torsdag 7 januari 2010

En doft av...

halstablett eller eucalyptus har spridit sig i vårt hus. Mmmmm...det doftar ljuvligt. Sista dagen i "frihet" passade jag på att småpyssla lite medans Maja och maken sov middag. Jag band en ny krans av eucalyptus som jag sedan hängde på skåpet vid vår matplats.


Jag får fortfarande kämpa på när jag ger mig i lag med kransbindning. Den här kransen blev lite vind men övning ska väl så småningom ge färdighet. Tålamod är den dygd och skam den som ger sig!

Ängeln på skåpet fick också lite "nya" kläder och lingonkransen från i julas blev utbytt.

Några kvistar fick bli en enkel girlang och dekoration på fönstret i vardagsrummet!

Madonnan fick sällskap av lite annat grönt nämligen "hjärtan på tråd"! En växt som trivs väldigt bra hemma hos oss då den klarar långa torkperioder, hihi...

Som ni ser är det lite av en madonnainvasion hemma hos oss. Lite julpyssel, bild klistrad på lakansväv, hamnade överst i skålen med spetsar.

Det var lite av mitt enkla hemmapyssel under en timme på Trettondag Jul! För mig är det viktigt att få lite tid för mig själv mellan varven. Stunden behöver inte vara lång men för mig är det avkoppling på hög nivå när jag får plocka och pyssla lite!

Önskar alla som kikar in här en härlig

fredag med massor av mys!





Posted by Picasa

22 kommentarer:

Snuskebassa sa...

Herlig krans. Jeg har aldri tenkt på duften, men selvsagt: Det må jo være helt vidunderlig!
Lurer på hvor en får tak i eucalyptus her i landet?
Hilsen fra Liv

Vit som snö sa...

Såå vackert!!!
Eukalyptus tycker jag är ljuvlig! Strax inna jul slängde jag mina girlanger och kransar men nu ser jag att jag måste fixa nytt!
Jättefint!
Kram Cilla

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaLena.
Åh,sånt massa fint pyssel du gjort.Eukalyptusen doftar ju så gott,det var ett tag sen jag hade det hemma.
Har städat bort julen idag,och visst blir man pysselsugen,på lite nytt ochfräscht.
Den där egna tiden är inte alltid lätt att få till,men det piggar verkligen upp.
Ha den allra bästa helgen.
Kram Anette

Marita sa...

Mmmmm vad fint du har gjort!
Så hjärtan på tråd kan leva med lite sporadisk vattning?? Då passar den ju perfekt hemma hos mig!! Måste köpa... flera stycke får det nog allt bli!
Tack för att du delade med dig av ditt vackra hem!
kram, Marita

Längtan i Vitt sa...

Vad fint du pysslat...Har själv gått och funderat på att göra kransar det är så vackert. men var får du tag på Eukalyptusen?
Ha det gott
Kram Carina

Hannis sa...

Oj, vad snyggt med girlangen på fönstret!
Hur gör du när du gör kransar?
Använder du någon typ av tråd som mall eller binder du i hop Eukalyptusen som den är?
Det är himlans snyggt!

Kram Hannis

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken fin krans, här verkar det vara supersvårt att få tag i eucalyptus.....
Ha en finfin fredag!
Kramis/LenaS

Fågel Blå sa...

Underbar bilder!
Önskar dej en skön helg!
Kram kathrine!

Livet på Vestergård sa...

Så mycket du hann med! Härligt med väldoftande krans och girlang.
Må så gott. Kram Kicki

hagagården sa...

Hej
Åså fint du har gjort med den fina kransen.
Kram o ha en go dag.
ninni

AkH sa...

Eucalyptus låter härligt friskt! Nu blir jag sugen på att pyssla när jag ser alla dina bilder!
Ha en skön helg!
Anna-Karin
hemochting

Sköna o Gröna Ting sa...

Vilken söt krans du fick till Anna-Lena, och vi ser absolut inte att den blev ojämn!!!
Eukalyptus sprider en ljuvlig doft i hemmet, kan vara skönt att byta ut dofterna.
Hyacinterna har blommat länge här hemma men i morse kastade jag dom sista.
Nu har jag piggat upp mig själv med lite lökväxter och primulor, känns ljuvligt att få in lite färg i blommorna igen!!!

Hoppas du kan hålla dig varm i helgen, för min del är det dubbla raggsockar som gäller:):)
Kramar till dig
Marianne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men visst är det så, man får mer gjort när man är ensam. Det räcker ju bra att dom sover..hihi. Jag tycker du hann göra mycket, och kransen är jättefin. Inte alls något fel på den formen. Jättefint med girlangen på fönstret också.
Ha en bra helg
Goa kramen
AnnaMaria

Nicole sa...

Å så vacker krans och girlang. Jag borde nog fräscha upp mina eucalyptuskransar också, har hängt ända sedan påsk...
Så fin bild på skänken, fönstret och eucalyptusgirlangen...
Fint madonnapyssel du gjort också! För mig är det också avkoppling att få pyssla och det ger massor av positiv energi!
Kram, Nicole

OlgaA sa...

så fint du gjort, Anna Lena!
Varma kramar i kylan, Olg@

vardagsvitt sa...

Åhh jag som söker en sån där skåp med ljus & lyckta.... vill ha, vill ha, vill haaaaa!
Det är så vackert med glaspartiet på mitten.
Men som med triss... helt plötsligt händer det!!
Jättefina saker du visar och kransen passade ju så bra där på skåpet.
Hoppas du får en skön helg,
jag ska njuta av min ledighet & försöka att inte titta på julsakerna som står framme än, hmmm!
Massor av kramar
Marith

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå så fint du har gjort det med kranser og girlander.. Eukaluptus er skjønt og duftre herlig..**Ønkser deg en fin helg..

klem Kerstin

promenader på landet sa...

hej vännen! Vilken jättevacker krans du har gjort, helt i min smak! Ha en skön helg! Kram Maria

Livet på Berget sa...

Oooo så vackra bilder, nu blev jag så där glad igen:). Dina kransar är jätte fina men det där med tålamodet måste jag också öva på:).
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Huset vid ån sa...

Hej Anna-lena! Jag hade nånting till dig den 7/1 som jag tänkte kunde glädja dig! Kramis Therese

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint du har gjort, allt utstrålar lugn och harmoni. Skönt att få lite egentid. Ofta har man huvudet fullt av idéer som bara väntar på att få tid att genomföras.
Kram,
Regina

Handgjorda drömmar sa...

Vilka vackra bilder!! Älskar verkligen eukalyptus - luktar så fräscht. Är oxå inne i en madonnafas och letar med ljus o lykta efter den perfekta madonnan... Ha en bra helg!
Kram Marie