmärkelse!
Kan-själv....det är bra!!!!
Ha en mysig kväll!
Kram Agnetha

Livet på Vestergård sa...

Grattis både till award och vinst!
Snyggt överkast du hittade på ellos.
Ha det bra!Kram Kicki

promenader på landet sa...

Hej goa du! tack snälla för utmärkelsen jag blev jätteglad och du.....jag gillar din blogg också, jättemycket!! Må så gott! Kram Maria

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

VIlken fint överkast du har hittat :) Tack för tipset! Grattis till din vinst och din Award. Trevlig helg. Vänligen Johanna