lördag 16 januari 2010

Fröken silver och award!



Hej alla godingar!

Jag vill börja med att skicka det mitt största ♥liga tack till Therese med den underbar bloggen "Huset vid ån" för den här fina awarden. Jag blev så glad när du tänkte på mig! Den här gången känner jag att jag vill dela med mig av den till alla goa som kikar in och lämnar kommentarer hos mig, så varsågoda och ta för er. Den är ni verkligen värda!

♥♥♥

Det märks att arbete och studier har dragit i gång på fullt allvar. Det har inte funnits mycket tid för bloggandet och det känns nästan som om jag befinner mig på " blogg-avgiftning" för tillfället. Det är ju lite lätt beroendeframkallande att blogga, eller vad säger ni?, hihi...

♥♥♥

Under veckan som gått har jag testat att experimentera lite grann. Jag har bland annat försökt att skriva ut dokument på tyg. Första gick jättebra men när jag provade andra gången fastnade tyget och skrivaren fungerar inte just nu (mega syntax-error) så det är inget jag rekommenderar.... Det är nog mycket bättre att göra egna stryk-motiv i stället. Mitt andra experiment gick lite bättre... Jag blev lite inspirerad från det senaste numret av Jeanne d ´Arc living när jag såg deras silverfärgade madonna.

Låt mig presentera fröken silver...



Jag har testat lite olika varianter och vet inte riktigt än vilken måleri-metod som är bäst. Borde väl egentligen fråga svärfar för han är expert på infärgningar av olika slag. Förvisso gör han konstgjorda naturmiljöer men metoderna borde vara lika. Besöker ni Skansenakvariet kan jag berätta att han har tillverkat det stora korallrevet och en del andra miljöer därinne. Lite udda jobb...men otroligt spännande och kreativt!


Hur som helst så får min silverfärgade madonna duga än så länge. Jag väntar också med spänning på lite nya gjutformar. Nästa vecka kommer en lite större madonnaform, ca 35 cm hög och krubb-figurer. Lite sent för krubbfigurer men de får sparas till årets julpyssel.



Imorgon blir det nog ett inlägg om lite loppisfynd och vår utbyggnad. Gällande utbyggnaden har vi lite huvudbry och skulle verkligen vilja höra era åsikter kring det. Slutligen vill jag också tacka för alla rara kommentarer som jag får. Jag blir så glad över var och en! Allra sist vill jag påminna om att det går att skänka pengar till Haitis offer via sms. Skriv ordet AKUT och sms till numret 72900 så skänker du 50 kr. Det ska jag göra nu och kom ihåg: "Man kan inte hjälpa alla men alla kan hjälpa någon"!

Önskar alla som kikar in här en underbar helg!

Var rädda om varandra!


Posted by Picasa

18 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Grattis till awarden!
Ja ibland känns det faktiskt som om man kan bli lite beroende av att blogga :), men ibland går det faktiskt flera dagar när man prioriterar annat.
Madonna blev väldigt bra i silverskrud.
Ha en mysig lördagkväll! Kram Kicki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till awarden, den är du värd. Och din silvermadonna är fin, där har du kommit på något nytt.
Ha en fin lördag goa du
Kramis
AnnaMaria

Hanna sa...

Grattis till awarden.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram
Hanna

OlgaA sa...

Hej och grattis!
Awarden kom till rätt person! :)
Så fin du har gjort din madonna!
Loppisfynd har jag gjort FÖR länge sedan... lite tråkigt, tycker jag, men jag ska ta efteråt...
Ha en fortsatt god helg! :)
kram Olg@

Marita sa...

Vad roligt att du har fått en award!
Visst blir man beroende av bloggandet!! Jättesvårt att slita sig från datorn, skulle kunna sitta i stort sett hela dagen och bara blogga!!
Madonnan blev ju riktigt fin! Det trodde jag inte först när jag läste att du hade silvermålat den, men jooo fint! Kul jobb han verkar ha din svärfar!!

Ska bli intressant att läsa vad ni har för huvudbry.... gillar byggen och renoveringar...

Kram, Marita

Marie - Systrarna sa...

Grattis till utmärkelsen! Så gulligt!
Spännande att experimentera - visst är det! Ibland funkar det och ibland inte... Men Madonnan blev snygg!
Ha en trevlig kväll! /Marie -Systrarna -

Louise sa...

Grattis till awarden! ha en fin fortsättning på helgen!

Helen sa...

Hej!
Grattis till awarden jag förstår att du blev glad. Jätte fin Madonna.
Ha det bra.
Kram/Helen

Norregård sa...

Hej!!
Jag gillar verkligen din silvriga Madonna!! Köpte nya numret i dag, oj vad mycket inspiration!! Tidningen är ju så braaaaaaaa!!!!
Kram Kram Malin

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Grattis till awarden..den är du värd.
Madonnan blev kanon fin..Härligt att ha en sån kreativ svärfar.
Kram och ha en skön kväll.
Ps väntar att få se dina loppis fynd.
Irene

Cc sa...

Tack snälla för lyckönskningen. Jag känner att jag är lyckligt lottad just nu. Bloggande om det är vanebilddande, japp. Håller på att avgifta mig med, hihi. KRam

Livet på Berget sa...

Grattis till Awarden!
Fröken silver är jätte fin! Ska bli kul att se loppisfynden och utbyggnaden.
Ha en skön lördag!
Kram
/Sara

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hejsan.
En silvermadonna,så vackert.Det har jag inte sett innan,men skulle verkligen kunna tänka mej att ha:)
Ja,det är ju hur beroendeframkallande som helst att blogga.Tyvärr hinner jag inte alls så mycket numera,får vara glad om jag får sitta nån stund ibland.
Vad bra att påminna om Haitis jordbävningsoffer,ska ta dej på orden med en gång.
Nu ska jag sätta mej framför Robinson.
Ha en fin helg
Kram Anette

lindqvistsfyrarum sa...

Hej!
Tack för tipsen om var jag kan hitta fina bilder. Har kollat upp dom och hittade jätte fina bilder. Tack också för att jag fick vara med på utlottningen på det fina halsbandet. Grattis också till awarden./Rebecca
lindqvistsfyrarum.blogspot.com

Crinoline sa...

Hei i natten,Anna-lena.Gratulerer med utmerkelsen.Ja,blogging blir man virkelig avhengig av."Blogg-avgiftning" var et festlig begrep. Sølvmadonnaen er fin,men jeg liker veldig godt dine hvite.Natti,natti.Klem

Sjabbig men chic sa...

Men grattis till dig igen Anna-Lena! Vilken jättefin madonna! Verkligen. Och sen gillar jag dig lite extra idag för sms uppmaningen.

Ha det gott!
Kram och kram
Lisa

pillan sa...

Grattis till Awarden den är du väl värd .
gillar verkligen att gå in och läsa här.

madonnan blev verkligen fin

Lilla hjärtat sa...

Grattis till awarden!!!
Silvermadonnan blev jättefin.

Önskar dig en fin söndag
Kram Anna-Karin