torsdag 21 januari 2010

Än så sova björk och ljung...

Gnistrande snö, det är inte helt fel att få njuta av vinterns egna små diamanter. Synd att de inte är äkta bara...

Vintern håller oss fortfarande i sitt järngrepp vilket jag tycker är rätt härligt. För egen del får vintern gärna stanna tills efter sportlovet men sedan vill jag ha vår! En lång och härlig sådan!

Videungen får sova ett tag till...

Här hemma känns det som att jag också "sover"! Det blir inte många knop gjorda och det mesta av energin går åt till arbete, familj och funderingar kring vår utbyggnad. Arbetet med utbyggnaden fortskrider. Idag när jag kom hem hade det hänt rätt mycket. Jag blev positivt överraskad för väldigt fina fönsterfoder var på plats och en hel del arbete med innerväggarna har påbörjats. Rummen börjar ta form och det känns spännande. Vi har bestämt oss för vitmålad pärlspont i taket och grubblar som bäst över färgen på spotlightsen som ska fällas in. Rostfritt eller vitt, vad tycker ni?

Önskar alla som kikar förbi en härlig fredag
med massor av myyyyyyys!

Posted by Picasa

22 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Härligt när man känner att projekten går framåt!
När vi valde "spottar" valde vi rostfritt då vi var rädda att vita skulle se "plastiga" ut. Men då är inte vårt tak helvitt utan målat med vit panellack . Men det är en smaksak det däringa, som allt annat ;).

Kram Mimmi

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej AnnaLena.
Åh,fantastiskt vackra vinterbilder.Det är så tacksamt att fota vintervitt,och tittar sen solen fram så är det ju kanon.
Vilken rolig tid ni har framför er,när utbygget börjar ta form.
Vet inte vilka spottar jag tycker,det blir säkert snyggt med båda två.
Ha den bästa helgen
kram Anette

Hannis sa...

Rostfritt tror jag skulle vara snyggt!
Troligast skulle jag hamna i extrem beslutsångest över alla såna beslut och få stå och räkna ole dole doff som en tok*fnissar*
Så jag kan tänka mig att det snurrar i huvudet lite.

Önskar dig en mysig helg/
Kram Hannis

Lissboden sa...

Fina bilder du visar idag!
isst är det härligt att vi har en sådan vacker vinter här på våra breddgrader. Det är mycket finare och bättre än det gamla vanliga slasket, tycker jag.
Vad spännande att det går framåt med bygget och det kommer att bli jättefint.
Ha en fin helg!
Kram/Maria

promenader på landet sa...

Hej vännen visst är det härligt ,med vinter nu när det är vintermånad! Dina bilder är såå fina! Vi funderade också mycket över spotlights i badrummet när vi renoverade, vi valde rostfritt det blev fint! Vi tyckte det blev vitt i vitt annars. Kram Maria

Cathrin sa...

Önskar dig en lika mysig fredag! Härliga bilder. Tror alla känner sig lite sömninga och som i koma. (Eller jag hoppas) De enda som vägrar sova här är ungarna. Tur jag älskar dem så himla mycket, halv sex, sex på morgonen skulle de annars vara väldigt billiga om någon hugande spekulant frågade efter priset... Skämt å sido, snön är så vacker så det gäller att passa på att njuta. Åtminstone hos oss så kommer det rätt sällan. Så spännande med allt som händer i ert hus. Läste att loft och högt i tak är väldigt trendigt i år, liksom allt som är personligt ;)


Stor kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fina vinter-kort, här är det så grått. Önskar lite sånt snöglitter som du hade, men solen har tagit ledigt. Jag skulle ta rostfritt, det är supersnyggt till vitt tak.
Ha en bra helg
Goaste kramen
AnnaMaria

Vikeskärs hem och vardag sa...

Visst är det fint med snön men just nu har vi haft mulet en längre period så man blir ju så trött :( Våren får gärna komma snart :)
Kram och trevlig helg.

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad spännande med utbygget du får snart visa lite flera bilder *nyfiken* ;o)
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Sköna o Gröna Ting sa...

Ja du Anna-Lena.., nu är jag ju inget proffs och vill inte låta som ett i heller men...
det sägs att i ett helvitt tak kan den minsta lilla brytfärg få ögat att fasta "där uppe" och det kan kanske vara trist om man missar allt det vackra "där nere":):)

Spännande att det börjar ta sig, måste vara kul att få vara med i allt som händer och man kan vara med och påverka i bygget.

Hoppas du får en lång och skön helg...
Kram kram
Marianne

OlgaA sa...

Önskar dig en härlig helg, Anna Lena!
ps... vad skulle du göra med äkta diamanter då? ;)
kram Olg@

Norregård sa...

Jag tycker rostfritt!!
Vad kul att det börjar synas lite hur det ska bli!!
Trevlig Helg;o)
Kram Kram Malin

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Bara jag igen;) Har letat i vår huspärm idag efter dörrpriset... men icke att man har den ordning man trodde man hade på alla kvitton... hmn.
Men men... utan att fara med osanning om pris vet jag att vi var positivt förvånade och att de låg runt 1000 per dörr, med glas och målade. Väl spenderade pengar tycker jag:):).

Skön fredag!

Kram Mimmi

Marita sa...

Vad kul att det går framåt! Det är ju så himla segt tiden innan man får börja med allt det roliga piffet! Jag tycker rostfritt är finast, tror att vitt blir plastigt och kanske det tom gulnar med åldern??
Lycka til!!
kram, Marita

Vit som snö sa...

Härligt att ert projekt går framåt som det ska!
Jag blir glad att inte alla längtar fram våren utan försöker se det vackra i nuet!
Ha en fin helg!
Kram Cilla

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Rostfritt säger jag....
Kul med projekt och lycka till med det som är kvar
Helghälsningar från mig i norr
Carin

Livet på Berget sa...

Vita spottar tycker jag.
Vackar vinterbilder, jag önskar att jag han vara ute mer när det är ljust. Det är så vakcert, men imorgon är det ju lördag så då ska jag ut på prommis.
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Änglarnas hus sa...

Härligt att ha folk som bygger när man är på jobbet :)..har har alla projekt skött av maken..på fritiden och då får man bo i byggarbetsplats läääänge!

vitt är snyggt men rostfritt är kanske mer klassiskt!!
ha en underbar helg!!

kramis Sanne

Louise sa...

Fin ny header!

Ingmarie sa...

Hade de varit äkta så hade vi varit miljonärer!

det säger väl allt..

Ha det gött!

Crinoline sa...

Hei,Anna-Lena.Så fint det går fremover med byggingen.Huff,vanskelig å gi råd ang.spotlights.Tror kanskje jeg hadde valgt hvite hvis de ikke ser plastikkaktig ut.Nei,dette blir du kanskje ikke noe klokere av.Lykke til med valget.Klem

Vintage sa...

Vackra bilder!!Längtar efter att lilla videung ska vakna och att det blir vår! Kramar Susanne