tisdag 5 januari 2010

Luffarslöjd

God förmiddag på er!

Idag tar jag en paus från röjandet. Lyckades gnugga in lite damm i ögat igår, det kliade och irriterade, och idag ser jag ut som om att jag skulle ha gråtit hela natten. Jag ser hemsk ut! Visst har man kanske påsar under ögonen ibland men de brukar inte gå ända ned till hakan... Fint blev det i rummen i alla fall. Nedräkningen har börjat och om två dagar börjar jag arbeta igen. Ska passa på och bara mysa med mina mini-busar in i det sista! Kanske blir det bio, kanske blir det pulkabacken.

Jag har förälskat mig lite grann i luffarslöjd och drömmen är en stor vacker ljuskrona! Den här söta korgen kommer från Idemakeriet, ett litet besök där rekommederas om du tycker om vackra ting!

Hoppas du får en skön dag!

Posted by Picasa

13 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Ja, passa på att njuta nu. Men ingen panik! Det braiga är att det kommer fler ledigheter.
Jättesöt korg!

Kram Lisa

Sköna o Gröna Ting sa...

Anna-Lena.., njut av dessa två sista dagarna i "frihet", försök att bara vara.., lite för dig själv och lite med "busarna".
Usch..,ordet frihet var väl att ta i men det är så jag känner nu, inget tvång och man tar allt i det tempo man orkar och känner för.

Ja..., det är bannimej riktigt gott och vara ledig...
Ta väl hand om dig
Kram
Marianne

Livet på Berget sa...

Så fin! Jag älskar luffarslöjd! Trist med ögat, hoppas det går över. Du är duktig du som röjer, det skulle jag också behöva göra.
Kram
/Sara

OlgaA sa...

Mindre roligt med sådant...
Fint med alla trådar tycker jag!
kramar Olg@

Crinoline sa...

Hei,Anna-Lena.Så du er i ryddehjørnet de siste dagene av ferien.Vel,her er det også et arbeidsrom og to boder som bør ryddes grundig,men det må vente til det blir varmere.For en vakker hovedstad dere har.Jeg var der i sommer og ble betatt av Stockholm. Kurven du viser er søt.Hadet godt.Klem

Lissboden sa...

Hej Anna-Lena!
Visst är det härligt med skollov!
Du visar en jättefin luffarslöjdskorg och jag tycker att det är så fint. Jag ska nog köpa hem lite från Madame Stoltz nu på mässan. Jag tycker att det är väldigt fint med zink och luffarslöjd till sommaren. Då blir min längtan till efter att ha ett torp ännu större.
Vilken härlig dag ni måste ha haft i Stockholm. Jag var på väg dit men det här lovet blev det inget av med det. Det är förstås ett måste att gå till Hans Michaels. Jag brukar gå till Ambiance också, där tycker jag att det finns mycket fint.
Jag hoppas att ögat redan har blivit bättre.
Kram/Maria

Livet på Vestergård sa...

Ta vara på det sista av ledigheten. Jag börjar på torsdag så nu är det inte mycket kvar...
Luffarslöjd är så snyggt!
Ha det bra. Kram Kicki

Längtan i Vitt sa...

Hej svejs!
Vilken fin blogg du har!
Måste jag kika in i igen;)
Jo det är fint med Luffarslöjd... jag instämmer...
Jag fyller oxå 37 år ( Typ nästa vecka;) och avslutar min tredje mammaledighet nästa måndag..Suck!
Skönt nog så har vi löst det så att minstingen får vara hemma ändå!
Hoppas du får ett gott år 2010.
Kram Carina

Hanna sa...

Jätte söt.
Kram
Hanna

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å jag är också en älskare av luffarslöjd.
Kram och ha en skön kväll.
Irene

Mitt hvite hus sa...

Så fin filde fer kurv....

Nyt de siste fridagene dine... det er deilig med fri...

Klem Kerstin

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken vacker korg, skulle vilja behärska luffarslöjdstekningen men efter att ha testat och det inte vart helt bra så la jag ner det, har inget tålamod ;o) Visst är kylan jobbig, idag stannar vi inne och pysslar istället ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas ögat är bättre idag. Det låter jättefint med en stor ljuskrona i luffarslöjd. Så skirt och romantiskt.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria